Zavrieť

Porady

Ma servis povinnost informavat pisomne zakaznika o vybaveni reklamacie v zakonnej lehote?

V zakone je v 250/2007 § 18 odstavec 9 hovori :
9) Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.
zaroven vsak hovori, ze za vybavenie reklamacie sa povazuje:
Za vybavenie reklamácie sa považuje ukončenie reklamačného konania odovzdaním:
- opraveného výrobku
- výmenou výrobku
- vrátením kúpnej ceny výrobku
- vyplatením primeranej zľavy z ceny výrobku
- písomnou výzvou na prevzatie plnenia
- alebou jej odôvodnené zamietnutie.

Kedze som reklamoval vec v autorizovanom servise pred viac ako 30timi dnami a neprisla mi doporucene ziadna pisomna vyzva na prevzatie plnenia, je mozne povazovat vyrobok za neopravitelny a odstupit od kupnej zmluvy pri prvej navsteve servisu?

Odstavec 4 rovnakeho zakona aj paragrafu hovori:
(4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    A) Servis ako inštancia vykonávania reklamácie bola uvedená v dokladoch k výrobku? Bola daná možnosť uplatniť reklamáciu v servise? Ak áno - platí pre nich taktiež tento zákon. Avšak navrátenie kúpnej ceny si musíš uplatniť u predajcu - servis nie je predajcom. Predajca si musí potom následne pýtať od servisu výrobok, alebo peniaze. Ty si právne v obchodnom vzťahu s predajcom (nie so servisom - ten je výkonný článok reklamácie). Kúpou a predoajom ste ty a predajca uzavreli kúpno-predajnú zmluvu - dôkaz o tom je potvrdený doklad o zaplatení za tovar.
    cartmanko Takze maju povinnost ma informovat? Ako mam dalej postupovat? Idem do servisu a zoberiem si vyrobok vratane preberacieho protokolu ze som ho reklamoval 1.12 a prevzaty bol 10.1. A s tymto vsetkym to mam poslat predajcovi? Kupoval som cez internet.

    Ma servis povinnost informavat pisomne zakaznika o vybaveni reklamacie v zakonnej lehote?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.