Zavrieť

Porady

účtovanie - oprava, montáž a nakúpený material, tovar

ahojte...sro-čka má hlavnú činnosť
montáž, rekonštrukcia a údržba vyhradených technických zariadení - elektrických - kotlov na kúrenie. Nakupuje materiál, ktorý používa na montáž kúrenia, servis a opravy....chcem sa s vami poradit.

1. jednotlivý materiál, tovar mám účtovať na 504 alebo 501? (napr. poistný ventil, matica, Kotol...)
2. pri VF za celkovú montáž kúrenia mám to celé účtovat na 602 ako poskytnutá služba celkovo alebo to rozúčtovať na 504, 501, a 602?

napr. ak použite je montáži
- trubka, matica - to je 601 materiál?
- kotol - to je 604 tovar?
- servisné úkony - 602?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    KEJKA je offline (nepripojený) KEJKA

    audítor, účtovník, odborný poradca ...viac KEJKA
    materiál použitý pri montáži zaúčtuješ na 501, svoju faktúru na 602
    len jednotlivé kusy, ktoré predáš bez montáže v nezmenenom stave, môžeš zaúčtovať na 504 a príslušnú faktúru na 604.
    601 nie je materiál, ale vlastné výrobky.
    kotol s montážou chápem ako službu 602. Keď je kotol zrejme významná suma z celej služby a chcete si to vysledovať, tak potom zvoľ 602 analytiku pre kotle a pre ostatné.

    namor111 je offline (nepripojený) namor111

    namor111
    Dobrý deň, aj ja by som mal k tomuto otázku a prosím teda o radu. Firma sa zaoberá dodávkou a montážou napr. sklenených stien (napr. v obchodných domoch) antikorových zábradlí atď. Niektoré zákazky sa v roku 2012 ukončili, ale na prelome rokov mi zostali zákazky, na ktoré som už nakúpil nejaký materiál, ale dokončené budú až v 2013. U niektorých zákaziek bola prijatá záloha a z nej v zmysle zákona o DPH aj odvedená DPH, ale u niektorých sme nepýtali zálohu a teda faktúra sa vždy vystavuje až po ukončení a odovzdaní zákazky. Výnos bude teda až v roku 2013.

    V roku 2012 som všetky dokončené zákazky účtoval - náklady na 501 a výnosy na 602. Aj keď to ľudovo nazývame zákazky, nemyslím si, že to spĺňa kritéria na účtovanie zákazkovej výroby cez účty 316 a 606 (nie je vždy podpísaná zmluva - často býva iba cenová ponuka a následne potvrdená objednávka, nie vždy si všetky parametre určuje odberateľ). Viete mi poradiť, ako mám ošetriť účtovne, to že v roku 2012 mám zatiaľ iba náklady a výnos bude až v roku 2013?

    Počul som názor, že náklady mám preúčtovať na 316 a následne, keď v roku 2013 vystavím faktúru tak tú zaúčtovať na 606 a cez interný doklad preúčtovať opäť z 316 do nákladov spotrebovaný materiál z roku 2012 - metóda nulového zisku. Môžem to takto urobiť?? ďakujem za rady a prajem pekný deň Roman

    eevvaa je offline (nepripojený) eevvaa

    eevvaa
    Podľa toho čo som čítal, mne vychádza, že metódu nulového zisku možno použiť len ak nie je možné spoľahlivo odhadnúť výsledok zákazky. Ak cena je dohodnutá napr. fixne, alebo ak dokonca zákazku vyfakturujem do uzavretia účt. musí sa použiť metóda účtovania zmluvných výnosov (dohodnutých v zmluve) podľa stupňa dokončenia.

    účtovanie - oprava, montáž a nakúpený material, tovar

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.