Zavrieť

Porady

Obeh dokladov pri účtovaní skladu

Dobrý deň chcem Vás poprosiť o objasnenie obehu dokladov pri účtovaní skladu spôsobom A účtovania zásob. Od budúceho roka začíname a nemám v tom jasno, hlavne príjemky, výdajky, čo s čím kontrolujem a čo s čím musí sedieť, ako je to pri nákupe v hotovosti a na faktúru... Ďakujem.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Maňaska je offline (nepripojený) Maňaska

    Polyhistor-diletant Maňaska
    Skús pozrieť nejakú aktuálnu Zbierku súvsťažností (napr. Ing. Cenigová).
    Logika obehu dokladov sa zo vzorov súvsťažností dá zistiť.

    Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

    Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac Rozalka
    misa Pozri príspevok
    Dobrý deň chcem Vás poprosiť o objasnenie obehu dokladov pri účtovaní skladu spôsobom A účtovania zásob. Od budúceho roka začíname a nemám v tom jasno, hlavne príjemky, výdajky, čo s čím kontrolujem a čo s čím musí sedieť, ako je to pri nákupe v hotovosti a na faktúru... Ďakujem.
    Predpokladám, že ide o PU, preto veľmi polopatisticky povedané: MD 132 za bežný mesiac (súčet nákupov na faktúry a v hotovosti) musí súhlasiť s celkovým príjmom na sklad, D 132 musí súhlasiť na celkový výdaj zo skladu. Zostatok na účte 132 = zostatok všetkých skladových položiek. Všetko v cenách obstarania. Dobrý softvér (+ správne pracujúci skladník) všetko zabezpečí.

    misa je offline (nepripojený) misa

    misa
    Dakujem, ale viete, ja toto vsetko ovladam teoreticky, ale nie prakticky. Podvojne uctovnictvo robim uz x-rokov a naucila som sa ho robit v podstate sama studovanim a citanim a konzultaciami .... A nebolo to jednoduche ked vas neplavca hodia do rieky, urcite to poznate. Takze ja teoriu uctovania skladu viem. Problem je vsak ten, ze sme vyrobna firma, ktora nakupuje len material z ktoreho vyraba. Ziaden tovar. Mam problem s ocenovanim tohto materialu - hlavne s aktivaciou vnutropodnikovej dopravy pri nakupe - neviem si to prakticky predstavit ked za den behaju na nakup materialu povedzme dvaja zasobovaci a pri jednej ceste nakupia v 3 firmach a urcenie pomernej casti ich mzdy... Potom mi ide o halierove polozky ktore kupujeme, ci mozem urcit v internej smernici ze sa budu davat rovno do spotreby... Potom ci mozem vynechat ucet 111 pri nakupe v hotovosti a mozem pouzit priamo 112/211, a to zase neviem ze ak skladnik na toto vystavi prijemku - tu uz nebudem uctovat. Potom ci musim mesacne ocenovat nedokoncenu vyrobu, ci tento proces nemozem vynechat, to budeme na toto musiet zamestnat dalsieho cloveka, lebo mame mesacne cca 100 vyrobnych zakaziek....... A proste mnozstvo takychto detailov ktore vznikaju vo vyrobe. Som z toho zufala lebo januar sa blizi a nikto mi s tymto vo firme nepomoze. Je to len na mne. Preto by som toto vsetko potrebovala konzultovat s niekym kto to ovlada prakticky, aby to bolo dobre..... Dakujem vsetkym.

    Gabi03 je offline (nepripojený) Gabi03

    Gabi03
    Rozalka Pozri príspevok
    Predpokladám, že ide o PU, preto veľmi polopatisticky povedané: MD 132 za bežný mesiac (súčet nákupov na faktúry a v hotovosti) musí súhlasiť s celkovým príjmom na sklad, D 132 musí súhlasiť na celkový výdaj zo skladu. Zostatok na účte 132 = zostatok všetkých skladových položiek. Všetko v cenách obstarania. Dobrý softvér (+ správne pracujúci skladník) všetko zabezpečí.
    +/- nevyfakturované dodávky a tovar na ceste.

    Danila je offline (nepripojený) Danila

    Vylúčený člen Danila
    misa, nevidím dôvod, prečo by si mala byť zúfalá. Podľa príspevkov je jasné, že vedomostí máš dostatok. Len Ti pripomeniem, že interná smernica rieši záležitosti, ktoré nie sú taxatívne vymenované v príslušných predpisoch a zákonoch . Napríklad ak máš nedokončenú výrobu, žiadna interná smernica Ti nevyrieši, že o nej nebudeš účtovať. IS Ti môže riešiť prirodzené normy úbytku zásob, spôsob účtovania a oceňovania a pod. A na Porade nájdeš ešte ďalšie cenné rady a usmernenia pri jej vypracovaní.

    Obeh dokladov pri účtovaní skladu

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.