Zavrieť

Porady

JÚ-bufet

Dobrý deň! Poprosila by som o radu. Vediem JÚ pre bufet, ktorý v prevádzke 3 mesiace. Predáva sa tam alkohol, hotové jedlá atď. Ako mám zaúčtovať nákupy? Ak na jednom bločku je alkohol, múka, káva, mám všetko rozpísať? Musím viesť skladovú evidenciu? Nemôže ísť všetko ako nákup tovaru? Pri mesačnej uzávierke je všetko spolu.Ku koncu roku aj tak je stav zásob nulový okrem alkoholu. Ďakujem za radu
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    ekopo je offline (nepripojený) ekopo

    JA ekopo
    Z hľadiska dane z príjmov by bolo jednoduchšie účtovať spôsobom - výdaj nákup tovaru, príjem predaj tovaru. Ale z hľadiska druhového členenia nákladov a výnosov by sa malo v danej prevádzke účtovať nasledovne: nákup surovín na prípravu jedál a nápojov , polotovarov... = výdaj nákup materiálu, následný predaj hotových jedál, upravených nápojov... = príjem predaj výrobkov a služieb., nákup tovaru /nezmenený stav/ = výdaj nákup tovaru a následný predaj = príjem predaj tovaru. Vedenie skladovej evidencie vyplýva zo zákona o účtovníctve a z postupov účtovania v JU, čiže je nutná.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.