Zavrieť

Porady

Osvetlenie na bike

Je povinne zapinat cez den svetlo na bicykli ?
3 komentárov     zbaliť
buchač Samozrejme, že áno.
Hlavne musia byť zapnuté hmlovky a diaľkové...samozrejme, že je potrebné dávať aj smerovky.
duves To kto povedal?
buchač Si nepochopil iróniu ???
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času
    22 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Xazi tak preco auta a Babety svietia cely den ?
    Chobot Lebo medveď...

    Auto je motorové vozidlo, bicykel je nemotororové. Pre bicykle platia iné pravidlá, ako pre autá.

    Zákon 8/2009

    § 32
    (1)
    Vozidlo musí mať okrem prípadu uvedeného v § 34 ods. 4 počas jazdy rozsvietené stretávacie svetlomety alebo im na roveň postavené osvetlenie; to neplatí pre nemotorové vozidlo, ktoré musí mať rozsvietené svietidlá počas zníženej viditeľnosti. Za nezníženej viditeľnosti môžu byť na vozidle namiesto stretávacích svetlometov rozsvietené denné prevádzkové svietidlá, ak je nimi vozidlo vybavené.
    Xazi Na elektro Babete sa svetla automaticky zapli pri otoceni klucikom. Na elektro bike nemusi ?
    Chobot To už sa ale zase pýtaš niečo iné, aj keď to má trochu súvis s vyhláškou o premávke na komunikáciách.

    Nepíšeš, o akú elektro Babettu ide, ale tá asi bola v kategórii motorové vozidlo a ako také, má podľa toho § 32 povinnosť svietiť. Preto aj výrobca prostriedok upravil tak, že svetlá pri zapnutí už svietili.

    Bicykel, aj keď má pomocný elektromotor, je podľa vyhlášky stále len bicykel a patrí do kategórie nemotorové vozidlo a preto nemá povinnosť svietiť.

    Zdá sa mi, že tvoj problém tkvie v niečom inom. Napíš rovno, čo sa ti na tom nepozdáva, alebo prečo sa pýtaš.
    Xazi @chobot: Elektro bike ma rovnake parametre ako Babeta Raceway a obmedzenie rychlosti na 25 km/hod
    buchač .
    Chobot A teraz čo? Chceš zažalovať výrobcu bicykla, že svetlo sa nezapína automaticky aj cez deň? Alebo aký máš s tým problém? Jazdíš cez deň na bicykli a nevidíš na cestu, keď nesvieti svetlo? Vadí ti, že skúter cez deň svieti, alebo ti vadí, že tvoj bicykel nesvieti automaticky?

    Pýtal si sa, či musí elektrický bicykel cez deň svietiť. Odpoveď je, že nemusí.

    Či bicykel patrí do kategórie nemotorových vozidiel, či tam patrí aj Babeta - to si zisti sám. Výrobca asi vie, do akej kategórie vozidiel cestnej premávky patrí Babeta, preto ju konštrukčne k tomu prispôsobil, aby spĺňala predpísané požiadavky.

    Ak ty nevidíš rozdiel medzi elektrickým bicyklom a elektrickým skútrom, kam asi tá Babeta patrí, tak je debata zbytočná.

    Keby tá Babeta aj patrila do kategórii bicyklov a výrobca nastaví svetlá na denné svierenie, nerobí nič v rozpore s legislatívou. Nikto mu to nemôže zakázať tak nastaviť. Keby nejaký bicykel svietil aj cez deň, tak aký je problém?
    Xazi Babeta / nie skuter / ma elektromotor 250 W, max.rychlost 25 km/h. Elektrobike ma motor 1000 W ,max. rychlost 25 km/h. Samozrejme s obmedzovacom rychlosti, ktory sa da vypnut. Otazku som polozil preto, lebo policajt mi povedal, ze na bike musim svietit, mestsky policajt, ze nemusim. Aj tak si myslim, ze svietit cez den ja kravina. Pretoze tie LED svetla na slnku aj tak nevidiet. A kto nevidi cez den dopravny prostriedok nepatri na cestu
    Chobot Definícia jednotlivých kategórií vozidiel je uvedená v zákone o cestnej premávke č. 8/2009. Bicykel je tam v § 2 definovaný ako nemotorové vozidlo takto:


