Zavrieť

Porady

Chránená dielňa

Nemáte tu prosím niekto skúsenosti s fungovaním chránenej dielne? Mám záujem o jej zriadenie a pokúšam sa zistiť potrebné informácie. Aktuálne ma zaujímajú predovšetkým finančné príspevky, ktoré sa dajú získať z úradu práce prípadne z EÚ. Zákony som si prečítal a myslím, že aj pochopil, ale rád by som vedel ako to funguje v praxi, aké druhy príspevkov je možné získať?
V zákone sa uvádza limitovaná kumulácia príspevkov do výšky ceny práce - tej tak celkom nerozumiem.

Majú moji budúci pracovníci nárok aj na iné príspevky ako príspevok na zriadenie a zachovanie dielne a potom príspevok na prevádzkové náklady? A čo dotácia na časť mzdy? (pochopil som to tak, že podľa zákona o zamestnanosti ak získam prvé dve uvedené finančné pomoci, nárok na náhradu časti mzdy už nebudem mať?).

Ďalšie otázky asi až po prvých reakciách Zatiaľ ďakujem za každú radu!

Maroš
Usporiadat
lenkak lenkak

lenkak je offline (nepripojený) lenkak

Lenka
Moja mamina má zriadené chránené pracovisko nakoľko sama je čiastočný invalid. Zriaďovali sme ho pred piatimi rokmi, funguje dodnes. Vybavila som jej aj nenávratné dotácie od vtedajšieho Národného úradu práce. Prvá dotácia bola na zriadenie CHP, spísala sa na UP zmluva s podmienokou že CHP bude fungovať minimálne 3 roky, a bude mať min. 1 zamestnanca.
Dokonca sme vybavili aj príspevok na tie prevádzkové náklady. Ale bolo to veľa vybavovačiek. Plno vypisovania. Zvlášť sa dokladovali výdavky na réžiu za rok pričom sa mohla použiť réžia na nájom, energia, plyn, voda, odpad, pre ZPS nejaké zlepšenie, a pod. ale súčet týchto nákladov sa musel deliť počtom osôb vo firme. Napr ak bol vo firme 1 ZPS a 2 zamestnaci delilo sa súhrnné číslo 3 a len za toho jedného ZPS sa mohol použiť vypočítaný náklad. Ešte sa pripočítavali odvodyplatené zamestnávateľom. Táto dotácia bola do sumy 40tis. To bola hranica, aj keď výdavky presahovali vyššiu sumu. S tými mzdami už vtedy bol problém, teraz už mamine vychádza po 2 roky malá réžia, že už sa jej neoplatí mať takéto vybavovačky nakoľko by musela chodiť vybavovať do najbližšieho okresného mesta pre ňu je to 40 km len tam.

Skús sa opýtať niečo bližšie aspoň si zaspomínam.
0 0
luckyone luckyone

luckyone je offline (nepripojený) luckyone

Ďakujem, Lenka
Narýchlo ma takto pred spaním detaily nenapadajú, ale ešte ma zaujíma, ako to bolo vo vašom prípade pri schvaľovaní pracoviska za "chránené". Je to posudzovanie na komisii, jednom úradníkovi, robí sa na mieste? Viem, že tieto informácie získam aj zavolaním na úrad, preto som stále zvedavý na časť "praktické fungovanie" Bolo ťažké pre pracovné miesto získať označenie "chránené"?

Keďže pracovisko bolo zriadené pred piatimi rokmi, ostali Tvojej mamine v súčasnosti nejaké ďalšie nároky? Podľa dnešného zákona, ak som ho pochopil správne, nárok na príspevky by som mal mať po dobu dvoch, resp. troch rokov.

