Majú na to nárok. Faktúra bola vystavená v správnej sume a nebola uhradená v plnej výške. Nie je podstatné, kto urobil chybu, ale to, že na faktúre je stále nedoplatok.
Keby sa pomýlili a tovar poslali bez dobierky, ani vtedy by si im nič nezaplatila?
Doplnila si otázku, dopĺňam odpoveď:
Chcem sa opýtať, ako je možné, že sa mi ozývate po skoro po dvoch mesiacoch, že vy niečo nemáte v poriadku?
Možné to je, ak napr. majú externú účtovníčku a nekontrolujú úhrady faktúr priebežne. Alebo ak nevedeli priradiť úhrady, keďže kuriér im peniaze vloži na účet, nie do ruky. Alebo ak neúčtujú priebežne ale až pred podaním DPH. Alebo to prehliadli. Alebo, alebo, alebo... stať sa to jednoducho môže. Premlčacia doba na vymáhanie pohľadávky je 4 roky, nie 2 mesiace, takže právo je na ich strane.