Zavrieť

Porady

Robia to aj iné C4 2012, pri preraďovaní mi akoby spojka škrabla šuchla o niečo?

Dobrý deň, mám C4 r. 2012, mám taký pocit, že som kúpila auto so zlou spojkou. Nakoľko som mala predtým automat, som si to nejako neuvedomila. ( Spojku som už aj menila, a zase mi to začalo robiť ) Pedál stláčam na doraz.
Chcem sa opýtať na názor ostatných aj Vás, kto má také auto, či Vám to tiež robí? Stále do toho auta vrážam € , nerozumiem v podstate "nové auto" km to má cez 179 000. olej menený. Je treba niečo ešte vymeniť? Som objednaná na PC, na zdvíhačku. Ďakujem za rady, skúsenosti, typy !!! Elenka
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    sosak je offline (nepripojený) sosak

    sosak
    Keďže si mala pred týmto autom automat, tak nie si zvyknutá preraďovať rýchlostné stupne ručne rýchlostnou pákou. Spojka je asi v poriadku, ale pri preraďovaní rýchlostných stupňov prevodovky sa moc ponáhľaš preradiť. Ozubené kolesá v prevodovke sa pri preraďovaní musia voči sebe zastaviť tak, aby sa zuby jedného kolesa zasunuli do zubovej medzery druhého kolesa.To sa nazýva synchronizácia.To sa dosiahne tak, že pri preraďovaní pohybujeme riadiacou pákou plynule, v tempe 2 - 3sekúnd. Pri rýchlom preraďovaní sa časom zoderú - opotrebia synchronizačné krúžky, ktoré majú ozubené kolesá zastaviť vo vhodnej polohe na zmenu prevodu. Keď sú krúžky zodrané, tak nepracujú ako majú a pri preraďovaní škrtnú ozubené kolesá o seba a to je ten zvuk, ktorý počuješ.
    Doplnenie: Ak sa už spojka menila a bol kľud a teraz sa rovnaká porucha znova objavila, tak nenechávajme nohu na spojkovom pedáli, mohla by sa poškodiť a skracujeme jej životnosť.
    http://www.aaautoskola.sk/html/tvv/e016.php
    Naposledy upravil sosak : 19.04.16 at 10:46
    6 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    elenka-k Ďakujem, takže je potrebné pozrieť tú páku - riadiacu?! Ale ja sa fakt pri uvoľnení spojky snažím : ju pustiť čo najlepšie. Lebo aj tam to: ako keby trhne, nejde plynulo.
    sosak Však skúsený mechanik ľahko odhalí príčinu, či je problém v spojke, alebo v prevodovke. Stačí mu skúšobná jazda.
    elenka-k Hej, už som objednaná ;-)
    elenka-k Dobrý deň, asi tak ako píšete, dnes som šla do práce a sledovala som sa a fakt, nohu mám stále na spojke a nepúšťam ju ( myslím ak idem ku kruháči a z diaľky preradím do trojky a nechávam nohu na spojke, kým spomalí auto na preradenie do dvojky. To bude asi fakt s tou zmenou z automatu do manuálu. Ale predtým som mala - vystriedala som viac značiek ( s manuálnou prevodovkou ) a nikdy mi to nerobilo, nemala som taký problém. ďakujem.
    lujza.j Myslim,ze to je problem...to je taka "zvukova" spojka mam fr.spojku v aute ....ziadne másličko ako japonska.....trvalo mi dlho kym som si zvykla...
    elenka-k no, to som chcela počuť :-) (že nie som jediná)
      zbaliť

    Robia to aj iné C4 2012, pri preraďovaní mi akoby spojka škrabla šuchla o niečo?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.