Zavrieť

Porady

Čiastočné pozbavenie spôsobilosti na právne úkony. Aké sú následky?

Nedávno som tu mala otázku o úplnom pozbavení spôsobilosti na právne úkony - rodina ma tlačí, aby som to začala vybavovať proti mojej mame. Ja by som však chcela vybaviť čiastočné obmedzenie, keďže ona dokáže sama podpisovať a pod., ale nedokáže šetriť zo svojho dôchodku, vybavuje rôzne zmluvy o pôžičke neuvážene, trpí psychickou poruchou a momentálne je liečená v nemocnici. Nemám srdce na to, aby som ju dala do ústavného zariadenia, som však študentka a študujem ďaleko od bydliska, asi ma za opatrovateľku neurčia. Rodina ju chce dať do ústavného zariadenia, podľa mňa tam však nepatrí, hoci robí občas "nenormálne" veci, ako napr. každý deň perie, sprchuje sa niekoľko krát denne v horúcej vode, pije veľa kávy, nevládze niekedy poupratovať po sebe a potom si zavolá niekoho, kto za ňu uprace za peniaze, veľa vyvoláva každému...a nedokáže potom zaplatiť nájomné..na druhej strane však si dokáže nakúpiť, navariť, ako tak niekedy poprace, je inteligentná, avšak nedá si povedať, neberie lieky a potom sa jej stav zhoršuje...ja sa o ňu teraz nemôžem postarať, pretože ako som spomínala študujem ďaleko a rodina navrhuje, resp. vybavuje ústavné zariadenie pre ňu, čo sa mi naozaj prieči. Čo mám robiť? Som jej najbližšia príbuzná, po mne nasleduje jej sestra, ktorá je vlastníčka trojizbového bytu, v ktorom má mama aj ja trvalé bydlisko a ten byt chce jej sestra predať (mama vlastní len štvrtinu), tým pádom mama by nemala kde bývať. Jej bývalý manžel je jej dlžný okolo 19 000, nemusela by však s nimi naložiť najlepšie. Okrem toho je to môj otec a trápi ma to, že musí predať byt a zanechať mesto za miesto ďaleké neznáme, kde našiel lacný byt a nemá peniaze ani na odsťahovanie
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.