Neviem či zadávam moju otázku do správnej témy, ale mám taký zvláštny prípad a potrebujem poradiť.
V auguste boli za mnou dvaja podnikatielia, ktorí otvorili obchod na základe zmluvy o združení s tým, že im budem robiť účtovníctvo. K 1.9.2006 mal jeden z nich , ktorý už dlhšie podniká uzatvoriť svoje účt. evidencie a malo sa začať účtovať. Ja som očakávala, že mi predložia stavy k 31.8.2006 a nakoľko je platcom DPH budeme viesť účtovníctvo spoločne, DPH podá jeden nulové a druhý podľa účt. dokladov a na konci roku si každý z nich vypracuje daň. priznanie.
POINTA: Dnes za mnou prišiel jeden z nich, že všetky účtovné doklady si vedú sami, /faktúry, sklad, pokladńa a banka/ a ja im mám len skontrolovať DPH a na konci roka vypracovať daňové priznanie. Tým pádom čakajú, že ušetria na účtovníctve. Ja však tvrdím, že kontrolovať a opravovať po niekom je horšie, ako účtovať. A ešte mám za všetko zodpovedať, nakoľko sa zákony menia.
Zdravý rozum mi hovorí aby som ich pustila k vode. Ale sú to známi, vie mi niekto poradiť, koľko pýtať za kontrolu dokladov a zodpovednosť za správne vystavenie daň. priznaní ?