Zavrieť

Porady

nastavenie pracovných kalendárov v OLYMPe

Aj ja začínam v Olympe. Potrebovala by som si overiť, či je to v poriadku, keď dám vygenerovať mzdu a program mi prepíše celý pracovný kalendár, ktorý mám odklikaný v stálych nastaveniach a ja ho cez oprav musím celý prerobiť. Potom to už vypočíta správne, ja len či to môžem takto upraviť. Alebo to mám niekde zle nastavené?
No a mám ešte jeden problém v nastaveniach organizácia-ustanovený pracovný čas zadávam bežný prac. čas (37,5h)? My máme zamestnancov len na kratší prac. čas a neviem ako to tam mám zadať. V prac. pomeroch mi to potom prepočíta keď si odkliknem, že skrátené podľa §49, len neviem či to je takto dobre.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Manual je offline (nepripojený) Manual

    Manual
    Simonab
    Aj ja začínam v Olympe. Potrebovala by som si overiť, či je to v poriadku, keď dám vygenerovať mzdu a program mi prepíše celý pracovný kalendár, ktorý mám odklikaný v stálych nastaveniach a ja ho cez oprav musím celý prerobiť. Potom to už vypočíta správne, ja len či to môžem takto upraviť. Alebo to mám niekde zle nastavené?
    No a mám ešte jeden problém v nastaveniach organizácia-ustanovený pracovný čas zadávam bežný prac. čas (37,5h)? My máme zamestnancov len na kratší prac. čas a neviem ako to tam mám zadať. V prac. pomeroch mi to potom prepočíta keď si odkliknem, že skrátené podľa §49, len neviem či to je takto dobre.
    No ja to robím nasledovne a počíta to správne:
    V Personalistike pracovníka, oprav-zložky mzdy-pridaj som si zadal najpoužívanejšie kody 10-mzda, 310-dovolenka, 320-sviatok a nevyplňal som žiadny pracovný kalendár v personalistike. Potom v mzdách vygenerujem mzdu a program spočíta mzdu za celý mesiac. Ak mal pracovník dovolenku, tak v 310 vyklikám=označím dni ktoré patria pre RD a tak isto v 10 označím dni ktoré nepracoval. Ale to isto vieš. A takto nič nemusím prepisovať.
    Teraz k tomu pracovnému času 37,5 hod za týždeň to je 7,5 hodiny denne.
    V pracovnom kalendári si daj kurzor na niektorý deň napr.15 a pravím myšítkom klikni na ten deň. Ten deň sa ti otvorí a bude tak blikať napr. v modrom 8 /osmička/ túto jednoducho prepíšeš na 7,5 a máš pracovný deň nie 8 hodinový ale 7,5 hodinový. Takto si to uprav a nemal by byť problém

    Simonab je offline (nepripojený) Simonab

    Simonab
    Zle som sa vyjadrila. Máme zamestnanca na 6 hodín týždenne. A tu je problém. Ako to v programe evidovať, že ide o kratší prac. čas podľa §49?
    Stále mi dopočítava do min. mzdy.
    Ale ďakujem aj tak mi to pomohlo, lebo skúšam aj bežné ( nekomplikované )výplaty.

    Manual je offline (nepripojený) Manual

    Manual
    Simonab
    Zle som sa vyjadrila. Máme zamestnanca na 6 hodín týždenne. A tu je problém. Ako to v programe evidovať, že ide o kratší prac. čas podľa §49?
    Stále mi dopočítava do min. mzdy.
    Ale ďakujem aj tak mi to pomohlo, lebo skúšam aj bežné ( nekomplikované )výplaty.
    Myslím že to netreba evidovať zvlášť, len musíš v personalistike tomu zamestnancovi dať takú pracovnú dobu akú potrebuješ, tam je možnosť rôznej úpravy prac. času. Ak mu dáš v personalistike pracovnú dobu denne napr. 6 hodín a mesačnú mzdu 5000,- tak nič program nebude dopočítavať do minimálnej mzdy. Musíš ísť do personalistiky-pracovné pomery-do kolonky týždeň daj 6 hodín a 5 dní. Program bude vedieť, že pre daného pracovníka platí pracovný čas 6 hod. a nie 8 hod. A malo by to byť dobre.

    Simonab je offline (nepripojený) Simonab

    Simonab
    Už sme blízko, myslím, že sa mi to s tebou podarí vyriešiť. A v tej kolónke pracovný úväzok mám zadať pomer k plnému úväzku?

    Manual je offline (nepripojený) Manual

    Manual
    Simonab
    Už sme blízko, myslím, že sa mi to s tebou podarí vyriešiť. A v tej kolónke pracovný úväzok mám zadať pomer k plnému úväzku?
    Ano to mi uniklo ak je na 6 hodín tak by tam bolo 3/4.

