Zavrieť

Porady

Ako má predajca riešiť reklamáciu?

obyčajný človek, ktorý robí chyby... ...viac
Ahojte,

mám otázku. Otvorila som si prevádzku s bižutériou. Sem tam mi príde reklamácia. Tovar reklamujem dodavateľovi. Kedže je tovar zo tahranicia je tažke reklamovat kedze musim dodrzat lehotu 30 dni. Zaujimalo by ma ci ja ako predajca musim mat na obycajnu bizuteriu nejake odborne posudky vypracovane pri reklamaciach. Väčšinou sa snažím tovar opravi´t ale keď niekto prinesie retiazku lebo ju roztrhol co si myslim ze na toto sa zaruja nevztahuje kedze doslo mechanickému poškodeniu zlým zaobchádzaním zákazníka. Chcela by som vediet ci posudenie reklamacie je na slove predajcu a ci mam dat aj nejake pisomne vyrozumenie prípadne ako mám po spravnosti postupovat....
Usporiadat
duves duves

duves je offline (nepripojený) duves

Niekto
Nuž toto si si mala premyslieť pre otvorením biznisu. Ja by som to riešil tak, že by som zdvihol cenu o napr.10% a samozrejme zdovodnenu reklamaciu by som riešil v lehote podla zákona. Pretrhnutie retiazky nie je dovod na zakonnu reklamáciu.
0 0
pizzanoel pizzanoel

pizzanoel je offline (nepripojený) pizzanoel

obyčajný človek, ktorý robí chyby... ...viac
teda nemusim reklamaciu ani prijat...kedze sa jedná o rozthnutie retiazky... teda zakaznik to podava v duchu ze tie oka na retiazke sa mu same od seba otvárajú...??
0 0
jb0863 jb0863

jb0863 je offline (nepripojený) jb0863

Každý sa už iste stretol s nejakým "nepodarkom", ktorý musel ísť reklamovať. Predajca musí na reklamovaný tovar vydať reklamačný protokol a správne do 30 dní od prijatia reklamácie vydať stanovisko k reklamovanému tovaru. Ak by sa reklamácia nestihla vybaviť v zákonnej lehote , musíš ešte pred skončenou 30 dňovou lehotou , najlepšie písomne, oznámiť zákazníkovi , že reklamácia nie je ešte vybavená a oboznámiť ho s ďalším postupom a samozrejme naďalej sledovať riešenie reklamácie.
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

pre jednu bižutérnu retiazku sa ti neoplatí pokaziť si meno. Do budúcnosti.
0 0
pizzanoel pizzanoel

pizzanoel je offline (nepripojený) pizzanoel

obyčajný človek, ktorý robí chyby... ...viac
hej to máš pravdu s tým obchodným meom...len ide o ten princíp lebo ak by takto chodil kazdy reklamovat...tak asi skrachujem...inak aj tak by ma zaujimao ze ci ja musim mat vypracovany znalecký posudok o retiazke....alebo aky tam je presny postup... lebo vies ked chyti zakaznik kombinacky a rozvtori zase mi pride s tym ze mu to ,,same otvorilo"... konkretne ide o chirugicku ocel ktora je dost pevna...zakzanik sam povedal ze niekolkorat sa mu rozpadla a musel ju spojit... cize do toho aj on sam zasahoval co nemal robit....
0 0
pizzanoel pizzanoel

pizzanoel je offline (nepripojený) pizzanoel

obyčajný človek, ktorý robí chyby... ...viac
Ahojte, vedeli by ste mi prosím poradiť nejakého súdneho znalca (tovaroznalca) na bižutériu a chirurgickú oceľ? googli saom ale nasla som len znalca na drahe kamene...teda minerály...
0 0
tictac7 tictac7

tictac7 je offline (nepripojený) tictac7

...asi si slabo googlila :-)
http://www.skz.sk/zoznam-znalcov-pod...s-1002/p1=1002
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

ono je to tuším stále iba jeden a ten istý človek. Otázka na zadavateľa - v akej hodnote je reklamovaná retiazka?
0 0
pizzanoel pizzanoel

pizzanoel je offline (nepripojený) pizzanoel

obyčajný človek, ktorý robí chyby... ...viac
hodnota tovaru je 25 eur... reklamacia je postavená na tvrdení zákazníka ,, nekvalitný tovar" odpoveď SOI na otazku ako mam riesit reklamaciu? je to tvrdenie zakaznika vy ste povinna uviest do protokolu o vybavení reklamacie konatk na sudneho znalca ktorému može dat zakaznik odohdnotit tovar...a je na zakaznikovi ci mu da ohodnotit tovar ktory kupil za 25 eur a znalecky ho vyjde na 100 eur...dalsia ich odpoved zakaznik nie je odbrný znalca a ani vy teda ak to tvrdi zakaznike ze tovar je nekvalitny je povinny vam to preukazat...
0 0
pizzanoel pizzanoel

pizzanoel je offline (nepripojený) pizzanoel

obyčajný človek, ktorý robí chyby... ...viac
tictac7
ďakujem. Kontaktovala som znalca zo zoznamu na bižutériu. Uvidím čo mi odpovie. Vďaka za tip
0 0
avalik avalik

avalik je offline (nepripojený) avalik

ešte pozor na Zákon o ochrane spotrebiteľa

§ 18

(6) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.

