Dobrý deň, siedmy rok mám obchod v prenajatých priestoroch v obchodnom centre. Obchodné centrum je prerobené zo starej budovy, v ktorej je zima aj v lete, nie len v týchto už skoro zimných mesiacoch. Je 9. november a doteraz sme nemali zapnuté kúrenie. V obchode je ráno 13°C. Mení sa kotol. Človek by tomu rád veril, ale problémy s kotlom sú podľa pána konateľa už šiestu zimu. Teraz sa menia, len človek nevie, či tomu po tých rokoch ešte veriť. Zákazníci odchádzajú s tým, že im je zima! Pýtala som sa pána majiteľa, či sa kotol nemá meniť v letných mesiacoch a či má už teraz premyslené, na čo sa vyhovorí na ďalší rok. Problém s kúrením je pri zmene zima-jar a leto-jeseň. Povedala som mu, že nezaplatím na kúrenie. Na čo. Tak že nemám reálnu predstavu o tom, čo ho stojí peňazí výmena kotla. Pravdupovediac ma to ani nezaujíma. Platím nájom, platím režijné poplatky. Jeho tiež nezaujíma, aké reálne náklady má môj obchod. Keby s ním človek nemal x-negatívnych skúseností, možno by s ním aj súcitil, ale...
V zmluve je paragraf: Nájomca nebude brať prenajímateľa na zodpovednosť, ani sa domáhať zľavy na nájomnom, ani náhrady škody voči prenajímateľovi, ak príde ku krátkodobému výpadu dodávky elektrickej /do 8 hodín/ a tepelnej /do 24 hodín/ energie, vody alebo funkčnosti kanalizácie, ktorý prenajímateľ nespôsobil a pokiaľ nejde o opätovný výpadok /stratu funkčnosti/ v priebehu nasledovných 24 hodín po ukončení predchádzajúceho výpadku.
Dá sa z toho vychádzať pri písaní sťažnosti, či žiadosti o vrátenie zálohy za teplo? Ďakujem za rady.