Števka
Prosím poraďte ako zaúčtovať v alfe zálohu vyplatenú v hotovosti za notebook (4000) a potom aj faktúru vo výške 38 000,-. Treba to potom zaradiť do majetku a z toho sa potom vypočítajú odpisy. Kedže mám tieto 2 doklady nedá sa mi tam dať obstarávacia cena 42 000,-. Neviem ako ďalej.
Prijatú zálohovú faktúru zaeviduješ v evidencii záväzkov .
1/Pri účtovaní cez VPD vytiahneš zaevidovanú DF cez F7 a zaúčtuješ do výdavkov neovplyvňujúcich ZD- iný .
2/Pri úhrade ostrej faktúry 38 000,- zachováš ten istý postup bez rozdielu na to , či to bude bankou , alebo v hotovosti a zaúčtuješ túto do výdavkov neovplyvňujúcich ZD-IM.
3/ID si preúčtuješ 4000 SK do do výdavkov NZD-IM.
Dňom prevzatia notebooku si zaeviduješ tento v evidencii dlhodobého majetku, vznikne vlastne prírastok majetku , v karte "v poznámkach "uveď obe čísla faktúr a ceny a vlavom hornom roku zapíšeš dátum ,OC/spočítana z dvoch fa/ a číslo dokladu ktorým bola hradená fa .
Vyhotovíš zaradenie do odpisovej skupiny bude to 1.odpisová skupina
a budeš odpisovať počas 4 rokov .V Alfe máš týmto krokom už vypočítaný odpisový plán počas doby odpisovania zaradeného dlhodobého majetku ..
Na konci roka "klikneš " vypočítaj odpisy" a na otázku zapísať odpisy do karty dlhodobého majetku " odklikneš áno .Zapíše sa odpis príslušného roka .
Tieto odpisy potom v rámci účtovných uzávierkových operácii účtuješ na základe ID do prevádzkovej réžie , čím sa Ti zvýšia výdavky .