    § 2 Definície pojmov
    ...
    m) nemotorovým vozidlom prípojné vozidlo, vozidlo pohybujúce sa pomocou ľudskej sily alebo zvieracej sily s výnimkou prípadov podľa písmena f), samovyvažovacie vozidlo, kolobežka s pomocným motorčekom a bicykel vybavený pomocným motorčekom so zdvihovým objemom valcov nepresahujúcim 50 cm3 s konštrukčnou rýchlosťou neprevyšujúcou 25 km h-1 alebo bicykel vybavený pomocným elektrickým motorčekom s trvalým menovitým výkonom do 0,25 kW, ktorého výkon sa progresívne znižuje a nakoniec sa preruší, keď vozidlo dosiahne rýchlosť 25 km h-1 alebo keď vodič prestane šliapať do pedálov,

    Z toho, čo uvádzaš ty, že bicykel má pomocný motor 1000 W, tak taký by už nemal patriť do kategórie nemotorových vozidiel, a tým pádom policajt mal pravdu, že taký bicykel by mal svietiť aj cez deň.

    Preto sú aj tie obmedzovače na elektrobajkoch na 25 km/h, aby to bolo stále považované za nemotorové vozidlo. Kto si taký bajk upraví, že odstaví obmedzovať, tak fakticky si sám preradí bicykel do inej kategórie vozidiel.

    Keby si bol položil otázku hneď takto, došli by sme na k tejto odpovedi skôr.
    Xazi Dakujem
    Nandrolon Ako prišiel policajt na to, že máš 1000W motor???
    misoft #Xazi - a nepoplietol si sa? 1000W (1kW) motor v elektrobicykli? Nemýliš si to s Watthodinami (Wh) - teda KAPACITOU batérie? Najlepšie majú 500W motory, bežne sú 200-300W motory.
    Len príklad https://www.mountfield.sk/elektrobicykle - 1kW motor som tam (zatiaľ) nenašiel. Max. 500W.
    Xazi @ Nandrolon: Ja som sa policajtov pytal len vseobecne , ci musim na elektrobike svietit To, ze ma motor 1000 W pisem len tu

    https://de.aliexpress.com/item/10050...52877245%21sea
    Chobot Jáááj, tak bajk z Číny.... Myslel som si, že to bude dovoz. Číňania nepoznajú našu legislativu a vyrobia čokoľvek, aj bicykel s tryskovým motorom.

    Bicykle predávané na SK sú v súlade so zákonom č. 8/2009 a majú max. výkon 250 W a maximálnu (obmedzenú) rýchlosť 25 km/h.

    Tento bicykel už nemôže byť považovaný za nemotorové vozidlo a patrí do inej kategórie podľa zákona o cestnej premávke.
    Nandrolon Ešte by som trošku upresnil, že u tých 250W je to len akési legislatívne číslo. V podstate v danom segmente môže mať IDENTICKÝ motor aj 250W a aj 500W. Tie motory môžu byť rovnaké, ide len o jeho napájanie a jeho manažment.
    Ja mám uvedených 250W ale ak sa pozriem reálne na displej, kde mám uvedený odber z batérie, tak DO 250W mám odber len pri stupni 3 z 5-tich.
    Ak idem na 5-ke do strmého kopca, kde poriadne šliapem do pedálov /mám torzný snímač/, tak mi to kolíše od cca 700+ do 826W.
    Ak aj odpočítam nejaké straty motora /nakoľko vidím príkon a nie výkon/, stále tam bude výkon vysoko nad 250W.
    Je ale pravda,a že vtedy je rýchlosť kľudne iba 8 km/h.
    PS: bicykel nie je čína.
    Xazi V linku nie je moj bike. To len info pre misofta. Kolobezky maju bezne 1000 W, jazdia na nich ako blazni. Daĺeko prevysuju 25 km/h
    buchač Xazi (Včera 07:44) Otazku som polozil preto, lebo policajt mi povedal, ze na bike musim svietit, mestsky policajt, ze nemusim.
    ----------------------------
    Xazi (Včera 23:13) @ Nandrolon: Ja som sa policajtov pytal len vseobecne
    ===================

    Hehehe....veď som vravel (aj keď môj komentár niekto vymazal), že hentá téma bude dobré psycho.....