    Simonab je offline (nepripojený) Simonab

    Simonab
    Yes, yes, yes podarilo sa. Je to super. Aj keď nie 3/4 ale 0,15 som tam musela dať aby to sadlo. A pekne mi to prepočítava, už mi tam ani nevyhadzuje ten dopočet do min. mzdy. Ani kalendár si svojvolne neupravuje a aj výplatná páska je v poriadku ( čo sa predtým nedalo povedať, písalo na ňu kadejaké bludy ani neviem odkiaľ sa to vzalo ). Ja som normálne happy.:p :p Ďakujem. Som rada, že si si na mňa našiel čas.

    Manual je offline (nepripojený) Manual

    Manual
    Simonab
    Yes, yes, yes podarilo sa. Je to super. Aj keď nie 3/4 ale 0,15 som tam musela dať aby to sadlo. A pekne mi to prepočítava, už mi tam ani nevyhadzuje ten dopočet do min. mzdy. Ani kalendár si svojvolne neupravuje a aj výplatná páska je v poriadku ( čo sa predtým nedalo povedať, písalo na ňu kadejaké bludy ani neviem odkiaľ sa to vzalo ). Ja som normálne happy.:p :p Ďakujem. Som rada, že si si na mňa našiel čas.
    Tak som rád že to máš OK

    jess je offline (nepripojený) jess

    žienka jess
    ...robím výplaty za 02/2006 .....máme 40 hodín / 5 dní = to mám nahodené v údajoch o podniku

    Február má podľa štand.kalendára 20dní/160hod.....pracovník tak aj odrobil a na výplatnej páske za 02/2006 mi nahodí, že v mesiaci február je 24dní/192 hodín (údaj vľavo hore)....Kde to zobral ?...pričom vpravo má zamestnanec klasicky uvedené......odrobené = 20dní/160 hodín

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    jess
    ...robím výplaty za 02/2006 .....máme 40 hodín / 5 dní = to mám nahodené v údajoch o podniku

    Február má podľa štand.kalendára 20dní/160hod.....pracovník tak aj odrobil a na výplatnej páske za 02/2006 mi nahodí, že v mesiaci február je 24dní/192 hodín (údaj vľavo hore)....Kde to zobral ?...pričom vpravo má zamestnanec klasicky uvedené......odrobené = 20dní/160 hodín
    Mne dáva na výpl.páske vľavo údaj správne.
    Vlani som raz nechtiac v zložkách mzdy klikla na F9 a vtedy mi rozhodilo kalendár a urobilo to, čo teraz tebe, navyše ešte aj u zamestnanca nebol údaj správny. Vymazala som výplatu, nanovo otvorila mesiac v kalendári a potom už všetko sedelo.
    Naposledy upravil Paula : 01.03.06 at 21:33

    jess je offline (nepripojený) jess

    žienka jess
    jess
    ...robím výplaty za 02/2006 .....máme 40 hodín / 5 dní = to mám nahodené v údajoch o podniku

    Február má podľa štand.kalendára 20dní/160hod.....pracovník tak aj odrobil a na výplatnej páske za 02/2006 mi nahodí, že v mesiaci február je 24dní/192 hodín (údaj vľavo hore)....Kde to zobral ?...pričom vpravo má zamestnanec klasicky uvedené......odrobené = 20dní/160 hodín
    už to mám OK...mala som pobabraný kalendár

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    Mám v dochádzke 10 x 8,15 hod, 10 x 4 hod, 2 x 8 hod...keď to zrátam , je to spolu 138,5 hod. Soft mi ale napočíta iba 137,5 hod. Kde je zrada? Dík za pomoc.

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    Aňuška
    Nech rátam ako rátam, je to spolu 137,5 a nie 138,5. Skús
    si znova prepočítať.
    Dík Aňuška. Prišla som konečne na to, že som zle zadala odpracovaný čas. Ak chcem mať 8 hodín a 15 minút, musím zadať 8,25 a nie 8,15. Tam mi lietala hodina.

    ormika je offline (nepripojený) ormika

    ormika
    Ahojte poraďáci, robím mzdy pre pracovníkov, ktorí pracujú na čerpacej stanici, t. j. nepretržitá prevádzka. Pracujú myslím, že dva dni 12h, potom voľno, nočné, denné. Zaujímalo by ma, či niekto takto robí mzdy v OLYMPE, či si nadstavuje nejako zvláštne pracovné kalendáre a ako má nadstavené: dĺžka pracovného týždňa a počet dní či už v personalistike alebo v karte organizácia - podnik. Ja mám všade nadstavené ako normálny pracovný týždeň, 40 hodín, 5 dní, a keď generujem mzdu, tak ju opravím takto: hodinovú mzdu cez F9 vymažem (teda tie dni) a do riadku počet hodín dám sumu hodín odpracovanú pracovníkom. Takto robím aj nadčasy a nočné. Keď mi majiteľ firmy donesie podklady k výpočtu miezd, tak tam nevidím kto aké smeny odpracoval, tam mám len napočítané hodiny, rozdelené na odpracované hodiny, počet hodín nočných, nadčasov, počet hodín dovoleniek. Neviem ako by som to ináč mala zadávať, tak budem rada ak by mi niekto poradil ako to správne zadať. Veľmi pekne ďakujem.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.