Zavrieť

Porady

motor 1,2tsi pri volnobehu dáva do núdzového režimu

Mám Yeti 1,2tsi r.v.2010. Po nastartovaní mám otáčky 1100 ,potom klesnú na nejakých 800 a po čase až na asi 600 ,čosi sa akoby zaplo a hodí to do núdzového režimu, motor má zjavne nepravidelný chod. Bol som stým v servise, diagnostika ukazovala problém 4.valca, po odmeraní tam bol slabý kompresný pomer. Nasledovala výmena piesta, krúžkov, hydroštelov...Po oprave mi robí to isté. V servise mi povedali, že už s tým nevedia nič urobiť...A ja duplom...Vie niekto poradiť, resp. má niekto podobnú skúsenosť? Ďakujem vopred za kultivované rady :-)
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    pavol54 je offline (nepripojený) pavol54

    pavol54
    Nepravidelný chod spôsobuje
    - dodávka paliva, ako fungujú vstrekovacie jednotky, tie dúfam že netestovali, mali by mať všetky rovnaký vstrekovací tlak vo všetkých tryskách
    - tesnosť spaľovacieho priestoru môže byť ovplyvnená, tlaky musia byť rovnaké vo všetkých valcoch
    a, piestom(netesnosť krúžkov)
    b, vložkou(v extrémnych prípadoch môže byť vložka (to by mali vytesniť krúžky)
    c, hlavou (krivá hlava, poškodené tesnenie)
    Nič iné tam nemôže byť
    Asi bude problém medzi motorom a diagnostickým zariadeniami (človek mechanik)
    10 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    tradika Ďakujem, dozvedel som sa vašou odpoveďou nové možnosti. Nenapísal som som, že hlava bola repasovaná, takže toto by som vylúčil. Motor v jazde pracuje normálne, robí mi to len na voľnobehu, napr. keď stojím aj na križovatke...potom ide akoby na tri valce, ke vypnem a znovu naštartujem ide zase normálne...
    pavol54 ja by som uvažoval o vstrekovacích jednotkách ale to sa dá len v servise na testovacom prístroji.
    tradika Vstrekovanče sme navzájom vymenili, stále ukazovalo na štvrtý valec. Môže diagnostika označiť chybu vo štvrtom valci, aj po tej zámene ?
    tradika Tak po výmene piesta a krúžkov vo štvrtom valci som bol zmerať tlaky. Prvý, druhý a tretí zhodne 12 bar, štvrtý 6,5... Mechanik mi na moje veľké potešenie povedal, že má tam repasovanú hlavu a po novom roku mi ju vymení s tým, že budem platiť iba tesnenie pod hlavu... Tak sa veľmi teším, verím že môj yeti pôjde opäť ako hodinky. Ale myslím si, že tento motor nie je vôbec vydarený...
    pavol54 medzi nami dievčatami, ak nie je závada v tryskách, potom by som išiel po tesnení(hlava ide dole vždy) až potom ďalej, lebo dnes sú tie kovové materiály na takej vysokej úrovni že motor vydrží pomaly aj 1 milión km, ale chyba sa môže aj tam vyskytnúť.
    tradika Tak po novom roku mi vymení repasovanú hlavu aj tesnenie, aj je dobre urobená, verím, že problém bol tam.
    Nandrolon Príčina môže byť aj zapaľovacia cievka a káble od nej na sviečky.
    tradika Toto bolo už skôr skontrolované a všetko ok. Štvrtý valec má slabú kompresiu, takže problém bude asi hlava.
    Nandrolon To, že je tam slabšia kompresia ešte nemusí znamenať daný problém. Pokiaľ ste neskúšali poprehadzovať káble /ak sú odpájateľné na oboch stranách, lebo musíš zachovať konkrétne poradie/, tak to nemôže byť vylúčené. Skontrolovať sa to ináč nedá.
    tradika Ozývam sa až teraz, u iného mechanika zistené poškodenie vačky, nasledovala výmena, už mi to nedáva do núdzového stavu, ale zvuk motora nie je dobrý, povedal mi, že vyzerá to na piestne čapy...teda opäť rozobrať motor a všetko nanovo. Už mám toho tak dosť, že asi začnem hľadať iný motor, možno po búračke....Neviem, či sa mi oplatí znovu všetko rozoberať, možno výbrus kľuky, nové piesty, čapy a ktovie, čo ešte môže vyskočiť...Nemá niekto na predaj motor 1,2 tsi, novší ročník, napríklad 2014 funkčný a spoľahlivý, len neviem či pasuje do yeti 2010...Poraďte, čo je podľa vás lepšie. Nemám na nové auto...
    ďakujem.
      zbaliť

    motor 1,2tsi pri volnobehu dáva do núdzového režimu

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.