Zavrieť

Porady

Musím mať DIČ pre ojedinelý predaj handmade výrobkov?

Chcela by som sa spýtať, či musím byť niekde registrovaná, pokiaľ chcem na obecnom vianočnom trhu predávať svoje handmade výrobky: bižutéria, svietniky na sviečky a vianočné ozdôbky. Už nie som študent a pracujem len na dohodu. Som evidovaná na úrade práce. Ešte som nepredávala, robím to pre zábavu, no v našej obci prvý krát poriadajú jednodňové vianočné trhy a s tým, že sa tam majú prezentovať obecný remeselníci... No všetci majú aj registračné pokladne, nakoľko majú na svoju remeselnú činnosť aj živnosť a živia sa tým... Som jediná čo nič také nemám. Rada by som sa zúčastnila, príjem určite nepresiahne 500€, všetko čo mám spolu nemá takú hodnotu. Na obecnom úrade som registrovaná ako predajca, čiže povolenie mám. Len neviem či musím vystavovať nejaké príjmové pokladničné doklady bez DPH. Stačí mi uviesť len moje údaje ako meno, priezvisko a adresu pre prípadné reklamácie?? Ako mám postupovať? Nerada by som pre pár eur a atmosféru dostala nejakú pokutu. Ako mám postupovať aby som tam mohla predávať?
Naposledy upravil vizirka : 16.12.15 at 11:32
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Dav je offline (nepripojený) Dav

    Dav
    Ujo Google našiel, že to má byť podľa autorského zákona takto: http://www.uspesne-podnikanie.sk/pre...ch-a-jarmokoch