Takže krátke odpovede
1. Áno, vraciate aj poštovné, ale zákazníkovi vrátite poštovné len do výšky najlacnejšej formy poštovného vo vašom e-shope.
Príklad: Najlacnejšie poštovné vo vašom internetovom obchode je 3.50 EUR za dodanie Slovenskou poštou na dobierku. Zákazník si pri objednávke vybral drahšiu formu doručenia prostredníctvom kuriéra za 8.50 EUR. Zákazníkovi vrátite len 3.50 EUR.
Samozrejme, ak zákazník za doručenie neplatil (mal poštovné zadarmo), tak mu žiadne poštovné nevraciate.
2. Áno, vraciate poštovné, ale opäť podľa pravidla uvedeného vyššie. AK by zákazník vrátil neskôr aj ďalšiu časť tovaru, poštovné mu ďalej nevraciate (pretože mu vraciate len to, čo zaplatil a to ste mu už vrátili pri prvom vrátení peňazí).
3. V tomto bode hovoríte o reklamácii, ale v predchádzajúcich bodoch sme sa bavili o vrátení tovaru bez udania dôvodu (odstúpenie od zmluvy). Takže neviem či sa pýtate naozaj na reklamáciu alebo vrátenie tovaru (je to zásadný rozdiel).
Viac info napríklad tu:
Predávate tovar cez internet? Dokedy ho môže zákazník vrátiť?