Zavrieť

Porady

Ako odmietnuť reklamáciu?

Dobrý deň,
kúpila som pre manžela značkovú košeľu, ktorú si obliekal príležitostne. Dokopy ju mal možno 5x, avšak po 2-3 praní v práčke pri najnižšej teplote a vhodnom pracom prostriedku košeľu stratila povodný stav, golier okolo krku aj látka na rukách sa úplne zošúchala, zbelela (pritom to bola tmavá košela), proste vyzerala ako prepraná košela ...
Dala som ju reklamovať, avšak reklamaciu mi neuznali, vraj som použila zlý praci prostriedok .
Viem, že to nie je možné, kedže pri prani som zvolila vždy naideálnejšie prostriedky, aké len sú, prtetože sa jedna o značkovu koselu.

Mám právo odmietnut reklamaciu? Ako postupovat dalej?
dakujem pekne za každu radu!!!
5 komentárov     zbaliť
arizona ten nazov temy je uplne zly!!! Ved ty reklamaciu neodmietas...to je blbost
jslancik Ona chce odmietnuť odmietnutie reklamácie
arizona Ona nesuhlasi so zamietnutou reklamaciu a s vyjadrenim predajcu. Ale podla jej nazvu to vyzera,akoby ona bola predajca a chcela zamietnut nejaku reklamaciu od zakaznika... :-O
jslancik ja viem, mne to vysvetľovať nemusíš
arizona ja viem, ze ty to chapes .-)
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Upresni! Ako dlho od kúpy košele uplynulo? Pretože podľa http://www.vyvlastnenie.sk/predpisy/...-spotrebitela/ §18 ods. 6 do 12 mesiacov od kúpy MUSIA zamietnuť reklamáciu JEDINE na základe odborného posudku - inak porušujú zákon.
    Upozorni obchod na tento zákon a upozorni ich, že ich postup podstúpiš na riešenie SOI!
    bokis Od kúpy košele uplynulo 5 mesiacov, pričom 1 mesiac bola už vrátená na reklamáciu. Tú košelu mi chcu vratit, pričom vyzerá hrozne.
    Ďakujem pekne za info, zajtra tam idem, uvidím, čo sa dá spraviť.
    misoft Vo všeobecnosti - ak sa na výrobku prejaví vada do 6 mesiacov odo dňa predaja/kúpy - považuje sa to za výrobnú vadu (a vtedy predajca nemá čo pindať a básniť o neuznaní reklamácie - oni mu to zo SOI pekne povedia - v €urách, ktoré zaplatí ako pokutu).

    demeter je offline (nepripojený) demeter

    demeter
    Ak reklamácia trvala viac ako 30 kalendárnych dni,nemusíte ju už prebrať,sú povinný vám vrátiť peniaze alebo tovar ako chcete vy.Do tých 30 dni vám nesmú poslať oznámenie o reklamácii ak ho pošlú 31deň tak ste v práve vy.
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    misoft "Do tých 30 dni vám nesmú poslať oznámenie o reklamácii ak ho pošlú 31deň tak ste v práve vy." - preboha, čo to splietaš..... preštuduj si Zákon o ochrane spotrebiteľa....
    A) Predajca je povinný prijať reklamáciu!
    B) Predajca pri prijatí reklamácie je povinný vystaviť reklamačný protokol.
    C) Ak predajca reklamáciu zamietne a dob od predaja tovaru nepresiahla 12 mesiacov, môže tak urobiť jedine na základe znaleckého posudku, inak nie.
    D) Ak kupujúci je nútený si urobiť vlastný posudok a reklamácia bude kladne vybavená, predávajúci je povinný mu nahradiť i tieto náklady
    E) Ak sa vada vyskytla 3x po sebe tá istá, alebo je viacej chýb - kupujúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy a žiadať vrátenie sumy
    F) Ak sa chyba vyskytla do 6 mesiacov odod dňa kúpy - považuje sa to automaticky za výrobnú vadu a predajca v žiadnom prípade nesmie reklamáciu odmietnuť - vid C.
    Reklamácia musí byť vybavená do 30 kalendárnych dní. Po tejto dobe sa to považuje za nevybavenie reklamácie a až vtedy nastupuje to tvoje tvrdenie.
    Ale v každom prípade - papier musí byť vystavený.....
    avalik "Do tých 30 dni vám nesmú poslať oznámenie o reklamácii ak ho pošlú 31deň tak ste v práve vy." ... nesmu poslat???
    misoft Veď preto mu píšem, že čo to splieta za voloviny....
    avalik no asi sme pisali naraz
      zbaliť

    avalik je offline (nepripojený) avalik

    avalik
    250/2007 o ochrane spotrebiteľa

    § 18

    (4) Ak spotrebiteľ uplatní reklamáciu, predávajúci alebo ním poverený zamestnanec alebo určená osoba je povinný poučiť spotrebiteľa o jeho právach podľa všeobecného predpisu;22) na základe rozhodnutia spotrebiteľa, ktoré z týchto práv spotrebiteľ uplatňuje, je povinný určiť spôsob vybavenia reklamácie podľa § 2 písm. m) ihneď, v zložitých prípadoch najneskôr do 3 pracovných dní odo dňa uplatnenia reklamácie, v odôvodnených prípadoch, najmä ak sa vyžaduje zložité technické zhodnotenie stavu výrobku alebo služby, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po určení spôsobu vybavenia reklamácie sa reklamácia vybaví ihneď, v odôvodnených prípadoch možno reklamáciu vybaviť aj neskôr; vybavenie reklamácie však nesmie trvať dlhšie ako 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie. Po uplynutí lehoty na vybavenie reklamácie má spotrebiteľ právo od zmluvy odstúpiť alebo má právo na výmenu výrobku za nový výrobok.

    (5) Predávajúci je povinný na požiadanie orgánu dozoru preukázať kópiu potvrdenia o prijatí reklamácie, dôvody, pre ktoré nie je možné rozhodnúť o spôsobe vybavenia reklamácie ihneď a pre ktoré nie je reklamáciu možné vybaviť ihneď po určení spôsobu vybavenia reklamácie, zaslanie alebo výsledky odborného posúdenia a kópiu dokladu o vybavení reklamácie.

    (6) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.

    (8) Predávajúci je povinný pri uplatnení reklamácie vydať spotrebiteľovi potvrdenie. Ak je reklamácia uplatnená prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie,22a) predávajúci je povinný potvrdenie o uplatnení reklamácie doručiť spotrebiteľovi ihneď; ak nie je možné potvrdenie doručiť ihneď, musí sa doručiť bez zbytočného odkladu, najneskôr však spolu s dokladom o vybavení reklamácie; potvrdenie o uplatnení reklamácie sa nemusí doručovať, ak spotrebiteľ má možnosť preukázať uplatnenie reklamácie iným spôsobom.

    (9) Predávajúci je povinný o vybavení reklamácie vydať písomný doklad najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie.

    Ako odmietnuť reklamáciu?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.