Zavrieť

Porady

prepis alebo darovanie?

dobry den . chcel by som prepisat/darovat zahradu jednemu s rodicov aky je postup. hlavne by ma zaujimalo papierovanie a ci sa za to nieco plati. pripadne aky je rozdiel medzi darovanim alebo prepisom atd. som uplny laik tak ked mi to niekto vie podrobne vysvetlit. budem velmi vdacny dakujem
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Chobot je teraz online Chobot

    Chobot
    Prepis znamená prevod vlastníckeho práva. Prevod nehnuteľnosti na inú osobu sa robí zvyčajne kúpno-predajnou alebo darovacou zmluvou. Keďže ty chceš darovať, nie predať, tak to urobte darovacou zmluvou.

    Cena na katastri za samotný prevod na iného majiteľa stojí tých 66 €. Potrebuješ k tomu tú darovaciu zmluvu, ktorú podpíšeš ty a tvoj rodič. Tvoj podpis musí byť notársky overený, cena za overenie je cca 2 € za každý podpis. Na kataster potrebuješ 2 zmluvy.

    Vzory zmlúv sú na internete. Ak si to trúfneš spraviť sám, tak podľa vzoru urobíš zmluvu, popíšete a spolu so sprievodným listom (ktorý sa volá Návrh na vklad) to doručíš katastru.

    Ak si to netrúfneš urobiť sám, tak takú zmluvu ti môže urobiť aj notár, realitná kancelária alebo advokát. Tam sa ale potom platí za vyhotovenie takej zmluvy. Ceny môžu byť rôzne, od nejakých 100 až do .... možno aj 500 €.

    vicktor je offline (nepripojený) vicktor