Zavrieť

Porady

Pravomoci SBS

Moze SBS bezdovodne kontrolovat tasky v obchodnom retazci ? Ked zakaznik nebol prichyteny pri kradezi a ked scener nepipal
3 komentárov     zbaliť
misoft Nie! Príslušník SBS nie je verejný činiteľ, nemá právo bezdôvodne niekoho prehliadať, prehliadať jeho osobné veci (a taška, kabelka je osobná vec). Má však právo zadržať podozrivého a privolať príslušníkov PZ SR.
A v prípade, že takto konal len na základe podozrenia a NEMÁ žiadny dôkaz (video, svedka) - "zadržaný" má právo na základe obč. zákonníka (40/1964 Zb) §11, §13 žiadať súdne od neho (resp. samotnej SBS) žiadať verejné ospravedlnenie, prípadne i finančné odškodnenie.
A len malá poznámka pod čiarou. Pokiaľ niekto prešiel pokladňou (a samozrejme zaplatil) - tovar je už jeho majetkom. A prípadná "kontrola" - môže sa to považovať ako pokus o krádež.

Pred cca 8-mi rokmi v Xhypermarkete ma takto chcel "prešacovať" SBS-kár (vraj som "kradol" - vraj to videl na kamere", že som si "niečo dával do vrecka". Už mi siahal do vreciek, tak dostal po ruke a práve z toho vreska som vytiahol mobil a zavolal 158 - len som im oznámil, že v Xhypermarkete mi neznáma osoba v uniforme SNS obmedzuje osobnú slobodu. Poliši tam boli do 10-tich minút. Keď ma policajt vyzval, aby som vybral veci (NEPREHLIADAL MA, POŽIADAL!!!) - vyložil som všetko i nákup a bloček. Po kontrole zistili, že nič z toho, čo tvrdil SBS-kár sa nestalo a spýtali sa, či chcem podať tr. oznámenie - a tak som sa s nimi odviezol na OO a tam sa to spísalo. Výsledok? Xhypermarket ukončil spoluprácu s danou SBS (urobili "hanbu" hypermarketu), SBS-kár dostal okamžitý vyhadzov a samotná firma SBS sa mi písomne ospravedlnila.
Cennet Dakujem misoftovi za kvalifikovanu odpoved.
Vychadzala som z predajne cez na to urceny vychod opatreny scenerom. Nemala som nakup - letakovy tovar nemali.
Dnes som sa zastavila u spoluziaka na Policii.
SBS moze zakaznika poziadat o dobrobolnu kontrolu tasky, len ak je zakaznik pristihnuty pri kradezi, alebo zapipal scener. Bodka

https://gemer.korzar.sme.sk/c/451814...kom-tasky.html
Cennet Dnes mi prisla odpoved z obchodneho retazca:

" Dobrý deň, pani xxx,
ďakujeme za Váš podnet. Sme radi, že ste našim verným zákazníkom.
Vždy si vážime spätnej väzby našich zákazníkov.
Radi by sme Vám ako ospravedlnenie za vzniknutú neprijemnu situáciu zaslali zľavový kupón vo výške 5 €. Zaroven sme poziadali vedenie SBS o stiahnutie dotycneho pracovnika SBS z nasej predajne.
Prajeme vam prijemny den "

Misoft mal plnu pravdu. Dakujem. Na rozdiel od primitiva bruchaca
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.