Priznavam, ze som necital novelizaciu predpisu, ktoru spomina CHOBOT, len citat ktory prilozil. Z toho textu som pochopil, ze vsetci, ktori vedu motorove vozidlo pri vykone svojho povolania su povinni splnit spominane podmienky, napriklad tie psychotesty. Aj ja si myslim, ze by to ale bolo prehnane. Nic nie je len cierne a nic nie je len biele. Akykolvek problem tykajuci sa napriklad soferovania firmneho auto neviriesi citacia jedineho paragrafu z jedinej pravnej normy. Odcitovat vsetky zakony a ich znenia tykajuce sa konkretneho problemu je nemozne, a myslim, ze aj zbytocne. V praxi splnenim jednej poziadavky neviriesite vsetko ostatne. Z mojich skusenosti spomeniem napriklad. Zamestnanec krivo stupil v garazi. Pracovny uraz. Inspektorat prace pozadoval predlozit, ci bol pracovnik pouceny o BOZP. Absolvovanie poucovania vodicov vyhovovalo. Druhy pripad. Po kupe noveho krovinorezu, pri prvom pouziti odletela cast noza zamestnancovi do nohy. Opat poziadavka IP poucenie pracovnika o praci s tymto konkretnym strojom, okrem toho pracovnici absolvovali kurz na ovladanie s osvedcenim. Vobec neboli zamestnani ako kosci z povolania. Mohol by som pisat o mnohych dopravnych nehodach referentov s naslednym zranenim a setrenim pracovnych urazov. Verte tomu, ze ked ide do tuheho, sami zamestnanci vytiahnu vsemozne paragrafy, len aby dostali co najvyssie nahrady. Poistovne, ktore budu mat plnit poistne udalosti sa budu snazit vsemozne dokazat co vsetko sa porusilo, len aby nemuseli plnit. Mozno u maleho zivnostnika nema inspektorat chut skumat co vsetko sa plni a zanedbava pri prevadzke jedneho dvoch aut. Verte ze pri velkych firmach sa im dari a robia to radi. Nikoho nenahovaram, moj nazor je ale taky, ze ak uz niekto poveri svojho zamestnanca jazdenim s autom nech si uvedomi, ze riziko je skutocne velke.