Sám tiež uvažujem, či má zmysel žiadať o všetky tie dotácie z UPSVR (nie z EÚ zatiaľ), keď zisťujem koľko formalít a času je za potreby .. prepočty ukážu
0 0
lenkak lenkak

lenkak je offline (nepripojený) lenkak

Lenka
Keďže moja mamina v tom čase už bola čiastočný invalid, tak kvôli NUP nemusela chodiť znova na komisiu, tuším iba išla k doktorovi si po potvrdenie, že v skutočnosti je ZPS. Neviem či ty budeš mať práve zamestnanca ZPS alebo ty sám si ZPS. Nebolo ťažké získať označenie "chránené". Len papierovačka. Vypracovala som jej podnikateľský plán na čo sa majú konkrétne peniaze použiť, ktoré dostane z UP (my sme kúpili zariadenie) a že bude jej činnosť zisková a bude mať prínos aj ako pre ňu a aj ako pre ostatných ZPS. Proste musela mať také zariadenie,kde sa mohli dostať aj iný invalidní ľudia. Keďže je v potravinárstve ťahšie to bolo z hygienou nakoľko v celom kraji sme práve len my v tej dobe mali zriadené CHP.

Príspevok na prevádzkovú réžiu pokiaľ viem môže využiť po celú dobu CHP.

Kvôli tej prvotnej dotácii sa oplatí vybavovať tie papierovačky. To určite. Ale viem, že po dobu 3 rokov som si odkladala (prefotila) prevádzkovú réžiu. To bolo v zmluve.

Keď chceš vedieť niečo konkrétnejšie napíš.
0 0
Martina80 Martina80

Martina80 je offline (nepripojený) Martina80

Ahojte,
máme chránenú dielňu. Vyrábame na zákazku, ale zároveň aj na našu maloobchodnú predajňu. Ku koncu roka sa veľa firiem spamätáva a chcelo by nejaké zákazky , aby nemali pokuty za nezamestnanie invalidov. Bohužiaľ sa to nedá stihnúť. Splnia tento limit aj vtedy, keď si nedajú napríklad niečo na zákazku ušiť , ale si len kúpia výrobky vyrobené invalidnými zamestnancami v predajni?????
0 0
atka4 atka4

atka4 je offline (nepripojený) atka4

S.r.o., kde účtujem, má priznaný štatút CHD od 08/2006.

Príspevok z ÚPSVaR - jednorázová paušálna platba na podporu vytvorenia prac. miest - a ich udržanie najmenej 3 roky.

Použitie: len na účel, kt. priamo súvisí s vytvorením a zachovaním prac. miest v CHD

Zaujímalo by ma, či existuje nejaké metodické usmernenie alebo niečo podobné k vyplneniu Ročného výkazu o hospodárení CHD - pre ÚPSVaR.

Mám tiež dilemu aj v účtovaní príjmov a nákladov, nakoľko:

V s.r.o. sú 4 zamestnanci, z toho 3 osoby so ZPS (tento pomer musí aj byť zachovaný)

Je to reklamná agentúra, kde niektoré činnosti "nakupujeme" od subdodávateľov, a to ako materiál - rekl. predm., mat. k výrobe reklám-fólie, banery, proste milión vecí, a tiež služby - niekedy potlač u iných dodávateľov, grafické návrhy (SZČO).....

Na niektorých zákazkách sa zamestnanci z CHd ani nepodieľajú, alebo len okrajovo.

Môžte niekto "Naškrtnúť", ako to správne účtovať - ako to členiť (nie všetko, čo sa vyfakturuje, robia zamestnanci CHD - teda so ZPS.....

Ďakujem
Naposledy upravil atka4 : 24.03.07 at 13:30
0 0
atka4 atka4

atka4 je offline (nepripojený) atka4

atka4 Pozri príspevok
S.r.o., kde účtujem, má priznaný štatút CHD od 08/2006.

Príspevok z ÚPSVaR - jednorázová paušálna platba na podporu vytvorenia prac. miest - a ich udržanie najmenej 3 roky.

Použitie: len na účel, kt. priamo súvisí s vytvorením a zachovaním prac. miest v CHD

Zaujímalo by ma, či existuje nejaké metodické usmernenie alebo niečo podobné k vyplneniu Ročného výkazu o hospodárení CHD - pre ÚPSVaR.

