Zavrieť

Porady

Mám na niečo nárok?

Dobrý deň,

mám 21r, som študentkou Bc. stupňa štúdia za dva týždne mám štátnicu, po ktorej už nebudem študentom denného štúdia. Zároveň na konci júla tohoto roku sa mi má narodiť dieťatko. Od prvého ročníka t.j. už 3 roky pracujem na dohodu pravidelne (nie občas ani príležitostne) a od 2 ročníka popri jednej dohode pracujem aj na druhú dohodu zároveň a tiež pravidelne dodnes popri škole. Žijem s rodičmi a bratom. Po štátnici a narodení dieťatka sa však musím odsťahovať bohužiaľ už doma pre moje dieťatko nebude miesto - budem bývať so starou mamou alebo v podnájme. Chcem externe doštudovať magisterské štúdium, ktoré chcem začať študovať od septembra tohoto roku. Hoci pracujem odkedy sa mi dá pred vysokou školou počas leta na brigádach a počas vysokej školy pravidelne aj v lete aj počas školského roka náš štát si o mne myslí, že som pravdepodobne nejaký príživník, pretože nemám nárok na nič. Na ÚPSVAR, kde som sa bola informovať ako postupovať po štátnici (že už nebudem študent dennej formy štúdia a som tehotná), na čo mám nárok prípadne čo mám urobiť aby mi na niečo vznikol nárok mi povedali úradníčky, že kým sa mi nenarodí dieťa nemám ich tu ani otravovať, že na nič nemám zatiaľ nárok - myslím si, že po pôrode budem riešiť dôležitejšie veci ako behanie po úradoch. Preto Vás prosím ak mi viete niekto poradiť alebo ste v podobnej situácii ako ja aby ste mi pomohli a poradili ako by mi mohol pomôcť tento štát. Otec dieťatka je tiež študent denného štúdia - český občan, ktorý nie je zamestnaný pracuje na dohodu. Nevieme sa dohodnúť asi budem žiadať od neho výživné, neviem však ako mi to pomôže keďže nepracuje.
Prosím Vás o cenné rady, pretože som ostala úplne sama, neviem či mi štát nejako pomôže a moja rodina by mi rada určite pomohla ale rodičia splácajú vysoké pôžičky.