Zavrieť

Porady

Ako by mal postupovať správca pri vyúčtovaní pre neplatiča?

Vedel by mi niekto objasniť ako by mal presne postupovať správca bytovky pri ročnom vyúčtovaní nákladov za služby spojené s užívaním bytu ak sa jedná o neplatiča? Napríklad, ak mal majiteľ bytu predpis (dajme tomu aj reálne náklady) vo výške 2400 € za rok, ale uhradil iba 2000 €. Je niekde stanovené čo sa z jeho platieb uhrádza prioritne (napríklad fond opráv a potom teplo, voda atď.) alebo sa nedoplatok má rozrátať pomerne na všetky zložky predpisu? Ak by v takomto prípade mal z tých 2400 € odviesť do fondu opráv 500 €, koľko by tam mal správca z jeho zaplatených 2000 € po ročnom vyúčtovaní odviesť??? Veľmi pekne ďakujem za odpovede...
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    terezyk je offline (nepripojený) terezyk

    Vylúčený člen terezyk
    Pri vyúčtovaní sa porovná suma záloh so sumou spotreby
    Predpis záloh podľa mňa nie je právne závazný dokument / veď ani sa nevyúčtujú jednotlivé zložky (tie sú iba preto, aby sa dala vypočítať výška zálohy a asi ich v tomto vyúčtovaní zruším, lebo vlastníci sa potom zaoberajú sprostosťami typu
    - prečo doplácam za UK

    - a mám preplatok v TUV



    Tak sa asi postupuje logicky

    - správca mu správcuje celý rok , stiahne si za správu za celý rok - - záujem správcu

    - FO je pre BD , stiahne zo záloh za celý rok - - záujem BD



    alebo podľa zákona :



    čo pri vyúčtovaní trepeš o tom,že by menej odviedol do FO



    veď sám píšeš (nerozumieš tpmu, čo píšeš ????

    ""

    ako by mal presne postupovať správca bytovky pri ročnom vyúčtovaní nákladov za služby spojené s užívaním bytu

    ""

    veď FO sa nevyúčtuje / nevyúčtováva



    ""

    Ak by v takomto prípade mal z tých 2400 € odviesť do fondu opráv 500 €, koľko by tam mal správca z jeho zaplatených 2000 € po ročnom vyúčtovaní odviesť???

    ""



    PS

    Nebudeš ty dosť veľmi mimo reality ??????

    "

    Ak by v takomto prípade mal z tých 2400 € odviesť do fondu opráv 500 €, koľko by tam mal správca z jeho zaplatených 2000 € po ročnom vyúčtovaní odviesť???

    "

    - správca do FO odvádza priebežne od januára do decembra x-tého roku

    - vyúčtovanie sa robí v máji (x+1)-tého roku
    sito anyčka, no ty vieš poradiť ...
    terezyk sitko

    čo si zas nepohopil

    že pletie jablká s hruškami ??
    (vyjééééš ako som sa muselo zdržiavať ??? )

    sito je offline (nepripojený) sito

    sito
    Správca vedie vášmu domu účet, ktorý je vlastníctvom spoluvlastníkov domu, nie jeho!

    Samozrejme, že ako prvé si s neho stiahne poplatok za správu domu.

    Každému vlastníkovi vystaví na dvanásť mesiacov mesačný predpis za užívanie bytu, tieto peniaze posielajú vlastníci na účet domu. s ktorým disponuje správca. Zabezpečuje služby a ich úhrady nákladov dodávateľom služieb. Peniaze za služby vedie osobitne od peňazí na FPÚaO. FPÚaO nepodlieha ročnému zúčtovaniu záloh, len služby. Pri ročnom vyúčtovani je voči súčtu predpisaných úhrad uvedený aj FPÚaO s vyrovnaním, nula, 0.

    Priority?

    1. Poplatok za správu.
    2. Služby, voda, teplo, elektrina, atď.
    3. Revízie spoločných veci v dome a ich opravy.

    Ak by nebol dostatok peňazí na úhradu nákladov za služby je možné prechodne použiť na ich úhradu aj peniaze FPÚaO.

    (3) Z fondu prevádzky, údržby a opráv sa financujú výdavky spojené s nákladmi na prevádzku, údržbu a opravy spoločných častí domu, spoločných zariadení domu, spoločných nebytových priestorov, príslušenstva a priľahlého pozemku, ako aj výdavky na obnovu, modernizáciu a rekonštrukciu domu. Z fondu prevádzky, údržby a opráv sa financujú aj opravy balkónov a lodžií. Prostriedky fondu prevádzky, údržby a opráv možno prechodne použiť na úhradu za plnenia spojené s užívaním bytov a nebytových priestorov v dome v prípade ich dočasného nedostatku. Po preklenutí nedostatku prostriedkov na úhradu tohto plnenia, sa uvedené prostriedky vrátia do fondu prevádzky, údržby a opráv.

    Ako by mal postupovať správca pri vyúčtovaní pre neplatiča?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.