    1. Nejak nerozumiem, že aký je problém mať rozsvietené svetlo...ide predsa o nejakú bezpečnosť.

    2. Ak by ma zastavil poliš ? Nech mi dôvodí, preukáže vo vyhláške, že musím svietiť, ak idem ta het...nakoľko cyklista nemusí vyhlášku ovládať.
    S mestským polišom by som sa ani nebavil....rovno do péčka poslal papučkára.
    Poliši nejak nemajú šancu zistiť, čo za batériu a aký výkon má bicikel.....či ?

    Cyklista by mal dodržiavať
    https://www.cshop.sk/blog/co-vyzaduje-zakon-u-cyklistu/
    Nandrolon Keďže bicykel nemá techničák, policajt nijako nedokáže zistiť, koľko má ten bicykel výkon, dokonca to nevie ani jeho majiteľ, lebo je to častokrát premenlivá hodnota. Sa čudujem, že niekto vôbec zastaví mestským. Ja chodím cez pešiu zónu, kde denne dávajú pokuty cyklistom ale stále tvrdím aj manželke, že jednoducho nezastavím, nech sa aj poserie. Keď vidím mladú babu, ktorá im dáva peniaze a oni jej lístoček, neviem či mám plakať alebo sa smiať. Fakt je mi tých ľudí ľúto. Akože za to, že je to pešia zóna NEMIENIM zosadať. Chodcov nijako neohrozujem a za komunizmu to bola dvojprúdová cesta, takže miesta je tam ako na letisku. Za to, že tam mesto dalo danú značku aby mohli mestskí inkasovať je ich problém, nie môj.
    misoft Xazi (Dnes 07:25) V linku nie je moj bike. To len info pre misofta. Kolobezky maju bezne 1000 W, jazdia na nich ako blazni. Daĺeko prevysuju 25 km/h
    ----------------------------------------
    A) Na Ali nechodím
    B) je to špecializovaný elektro bike - na off-road, kde je potrebný veľký točivý moment. Ale stále je to bike. Bežné elektrobike majú do 250W (podľa zákona) výkon, príkon je niečo iné - pokiaľ ideš do kopca, potrebuješ viac PRÍKONU, aby si prekonával odpory a pod. Ale výkon (výstupný je do 250W.
    Ale ani tým parametrom (v podaní šikmookých) by som až tak neveril.
    Nandrolon Nie som elektrikár, ale ak mám 820W odber na bajku, teda príkon, lebo z batérie mi nič iné okrem motora šťavu neťahá a výkon je tých 250W, kde sa stratí tých 570W?
    Účinnosť teraz do toho neťahajme. Vyžiari sa v podobe tepla? Lebo to by bolo nereálne, hlavne ak si držal už v ruke napr. iba 10W akvaristický ponorný teplomer. Lebo niekde sa proste musia spotrebovať.
    Xazi @ chobot, @ nandrolon Tak uz je jasne, ze to patri medzi motorove vozidla. Jasne je, ze musi svietit aj cez den. Ake este dalsie povinnosti z toho vyplyvaju
    buchač buchač (13.07.22 19:02) .
    ==========================
    Uvedený komentár mi jeden moderátor (mužský rod) vymazal.
    Bolo v ňom napísané niečo vo význame, že hentá téma je jednou z mnohých tém (a aj určitých nickov), ktoré sú schválne držané pri živote.

