Ahoj,
mam svoj eshop, tri pripavujem, vrtam sa v problematike uz rok. Slovaci zatial neobjavili caro nakupovania cez internet. Precital som si celu diskusiu a musim ta schladit. Dostat 5 tisicovu objednavku vobec nie je take jednoduche. Ak vravis, ze robis so 100 percentnou marzou, odporucam cenovu politiku nasledovne - zniz si ju na 50, pekne krasne podstrel kamenne predajne a mas. Vacsi objem s nizsou marzou. Z mojich skusenosti je toto cesta, ktora aspon mne funguje. Ale ak ta k tomuto nepusti tvoj dodavatel, resp. ta zmluvne uviaze na odporucane ceny, mas tazky chlebicek.
Ak vravis, ze mas dobru znacku, uvedom si, ze clovek, co si ju moze kupit, realne nepozera na cenu, ide do auparku, da tisice z vrecka a je mu jedno, ze to niekde mohol kupit o 10 percent lacnejsie. Preto je cesta ta, ze priblizit exkluzivny tovar neexkluzivnemu zakaznikovi. Co je pre niekoho standard urobit pre ineho luxusom za dobru cenu. Dalsia vec - v nakladoch si prirataj 40 000 za platobny portal + ak si to nenakodis sam, peniaze za implementaciu do systemu, nas to vyslo na dalsich 10 000. Ak si niekto kupuje drahy tovar, je to clovek co ma malo casu... teperit sa na postu a stat tam rady, zaplatit dobierku... a prisiel si o zakaznika.
Okrem toho si zober, ze ked niekto netrafi velkost, mas povinnost zo zakona tovar prijat naspat. Taky je udel nas podnikatelov v zasielkovom obchode. Precitaj si prislusny zakon. Dalsia vec - priemerna navstevnost slovenskeho eshopu nemegalomanskeho typu je podla mojich sumovanych odhadov a dlhom prezerani statistik niekde okolo 250 UV denne. Cize musis sa dostat na 500 UV aby si bol nad priemerom a mal to dobre, cim drahsi tovar, tym vacsiu navstevnost potrebujes, tak to zial je. Google, Etarget, Adfox + ine formy inzercie - rataj 10 000 na mesiac, a z toho nie je este vela muziky. Musis skusat.
Ak mas predstavu, ze ides do toho sam a bude sa ti darit, zabalit a odoslat zasielku je v skutocnosti narocnejsie ako sa zda. Ak mas portal s fakturacnym systemom, je to o cosi lahsie, ale celkovo je toto najvacsi kriz.
Moje odporucanie - chod do toho. Quelle robi velke obraty, Bonprix sa zda sa zivi, Otto moda asi tiez... len ono to su velke medzinarodne siete tusim. Ak uz raz mas hotovu aplikaciu, kvalitny back end a dotiahnute detaily, nie je pre teba problem predavat na tej istej platforme iny tovar. V tomto je pre eshop velka flexibilita.
Ano, mal som prave balit zasielky, da sa o tomto pisat hodiny, ale chcem ta povzbudit ist do toho, mozeme potom trejdnut bannery a zdielat traffic, skratka ak to rozbehnes, bdues prvy na slovenskom webe, a to o sebe moze povedat len jeden. V zahranici to fici dobre, le tam je kapanek vacsi trh. Ak budes mat take dobre ceny ako hovoris, chod aj na cesky web. Naklady na komunikaciu vynasobis sice na 2.5 minimalne, ale oni su v tomto nehorazne popredu. Skusis a uvidis, pojde nepojde, hlavne sa poponahlaj, nech stihnes Vianoce, vtedy predas aj mrtvu rybu
![Big Grin](https://www.porada.sk/images/smilies/biggrin.gif)
.
Vela stastia, a urcite to skus