Mám tiež dilemu aj v účtovaní príjmov a nákladov, nakoľko:

V s.r.o. sú 4 zamestnanci, z toho 3 osoby so ZPS (tento pomer musí aj byť zachovaný)

Je to reklamná agentúra, kde niektoré činnosti "nakupujeme" od subdodávateľov, a to ako materiál - rekl. predm., mat. k výrobe reklám-fólie, banery, proste milión vecí, a tiež služby - niekedy potlač u iných dodávateľov, grafické návrhy (SZČO).....

Na niektorých zákazkách sa zamestnanci z CHd ani nepodieľajú, alebo len okrajovo.

Môžte niekto "Naškrtnúť", ako to správne účtovať - ako to členiť (nie všetko, čo sa vyfakturuje, robia zamestnanci CHD - teda so ZPS.....

Ďakujem

Neskúsite tu niekto niečo zanechať zo svojich skúseností?
Viem, že teraz si každý rieši najmä tie svoje závierky, ale.......
čas je šibeničný
0 0
lenkak lenkak

lenkak je offline (nepripojený) lenkak

Lenka
"Zaujímalo by ma, či existuje nejaké metodické usmernenie alebo niečo podobné k vyplneniu Ročného výkazu o hospodárení CHD - pre ÚPSVaR" -
ja som sa s Metodikou nestretla, iba s tým, čo chcel odo mňa UPSVaR.
0 0
atka4 atka4

atka4 je offline (nepripojený) atka4

lenkak Pozri príspevok
"Zaujímalo by ma, či existuje nejaké metodické usmernenie alebo niečo podobné k vyplneniu Ročného výkazu o hospodárení CHD - pre ÚPSVaR" -
ja som sa s Metodikou nestretla, iba s tým, čo chcel odo mňa UPSVaR.
No problém je práve v tom, že majiteľka sa na to pýtala, (ja robím 9 firiem, tak sa snažím nenaučiť majiteľov a pod., že so všetkým budem ja behať po úradoch...) a oni jej len dali do rúk tlačivo, nech sa vypĺňa každý rok.
Treba dodržiavať finančnú disciplínu podľa Zákona 523/2004 zz o rozp. pravidlách verejnej správy v znení neskorších predpisov......
Včul... a som múdra. Keď som letmo pozrela ten zákon, tak som sa nesmierne "potešila", ale bifliť sa ho nebudem, ajtak môj prípad nerieši.

Ale Ď. za ochotu
0 0
lenkak lenkak

lenkak je offline (nepripojený) lenkak

Lenka
K tým nákladom, ktoré sa zadávajú do toho tlačiva:
musia byť delené pomerom a len súvisiace so ZPS.
Napr. Energia (ale len ktorá súvisela s rokom, za ktorý sa vypisovala tab a každý mesiac sa zvlášť vypisoval, neviem ako je to teraz), ste napr 4 vo firme, energia za 2tis, tak sa počítalo 2000/4*3 (3zps). do nákadov 1500.
0 0
atka4 atka4

atka4 je offline (nepripojený) atka4

lenkak Pozri príspevok
K tým nákladom, ktoré sa zadávajú do toho tlačiva:
musia byť delené pomerom a len súvisiace so ZPS.
Napr. Energia (ale len ktorá súvisela s rokom, za ktorý sa vypisovala tab a každý mesiac sa zvlášť vypisoval, neviem ako je to teraz), ste napr 4 vo firme, energia za 2tis, tak sa počítalo 2000/4*3 (3zps). do nákadov 1500.

Ďakujem
Zatiaľ mám pripravené po mesiacoch kompletne náklady, ktoré súviseli s činnosťou CHD, takže to ešte prepočítam v pomere 3:4.

