Zavrieť

Porady

Mám podať daňové priznanie aj keď asi nebudem platiť dane?

Som študentka vysokej školy a minulí rok som si založila živnosť. Zarobila som 475€ a moje náklady boli 369,58€. Ak to správne chápem tak som si tým pádom zarobila len 105,42€, čo by mala byť čiastka, z ktorej by sa mala platiť daň 15,96€. Zdá sa mi, že daň sa platí až od určitej sumy, ktorú človek zarobí a keďže môj reálny zárobok bol iba 105,42€ tak si nemyslím, že by som mala platiť daň. Ale radšej sa chcem spýtať, že či by som mala platiť daň, a ak nie tak, či musím aj tak podať daňové priznanie? Veľmi ďakujem každému za odpoveď, lebo som sa daňami nikdy nezaoberala, a tak neviem, ako to presne funguje.
5 komentárov     zbaliť
Negoce ak to bol príjem za rok 2023, nič iné, tak pri takomto príjme nemusíš podávať DP,(nevykazuješ stratu).....
stačí ak elektronicky oznámš DU, že si mala príjem do 1/2 NČZD.....odporúčam nepodávaj DP, zbytočne zapltíš aj ZP .....
Adka4 Ďakujem za radu. Existuje na to nejaký formulár, ktorý mám vyplniť?
Negoce všeobecné podanine stačí , (povinnosť to nie je)
veronikasad Odkedy nás živnosť? Máš vybavenú elektronickú komunikáciu s daňovým úradom?
Adka4 Živnosť mám od septembra. Som prihlásená na slovensko.sk a mám aj čítačku občianskeho preukazu, ale ešte som tam nič nevybavovala.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času