Zavrieť

Porady

Aké právo má predajca vymáhať odo mňa doplatok faktúry,keď sa chyba stala na ich strane?

Objednala som si tovar cez internet s platbou na dobierku a doručením kuriérom. Pri doručení vybral odo mňa dobierku 50€, pričom suma faktúry bola vyššia. Na doklade pre mňa od kuriérskej spoločnosti nie je uvedená cena a faktúru mám vystavenú na plnú sumu. Teraz skoro po 2 mesiacoch, chcú odo mňa doplatiť zvyšok. Majú na to nárok, keď chyba sa stala na ich strane, prípadne strane kuriérskej spoločnosti??? Za všetky názory ďakujem.
Do mailu som im napísala: "Chcem sa opýtať, ako je možné, že sa mi ozývate po skoro po dvoch mesiacoch, že vy niečo nemáte v poriadku? Aké je vyjadrenie dopravnej spoločnosti? Ja mám faktúru vystavenú na plnú sumu, a za to, že sa v prepravnej spoločnosti stala chyba, za to ja nemôžem. Prečo to urgujete u mňa a nie u nich? Ja mám doklady v poriadku. Aký bude postup, keď odmietnem tento doplatok uhradiť? Akú mám záruku, že aj po uhradení nebudete odo mňa vymáhať inú čiastku?"
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Llívia je offline (nepripojený) Llívia

    Llívia
    Majú na to nárok. Faktúra bola vystavená v správnej sume a nebola uhradená v plnej výške. Nie je podstatné, kto urobil chybu, ale to, že na faktúre je stále nedoplatok.
    Keby sa pomýlili a tovar poslali bez dobierky, ani vtedy by si im nič nezaplatila?

    Doplnila si otázku, dopĺňam odpoveď:

    Chcem sa opýtať, ako je možné, že sa mi ozývate po skoro po dvoch mesiacoch, že vy niečo nemáte v poriadku?
    Možné to je, ak napr. majú externú účtovníčku a nekontrolujú úhrady faktúr priebežne. Alebo ak nevedeli priradiť úhrady, keďže kuriér im peniaze vloži na účet, nie do ruky. Alebo ak neúčtujú priebežne ale až pred podaním DPH. Alebo to prehliadli. Alebo, alebo, alebo... stať sa to jednoducho môže. Premlčacia doba na vymáhanie pohľadávky je 4 roky, nie 2 mesiace, takže právo je na ich strane.
    Naposledy upravil Llívia : 27.08.14 at 07:08

    kn-alka je offline (nepripojený) kn-alka

    Jarka jméno mé :) kn-alka
    Tak ty si si objednala niečo za napr. 70 €, zaplatila len 50€ a teraz si naštvaná, že od teba požadujú nedoplatok 20€ ?

    To ty si mala hneď po zistení rozdielu kontaktovať dodávateľa, že si mu ešte dlžná !!!

    ... hovorí sa tomu ľudskosť a poctivosť !
    Llívia A morálka
    (Súhlasím s tebou, no nechcela som na ňu byť hneď zlá )

    Aké právo má predajca vymáhať odo mňa doplatok faktúry,keď sa chyba stala na ich strane?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.