Zavrieť

Porady

E-shop - Vraciam pri vrátení tovaru zákazníkovi aj poštovné?

Som krátku dobu majiteľom e-shopu. Zaujímali by ma tieto otázky:
1. zákazník si objedná tovar, následne ho vráti. vystavím mu dobropis a dobropisujem teda vraciam mu len sumu za tovar, alebo aj za poštovné? (teda mám povinnosť zo zákona vrátiť aj poštovné?)
2. zákazník si objedná tovar, vráti z neho len časť. vystavím mu dobropis na vrátenú časť a vraciam mu aj poštovné?
2. zákazník si objedná 3 kusy tovaru. Reklamuje 1 kus objednaného tovaru z troch., reklamácia bola úspešná. musím vystaviť dobropis na ten jeden kus tovaru? musím mu dobropisovať/vrátiť aj poštovné?
Ďakujem veľmi pekne, poprosil by som Vás o jednoduché odpovede (t.j žiadne okopírované zákony)
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    bomo je offline (nepripojený) bomo

    bomo
    Takže krátke odpovede

    1. Áno, vraciate aj poštovné, ale zákazníkovi vrátite poštovné len do výšky najlacnejšej formy poštovného vo vašom e-shope.
    Príklad: Najlacnejšie poštovné vo vašom internetovom obchode je 3.50 EUR za dodanie Slovenskou poštou na dobierku. Zákazník si pri objednávke vybral drahšiu formu doručenia prostredníctvom kuriéra za 8.50 EUR. Zákazníkovi vrátite len 3.50 EUR.

    Samozrejme, ak zákazník za doručenie neplatil (mal poštovné zadarmo), tak mu žiadne poštovné nevraciate.

    2. Áno, vraciate poštovné, ale opäť podľa pravidla uvedeného vyššie. AK by zákazník vrátil neskôr aj ďalšiu časť tovaru, poštovné mu ďalej nevraciate (pretože mu vraciate len to, čo zaplatil a to ste mu už vrátili pri prvom vrátení peňazí).

    3. V tomto bode hovoríte o reklamácii, ale v predchádzajúcich bodoch sme sa bavili o vrátení tovaru bez udania dôvodu (odstúpenie od zmluvy). Takže neviem či sa pýtate naozaj na reklamáciu alebo vrátenie tovaru (je to zásadný rozdiel).

    Viac info napríklad tu: Predávate tovar cez internet? Dokedy ho môže zákazník vrátiť?
    Naposledy upravil bomo : 08.04.15 at 11:00 Dôvod: uprava formatovania

    nunenko je offline (nepripojený) nunenko

    prďous, táraj, gágaj nunenko
    Odpoviem ti len na tretiu, ale neber to, že záväzne, je to len môj názor.
    Ty mu nehradíš poštovné, ale oprávnené náklady na vybavenie uznanej reklamácie. Je jedno či je to jeden kus z troch, alebo tri z troch.

    E-shop - Vraciam pri vrátení tovaru zákazníkovi aj poštovné?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.