Brat kúpil cca pred mesiacom ojazdené cca 6-7ročné benzin. auto /BMW/. Navonok len s drobnými zanedbateľnými chybičkami, jazdne na krátkom okružnom úseku v poriadku, v cene cca 10.000eur. Pred kúpou ako laik ešte pre istotu absolvoval s predajcom kontrolu v neautorizovanom servise, kde autu urobili diagnostiku a všetko bolo OK, pritom však ani neotvorili veko na motore /čo je dôležité, ako sa dodatočne ukázalo../ - záznam o tom nemá. Auto šlo ako po masle, ale po cca 2 týždňoch a cca 400km mu zahlásilo, že urgentne potrebuje doliať aspoň liter oleja.. Následne zistil, že vlastne jeho spotreba je cca 1l oleja na 250km.. Predajca tvrdí, že žiadne podobné ťažkosti on nemal. Iný servisák po orientačnom pozretí auta skonštatoval, že takáto porucha vzniká po prehriatí motora, najčastejšie odpojením rúrok s chladiacou zmesou - bratovi však auto žiadne prehriatie motora neavizovalo ani neboli pre to nejaké jasné známky a auto bolo uplne adekvatne na tých pár km, čo prešiel, používané.. Lebo inak známky poškodenia motora z inšpekcie jednoznačné neboli.. Preto si myslíme, že predajca o chybe vedel a pred predajom jednoducho len dolial dostatočné množstvo oleja, aby sa chyba neukázala hneď - pri bežnom testovaní na pár km pri predaji je to nezistiteľné.. V zmluve pritom brat podpísal, že na event. dodatočné závady /tento pojem ale podľa mňa nie je to isté čo skryté závady/ si nebude nárokovať refundáciu.. Dá sa zdokumentovaním /napr. foto a odborný posudok/ oprotrebenia príslušných súčiastok autorizovaným servisom dokázať, koľkým kilometrom opotrebenie pri danom poškodení motora zodpovedá a z toho vyvodiť čas vzniku poškodenia? Žiadame odstúpenie od zmluvy, resp. aspoň adekvátnu náhradu, ale predajca sa z toho vykrúca.. Keby to bola blbosť za pár eur, čert to ber, ale oprava by sa mohla vyšplhať do výšky ceny motora.. Záleží, čo povedia v servise po rozobratí na súčiastky, čo tiež nie je lacná záležitosť.. Ako postupovať, máte nejaké reálne skúsenosti?
Naposledy upravil Petinka123 : 10.05.15 at 18:28