Na posudzovanie treba reklamáciu zaslať súdnemu znalcovi,
ktorých zoznam musí predajca pri neuznanej reklamácii poskytnúť automaticky. Dostanete teda tovar, servisný list a kontakt na znalca. Ak sa vada prejaví do 12 mesiacov od kúpy, je predajňa povinná dať vyjadrenie o zamietnutí len z autorizovaného servisu alebo od znalca. Autorizovaný servis je taký, ktorému dal výrobca povolenie na vykonávanie záručných opráv. Ak sa vada prejavila po 12 mesiacoch od kúpy, predajni na zamietnutie stačí aj vyjadrenie z neautorizovaného strediska (ale tieto prípady sa takmer nikdy nestávajú).
Znalecký posudok
Posudok vykonáva odborný znalec, ktorý je zapísaný v zozname znalcov. Toto povolanie je vykonávané na základe živnosti a každý znalec musí k posudku pristupovať zodpovedne bez ohľadu na typ výrobku a jeho cenu. Znalec môže posudzovať výrobok priamo v servise za prítomnosti odborných technikov, v skúšobniach alebo u vás doma. Cena posudku je rôzna v závislosti od vykonaných úkonov. Následne dostanete odborné vyjadrenie, ktoré je záväzné. Pozitívne vyjadrenie potvrdí, že mal pravdu servis a reklamácia je zamietnutá opodstatnene. Negatívne vyjadrenie dá zapravdu vám. V tomto prípade treba ihneď navštíviť predajcu a žiadať vykonanie ďalšej reklamácie, ktorú nemôžu zamietnuť. Spolu s vrátením kúpnej sumy požiadajte aj o preplatenie nevyhnutých nákladov spojených s reklamáciou (znalecký posudok, cestovné náklady, prepravné náklady - pošta, kurier). Ak by aj napriek tomu predajca odmietol vrátiť peniaze, je potrebné sa obrátiť na SOI, počkať na skončenie šetrenia a zaslať žiadosť na mimosúdne vyrovnanie.
http://borik.blog.sme.sk/c/218072/Pr...-III-cast.html
Aspon nejaka reklamacia bola uznana?
Preco sukromny znalec - ved existuju sudni znalci, ktori to robia - za poplatok.