Postup nie je správny. Zákon o ochrane spotrebiteľov vraví jasne. Reklamácia môže byť v prvých 12 mesiacoch zamietnutá LEN na základe odborného posudku. Takže, aby zamietli posudok - musia ten posudok povinne urobiť. A zákazník nemá čo platiť. Okrem toho, ak sa chyba prejaví do 6 mesiacov odo dňa kúpy - považuje sa to automaticky za výrobnú chybu!
Aj keby zákazník "pochybil" a poškodil tovar neodbornou činnosťou - môžu jedine ZAMIETNUŤ, ale nie pýtať peniaze.
Zákazník nie je partnerom servisu, ale partnerom (obchodným) s predajcom. Ako si to vybavia predajca - servis/firma na posudky - to je ICH problém.
http://www.zakonypreludi.sk/zz/2007-250
§18 ods.2
>
Spotrebiteľ môže uplatniť reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na predávané výrobky alebo poskytované služby, alebo u určenej osoby. Určená osoba môže reklamáciu vybaviť iba odovzdaním opraveného výrobku, inak reklamáciu postúpi predávajúcemu na vybavenie.
ods. 6
>
Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením. Predávajúci je povinný poskytnúť spotrebiteľovi kópiu odborného posúdenia odôvodňujúceho zamietnutie reklamácie najneskôr do 14 dní odo dňa vybavenia reklamácie. Tým nie je dotknutá povinnosť predávajúceho podľa odseku 9.