(7) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

§ 2
Vymedzenie niektorých pojmov

Na účely tohto zákona sa rozumie

n) odborným posúdením vyjadrenie znalca6) alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou,7) alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv7a) (ďalej len „určená osoba“),
0 0
pizzanoel pizzanoel

pizzanoel je offline (nepripojený) pizzanoel

obyčajný človek, ktorý robí chyby... ...viac
avalik
ešte pozor na Zákon o ochrane spotrebiteľa

§ 18

(6) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.

(7) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.

§ 2
Vymedzenie niektorých pojmov

Na účely tohto zákona sa rozumie

n) odborným posúdením vyjadrenie znalca6) alebo stanovisko vydané autorizovanou, notifikovanou alebo akreditovanou osobou,7) alebo stanovisko osoby oprávnenej výrobcom na vykonávanie záručných opráv7a) (ďalej len „určená osoba“),

tak toto som si presla so SOI.. ja mu reklamáciu nezamietam... zákaznik je povinny pri reklamacii preukazat vadu a ak tvrdi ze je nekvalitny vyrobok je to jeho tvrdenie ,ktore musi preukazat... takze ja mu dam kontakt na znalca..a tym som reklamaciu vyriešila či si bude robit zakaznik posudok za 100 eur kvoli retiazke za 25 eur tak to uz je na nom...sama SOI sa vyjadrila ze takto ked to poriesim tak je to v sulade so zakonom...
0 0
Dáša_ Dáša_

Dáša_ je offline (nepripojený) Dáša_

on sa sťažuje na výrobok len tak, že je nekvalitný, alebo sa mu aj roztrhol?

a dala ti soi svoje stanovisko aj písomne?
0 0
avalik avalik

avalik je offline (nepripojený) avalik

mylis sa, zakaznik nie je povinny preukazat vadu ... zakaznik ma pravo uplatnit reklamaciu - ty ju musis vybavit podla zakona

citaj dalej

§2
l) reklamáciou uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby,

m) vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie,

cize ak uplatnil reklamaciu do 12 mesiacov od kupy, nemozes ho vybavit zamietnutim s odporucanim na znalca - ty musis mat ten posudok na tvoje naklady

ak reklamaciu uplatnuje po 12 mesiacoch od kupy, vtedy ho mozes odporucit na znalca, ale naklady tiez platis ty - je to v zakone jasne napisane
0 0
pizzanoel pizzanoel

pizzanoel je offline (nepripojený) pizzanoel

obyčajný človek, ktorý robí chyby... ...viac
prva reklamacia bola roztrhnutie retiazky- vysledok reklamacie bola oprava
druha reklamacia je ,,nekvalitný výrobok" na základe úsudku zákazníka
0 0
pizzanoel pizzanoel

pizzanoel je offline (nepripojený) pizzanoel

obyčajný človek, ktorý robí chyby... ...viac
avalik
mylis sa, zakaznik nie je povinny preukazat vadu ... zakaznik ma pravo uplatnit reklamaciu - ty ju musis vybavit podla zakona

citaj dalej

§2
l) reklamáciou uplatnenie zodpovednosti za vady výrobku alebo služby,

m) vybavením reklamácie ukončenie reklamačného konania odovzdaním opraveného výrobku, výmenou výrobku, vrátením kúpnej ceny výrobku, vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku, písomná výzva na prevzatie plnenia alebo jej odôvodnené zamietnutie,

cize ak uplatnil reklamaciu do 12 mesiacov od kupy, nemozes ho vybavit zamietnutim s odporucanim na znalca - ty musis mat ten posudok na tvoje naklady

ak reklamaciu uplatnuje po 12 mesiacoch od kupy, vtedy ho mozes odporucit na znalca, ale naklady tiez platis ty - je to v zakone jasne napisane
mne SOI vcera povedala ze ja nie som povinna robit znalecky posudok to je tvrdenie zákazníka ...
ja som povinna produkt:
-opravit
-vymenit
-poskytnut zlavu

ak reklamuje kvalitu mam mu napisat do vysledku reklamacie ze sa moze obratit na takeho a takeho znalca... tym padom oni posudia ze reklamacia bola vyriesena a je to ok...

mám to priamo od nich...
0 0
avalik avalik

avalik je offline (nepripojený) avalik

pozri, mne je to jedno

ak ti pride kontrola zo SOI, ty budes vysvetlovat, no neviem ci postaci vyjadrenie SOI mi povedala ... kto vie kto zo SOI ti "povedal", ako bola otazka polozena, ci si spomenula v otazke ci je to reklamacia do 12 mesiacov alebo nie ... proste plati to co je v zakone
0 0
pizzanoel pizzanoel

pizzanoel je offline (nepripojený) pizzanoel

obyčajný človek, ktorý robí chyby... ...viac
presne tak, platí zákon
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať