Zavrieť

Porady

Opel Astra h neštartuje

Zdravím, auto nechce naštartovať po prejdení viac ako 25 km, teda zrejme po zahriatí motora. Pri krátkej prestávke, napr. pri tankovaní naskočí hneď aj zahriaté, ale keď sa urobí prestávka aspoň 10 minút a motor je trochu vychladnutý (ale nie úplne), nenaskočí, až kým zrejme úplne nevychladne. Baterka má asi pol roka, alternátor rok a štartér je úplne nový. Myslel som, že to bude štartér, lebo sa stalo aj to, že po otočení kľúča ostali svietiť kontrolky, ale po otočení do II alebo III štartér ani nedrncol. Ale po výmene štartéra stále neštartuje po 25 km jazde. Pri krátkych jazdách (do tých 15 km) naštartuje bez problémov aj hneď po vypnutí motora, aj po prestávke. Neštartuje len pri nie úplne vychladnutom motore po zahriatí. Keď naštartuje, motor beží normálne, otáčky nepadajú ani neskáče. Vie niekto poradiť? Ďakujem.
Čítal som na rôznych fórach, že vymenili snímač otáčok kľukového hriadeľa. Lenže v servise mi povedal, že to by menil, keby mi pri jazde kapal motor, ale ten po naštartovaní ide bez problémov. Jediný problém je pri štartovaní nie za nevychladnutého motora.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Chybná elektronika - riadiaca jednotka. Je schopná správne detegovať signály snímačov len pri dvoch teplotách - pri maximálnej prevádzkovej a pri minimálne (skoro nulovej). Medzi týmito rozsahmi nepracuje správne.
    To, že diagnostikovali - tak to robia pri tej prevádzkovej, prípadne ako sa chová, keď štartujú z "nulového stavu" - to medzi tým už nenamerali.
    Takže skúsiť vymeniť práve tu riadiacu jednotku
    9 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Mik148 takže by to nemusel byť ani ten snímač teploty vody alebo snímač otáčok kľukového hriadeľa? Neviete mi povedať, koľko to asi stojí? Aspoň približne a ako sa to presne volá? Toto na obrázku je presne to, čo pasuje do môjho auta?
    misoft http://lmgtfy.com/?q=opel+astra+h+ri...+jednotka+cena
    vyhľadať.
    P.S. Ujo Gúgl vie všetko (skoro všetko)

    P.S.2 To podozrenie na RJ mám preto, lebo syn síce má len Nivu 1700i, ale i tam je jednoduchá elektronika, ktorá riadi vstrekovanie paliva. A pri voľnobehu mu to fungovalo, ale akonáhle šiel do obrátok, začalo sa to hádať a kašľať, až zdochlo. Vymenili snímače, preverili kabeláž, premerali jednotku - vraj všetko OK. Ale chyba pretrvávala. Zohnal si novú jednotku na Ukrajine, prehodil a odrazu tá Niva letela ako namydlený blesk.
    Mik148 gúglil som, lenže tých riadiacich jednotiek je viacero druhov... neviete priblížiť, o ktorú sa konkrétne jedná? tá čo je na obrázku je napríklad riadiaca jednotka airbagu...
    buchač Ide o hlavnú riadiacu jednotku.

    Nehľadaj hore - dole, ale u overeného predajcu.
    http://www.autokelly.sk/Catalog/osob...49642;39850140

    Nájdeš originál a následne si nájdi prípadnú náhradu, ktorá môže byť lacnejšia. Alebo nájdeš na Bazoši, prípadne na iných bazároch so súčiastkami, alebo aj repasy.
    Mik148 na autokelly som to hľadal, ale neviem to nájsť, nemôžete ma ktosi navigovať presnejšie? V ktorej sekcii to tam mám hľadať?
    misoft A čo takto sa POZRIEŤ na jednotku vo SVOJOM aute a odčítať z nej údaje a podľa toho hľadať?
    Už fakt mi zostáva rozumstáť!
    Ak sa nedá odčítať, existujú katalógy, kde sú jednotlivé diely dokonca i podľa modelovej rady, roku výroby, kubatúry, verzie. Je to ťažké vyhľadať? Je ťažké nájsť si nejaký Opel klub?
    Alebo si hádam myslíš, že my všetci tu vlastníme veštecké gule, z ktorý vyčítame, čo za Opel máš, z ktorého roku, aký presný model? Že to miesto teba vypátrame a ako na striebornom podnose podáme? Vynalož aj TY trochu iniciatívy. Radu si dostal, kde začať - ostatné je na tebe.
    Mik148 Zas sa radenie na porada.sk meni na urazanie a dokazovanie, aky som perfektny a mudrejsi ako niekto iny. Chlapci, keby som vedel, kde to v aute hladat, ako to vyzera, nepisem na porada.sk. Predstavte si, ze viem guglit a aj viem, kde sa kupuju suciastky. Vacsinu veci riesim tak, ze mi v servise len vymenia suciastku, na ktoru pridem sam, aj ked nie som mechanik, technik ani nic podobne. Vyskytol sa mi v aute vsak problem, kde moze byt pricinou viac suciastok. Starter ma uz stal 200 €, lebo mi to poradili viaceri poradaci. Nanestastie to nebolo ono. Ak mi neviete poradit konkretne, ale len ukazovat, aki ste majstri sveta, neradte, lebo to vobec nie su rafy. Misoft, poslat fotku riadiacej jednotky airbagu, to si vyziadalo asi vela guglenia. No a teraz sa pustte do mna, lebo asi len to hladate na porade.sk
    buchač misoft (Dnes 09:10)
    Už fakt mi zostáva rozumstáť!
    ======================
    Dušan....Ja som Ti to už včera vzdal.....
    Otázka za otázkou s prídavkami..."nevie, nepoznám, nedá, nie je, ...".....

    Pečené holuby sa tu budú podávať ?
    To akože jeden má ničiť svoj kredit na úkor druhého ?
    ----------------------------------
    Nevraviac už o tom, že Astra má viacero verzií, ročníkov a kubatúr a Ty chceš konkrétnu odpoveď ?????????

    Nech ma opraví niekto, kto si myslí opak.
    ==========================
    Mik148 (Dnes 09:25)
    Vacsinu veci riesim tak, ze mi v servise len vymenia suciastku, na ktoru pridem sam, aj ked nie som mechanik, technik ani nic podobne. Vyskytol sa mi v aute vsak problem, kde moze byt pricinou viac suciastok.
    -----------------------------------
    Ty si potom iný.
    misoft Mik148 (Dnes 09:25) Zas sa radenie na porada.sk meni na urazanie a dokazovanie, aky som perfektny a mudrejsi ako niekto iny. Chlapci, keby som vedel, kde to v aute hladat, ako to vyzera, nepisem na porada.sk. Predstavte si, ze viem guglit a aj viem, kde sa kupuju suciastky. Vacsinu veci riesim tak, ze mi v servise len vymenia suciastku, na ktoru pridem sam, aj ked nie som mechanik, technik ani nic podobne. Vyskytol sa mi v aute vsak problem, kde moze byt pricinou viac suciastok. Starter ma uz stal 200 €, lebo mi to poradili viaceri poradaci. Nanestastie to nebolo ono. Ak mi neviete poradit konkretne, ale len ukazovat, aki ste majstri sveta, neradte, lebo to vobec nie su rafy. Misoft, poslat fotku riadiacej jednotky airbagu, to si vyziadalo asi vela guglenia. No a teraz sa pustte do mna, lebo asi len to hladate na porade.sk
    ----------------------------------------------------------
    Nuž, keď si taký "expert", že hneď vieš, ktorá súčiastka je chybná - tak prečo sa pýtaš? Veď to predsa "vieš".


    A ešte niečo.... my ti radíme dobrovoľne..... ak sa ti to nepáči... prosím.... môžeme ťa bozať v *** a teba poslať do ***.......
      zbaliť

    vlado 33 je offline (nepripojený) vlado 33

    vlado 33
    Podľa vín čísla predajca zistí všetko o tvojom vozidle. Dal si málo info, ani neviem či je to benzín alebo diesel.
    4 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Mik148 Všetko je ale o komunikácii a už ma vytáčajú rady typu: "vygúgli si to" a pod. Aj obchody s autosúčiastkami poznám, potrebujem konkrétnu súčiastku a neviem ju nájsť, tak alebo viem a idem poradiť, alebo neviem a radšej nepíšem nič. Na poradu idem až vtedy, keď už ja a moje okolie nevieme, čo s tým a hľadám konkrétne skúsenosti s takýmto prípadom. Je to opel astra 1,7 cdti, r.v. 2005, kód motora Z17DTH, 74 kW. Pomôžete mi, prosím?
    vlado 33 Dal by som si skontrolovať vstreky a naftové vstrekovacie čerpadlo. Toť môj názor. Po naštartovaní motor nezadymí?
    Mik148 Motor nedymí po naštartovaní, len má problém zrejme s tou teplotou pri štartovaní. Neviem, či to nebude v nejakom snímači teploty chladiacej kvapaliny alebo skôr v tom, čo ju vyhodnocuje, a to je nejaký počítač.
    vlado 33 Keby bol problém snímač, diagnostika by ho vyhodnotila ako chybný, svietia by kontrolka na palubovke. Vyhľadaj autorizovaný servis, oni majú diagnostiku presne na tvoj typ vozidla.
      zbaliť

    KoxXxo je offline (nepripojený) KoxXxo

    KoxXxo
    Mám presne ten motor a menil som snímač otáčok kľukového hriadeľa. Ale mne nenaštartoval iba raz za čas, tak náhodne. Neskúšal si zobraziť chyby pomocou pedálov?
    http://forum.cars.cz/opel-astra-h/vi...php?f=45&t=303
    Naposledy upravil KoxXxo : 11.09.16 at 13:20
    Mik148 No mne nenaštartuje už viac menej pravidelne po situácii, akú opisujem na začiatku diskusie. Za horúca a za studena normálne, keď je teplota medzi tým, tak neštartuje, až kým nevychladne.

    lujza.j je offline (nepripojený) lujza.j

    lujza.j
    Prepač chalaň....ja som zena.....ale auto by som uz mala davno zdiagnostikovane pripadne uz opravene....
    Vymen mechanika alebo auto ....alebo.....
    Mik148 alebo neraď, ak poradiť nevieš. dík

    sosak je offline (nepripojený) sosak

    sosak
    Alternátor je pri naftovej verzii voči benzínovej verzii tvarovo rovnaký. Rozdiel je vo veľkosti dodávaného prúdu v sústave dobíjania batérie. Potom pri zámene nedobíja batériu na požadované hodnoty. Prever si podľa štítku na alternátore verziu, či máš správnu verziu- typ.
    8 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Mik148 alternátor je tam asi ročný, menil som ho a prešiel na ňom x kilometrov, problém bude niekde v snímaní teploty motora alebo neviem kde. Prešiel som už viac mechanikov, zatiaľ sme ani po diagnostike problém nenašli.
    sosak Práveže to vôbec nemusí byť teplotou, skôr teplota ťa môže zavádzať nesprávnym smerom. To, že si alternátor menil pred rokom a najazdil si s ním x kilometrov a pred pol rokom si dával novú batériu sa mohlo teraz prejaviť na batérii nesprávnym ( nedostatočným ) dobíjaním. Preto sa batéria môže správať tak, ako v tvojom prípade. Treba podľa môjho názoru zmerať napätie na batérii pri naštartovanom motore.
    Stav autobatérie vo voltoch

    14.4-13.8V Auto je naštartované, alternátor dobíja batériu. Ak je batéria dobíjaná, tak by to malo ukázať zhruba tieto hodnoty



    13.1-12.8V Batéria je ako nová, väčšinou po zhasnutí motoru (alternátor nedobíja) by mala byť takáto hodnota.

    12.8-12.5V Batéria je už staršia, no stále dobre štartuje , v zimných mesiacoch stačívoltmeter stav autobatérie 12V 24V preventívne nabiť.

    12.5-12.0V Batéria môže mať silu na naštartovanie auta, no už je staršia alebo nedobitá , treba nabiť.

    12.0-11v Síce batéria má označenie 12V ale 12.0V je už hranica pod ktorú by sa ísť nemalo, ak beriete ohľad na dlhú životnosť batérie. 11V je batéria vybitá, ak po nabíjaní batéria sama klesne pod 12 batéria je zlá, môže mať vadný článok.

    10.5V-a menej 10.5V je hranica mnohými výrobcami udávaná ako maximálna hranica vybitia, pod túto hranicu sa môže batéria poškodiť.
    http://zarucene.sk/voltmeter-do-auta...stavu-baterie/

    Ešte doplním, že môže byť odídený jeden článok v batérii ale to sa dá zistiť len pri záťažovom teste batérie.
    Mik148 Idem práve zo servisu. Vyzerá to tak, že nenaštartuje len po tom, keď autom prejdem viac kilometrov (dnes 30), motor sa zahreje na napr. 80-90 stupňov. Po 20 minútach od vypnutia motora už nenaštartoval, ešte po 15 naskočil bez problémov. Potom nenatočí asi 2 hodiny, až kým zrejme nevychladne. Pri krátkych vzdialenostiach (do 10 km) nie je problém so štartovaním. Ako keby sa prehriala nejaká elektronika a potom nefunguje správne, keď chladne.
    Na diagnostike vyhodilo, že je prerušený obvod medzi kľúčom a imobilizérom. Skúsili sme štartovať s náhradným kľúčom, ale nenatočilo. Vykrútil aj snímač teploty motora, ani to nepomohlo. Pozrel, či vstrekuje naftu a to našťastie robilo.
    Auto ostalo v servise a neviem, čo s ním je.
    buchač Mik148 (Dnes 19:17) Idem práve zo servisu.
    ...
    Auto ostalo v servise a neviem, čo s ním je.
    ==========================
    Počul som tajomný akord,
    ktorý hral Dávid, aby potešil Pána.
    Ale teba naozaj hudba príliš nezaujíma, však?
    Je to takto, štvrtý, piaty, trochu mol,viac dur,
    bezradný kráľ komponujúci aleluja
    ..
    Tvoja viera bola pevná, NO POTREBOVAL SI DOKAZ.



    Mik148 No buchac a teraz mi porad, co dalej. Inak na porade nemas co hladat. Ale to asi ty nikdy nepochopis.
    misoft Čo ďalej? Nech sa teraz činí servis.....a ty čakaj....
    buchač Mik148 (Dnes 20:32) No buchac a teraz mi porad, co dalej. Inak na porade nemas co hladat. Ale to asi ty nikdy nepochopis.
    =======================
    Od 9.9.tu vyplakávaš...bol síce víkend, ALE to je jedno, lebo hentú závadu máš už predsa určitú dobu.

    Lujza Ti napísala, čo máš robiť...ja síce tiež v komente, ktorý som vymazal, nakoľko bol akože komentár...
    -----------------------------
    CITUJEM :

    "Mik148 (Dnes 09:25)
    Vacsinu veci riesim tak, ze mi v servise len vymenia suciastku, na ktoru pridem sam, aj ked nie som mechanik, technik ani nic podobne."


    Ak si myslíš, že svojpomocne a cez net nájdeš príčinu poruchy, tak musíš byť strašne naivný a v určitom duchu ani nie si normálny.
    Ak som dobre čítal ohľadom výdavkov na ten štartér, tak by som si trúfol v súvislosti so všetkými Tvojimi komentármi nazvať Ťa šetriacim človekom (čítaj skôr ako lakomec)...
    Takže buď za opravu zaplatíš alebo bude auto stále poruchové.

    P.S.:
    Čo ja pochopím, to Ty nerieš.
    Skôr nepochopím jednanie takých jednotlivcov ako si Ty.

    P.S. :
    Urážlivé výrazy neber absolútne vôbec ako urážky, ale ako konštatovanie a použitie vhodných výrazov.
    Mik148 Prisiel som tu s tym, ci nema niekto skusenost so situaciou ako ja teraz. Ak nemate taku skusenost, nereagujte mi tu, prosim! Dakujem.
      zbaliť

    Opel Astra h neštartuje

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.