    ...holt, a ja sa nezvyknem mýliť.
      zbaliť

    Taserda je offline (nepripojený) Taserda

    Taserda
    Mám na bicykli denne LED svetlo ktoré je vidieť aj na slnku keď ho prepnem na blikanie a odporúčam. Chcem aj musím jazdiť a toto je cesta ako zmenšiť možnosť nehody.
    15 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Nandrolon Používam baterku v držiaku, lebo tá ma využiteľnosť nonstop. Na bicykel ju dávam iba keď plánujem skorý, prípadne neskorý výjazd. Tie jednoúčelové hovadiny čo ani nesvietia /teda tie pod 100 eur/ nepoužívam.
    Taserda Na nočné svietenie mám svetlo hlboko pod 100 ečiek. Baterku to ma samostatnú a svietivosť myslím dostatočnú. Ak vodič oproti mne odmietne vypnúť diaľkové svetlá tak môj stroboskop ho dokáže prinútiť. Toto svetlo ma viac režimov svietenia a dosahu osvetlenia. Zákonom je obmedzená vzdialenosť pokiaľ môže svetlo na bicykli dosvietiť. Preto aby som to dodržal svietim na ceste iba základným módom. Za hmlisteho počasia ak sa vyskytne situácia že musím na cesty svietim súčasne nočným aj denným svetlom. Zo zadu mám tiež dve svetlá. Nemyslím si že dobre svetlo musí stáť 100 eur. Také veci nakupujem u Aliho za lepšie ceny.
    Xazi Taserda: A co tak si najprv precitat otazku ?
    Nandrolon Ja som len chcel napísať, že svetlo pod 100 eur dá "do kapsy" kovová taktická baterka do 10 eur s čipom T6 alebo silnejším.
    Baterku vycvaknem z držiaka a používam aj v noci v dome, prípadne v zime ak idem k autu. Jednoúčelové svetlo má menšie využitie ako univerzálna baterka.
    Na druhej strane ale 99% bateriek je takpovediac "nahovno". Ja mám asi 5 ks, ale svietia na bicykel vhodne iba 2 ks. Ide o to, že ak večer zasvietiš na veľkú stenu, či to nasvieti homogenný kruh /plná kružnica po celom obvode/ alebo iba kružnicu, potom prázdno a v strede menší, oslňujúci kruh. Toto vždy testujem, keď mi príde domov.
    Xazi Nandrolon: ved to som nepisal tebe. Uz ked si tu, nevies, ake dalsie povinnosti, okrem svietenia vyplyvaju pre bike s motorom 1000 W a rychlostou nad 25 km/h. Lebo to uz nespada pod nemotorove vozidla
    Nandrolon Netuším, ale úplne bude stačiť zapnúť mozog a trochu ohľaduplnost. Ja napr. nezvoním na chodcov, keď som aj na chodníku ale ani na samostatnej cyklotrase. Kľudne idem za ním rýchlosťou chôdze aj 100m, nevadí mi to. Taktiež ak stojí hlúčik ľudí na semaforoch a ja idem po chodníku, postavím sa za nich, vyčkám zelenú a oni idú po prechode a ja pokračujem ďalej po svojej strane po chodníku.
    Na bicykli nemusíš mať vodičák a tým pádom ovládať vyhlášku. Základné pravidlá sme sa ako malé deti učili na školskom ihrisku. Teraz bohužiaľ už nič také povinné nie je.
    Xazi Myslel som zakonne povinnosti. Ved asi bude rozdiel medzi nemotorovym a motorovym vozidlom
    Nandrolon U bicykla nie, to nie je stále moped, ale bicykel.
    Xazi tak preco je obmedzena rychlost na 25 km/h ?
    Nandrolon Je to v súlade s európskou legislatívou. V USA to je mám dojem 32.
    Xazi A co ked jazdim rychlostou nad 25 ?
    Nandrolon Jazdiť môžeš kľudne aj 70, záleží, či ti pri 25 vypína motor. Ak nie, nemal by si jazdiť, ak áno, "za svoje" môžeš podľa uváženia a schopností bez ohrozenia druhých.
    Ak by si mal ten bicykel preukázateľne upravený na vyššiu rýchlosť a nedajbože by si zmrzačil niekomu dieťa a rodičia by to dali preskúmať, urobiť posudky a na súd, zrejme by si nadosmrti platil.
    Xazi Nandrolon: DAKUJEM. pekny den
    buchač Kuwa,,, že ako sa tu jeden pobaví.
    Nandrolon Čo si sa pozrel do zrkadla? :-))))))))))))))))))))))))))))
      zbaliť

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.