Dobrý deň!
Mám problémy s fakturáciou so zahraničím. Kamarát si objednal tovar zo zahraničia. E-mailom 14.06.2004 mu poslali zálohovú faktúru napísanú v Exceli. V banke vystavili platobný príkaz 16.06.2004 ale riadnu faktúru dostal až 22.06.2004 na nižšiu sumu ako je na zálohovej faktúre, lebo odrátali z toho niečo, čo nemali na sklade a neposlali kamarátovi. Tým spôsobom on mal asi preplatok?! V septembri tiež si objednal tovar, zase poslali zálohovú faktúru, ale on z toho odrátal preplatok a len ten rozdiel poslal im na účet a až potom dostal riadnu faktúru.
Neviem, či ste to pochopili, lebo ani ja tomu celkom nerozumiem, ale musím to zaúčtovať. Viete mi poradiť, že ako na to? Ako zaúčtovať 1. faktúru a ako 2.? Kedy mu vznikol záväzok? Ako zaúčtovať kurzové rozdiely? Ďakujem pekne.