Len neviem, či zahrnúť do výnosov a nákladov všetko, čo sa od toho obdobia vyfakturovalo a nakúpilo-materiál, služby..., pretože niektoré zákazky prešli úplne mimo pracovníkov CHD, na niektorých sa podieľali čiastočne.
To by bolo šialené napr. ku každej vydanej faktúre %-ne udávať pomer, koľko z nej urobili zamestnanci CHD, detto u nákladov.
Alebo je to nutné?
0 0
lenkak lenkak

lenkak je offline (nepripojený) lenkak

Lenka
iba to čo súviselo so ZPS.
Aspoň tak to bolo dakedy.
0 0
rene rene

rene je offline (nepripojený) rene

Chcela by som vás poprosiť o radu pri probléme, ktorý sa mi vyskytol pri účtovaní SZČO-invalid. Dostal paušálny príspevok z Eur.soc.fondu na vytvorenie chránenej dielne, v zmluve je uvedené konkrétne miesto podnikania a doba viazanosti dva roky. Peniaze použil, mám faktúru za práce-úprava priestorov pre chránenú dielňu. Ešte v tom istom roku sa však presťahoval k rodičom do domu, svoj byt s upravenými priestormi predal a vytvoril si za peniaze z predaného bytu dielňu u rodičov. Môžem dať príjem dotácie a jej použitie ako nedaňové,alebo je problém, že nedodržal podmienku trvania dvoch rokov na konkrétnom mieste ? Veľmi pekne ďakujem všetkým !
0 0
rene rene

rene je offline (nepripojený) rene

prosím, prosím, pozriete aj tento príspevok, robím priznanie, nie je to malá suma, ktorú dostal a neviem, čo ďalej...
0 0
dari1 dari1

dari1 je offline (nepripojený) dari1

na to budu vediet odpoved iba na urade, odkial dostal dotaciu,
0 0
rene rene

rene je offline (nepripojený) rene

no veď práve, že nevedia. Ešte pred predajom sa bol informovať, povedali mu, že žiadny problém, hlavne že bude mať niekde dielňu. Mne sa to teraz nezdalo, poslala som ho tam znova, bola tam už iná pracovníčka a tá povedala, že to je problém. Ja si myslím tiež, že by mi výdaj na opravu neuznali ako daňový. Neviem si rady...
0 0
Janca Janca

Janca je offline (nepripojený) Janca

Poprosila by som poradiť:
1. dostala som príspevok na CHD - na zariadenie, aj na výplaty. Čo som kúpila v r. 2006 (HM), to mi bolo "preplatené" - tam by problém nebol.
Nie som si však istá, ako zúčtovať "nárok na mzdy pre ID v CHD" - keďže za obdobie 9-12/2006 tento zamestnanec 1 mesiac robil a zbytok bol PN. Ide o to, že do konca roka som si nepodala žiadosť na preplatenie mzdy za 9/2006, nakoľko ma usmernili, že túto požiadavku si môžem dávať raz za štvrťrok, za polrok, mesačne, ako chcem.
3. Tiež mám problém "dorobiť" Ročný výkaz.
Nemyslela som, že narazím na toľko problémov pri účtovaní a vykazovaní CHD. Čas kvapí a tak by som poprosila niekoho, kto už "oddychuje" či by v skratke nemohol napísať účtovanie pre s.r.o., resp. ako prepočítať a preúčtovať - vysledovať tie náklady na CHD.
Ďakujem, sľubujem, že už to nabudúce nenechám na koniec marca.
0 0
Janca Janca

Janca je offline (nepripojený) Janca

Posúvam vyššie, prosím vie mi niekto poradiť ?
0 0
Janca Janca

Janca je offline (nepripojený) Janca

Otvorila som si (predpokladám) všetky príspevky ohľadne fin. príspevkov z ÚP, ale všade sa účtuje najprv prijatie dotácie a potom následne k tomu zúčtovanie nákladov, t.j. dopad na daňový základ = 0. Prosím poradíte mi účtovanie opačné, tj. mám zúčtované mzdy, do konca roka 2006 nebola podaná žiadosť na príspevok na mzdy (viem však celkovú priznanú výšku dotácie, celkovú výšku mzdových nákladov za rok 2006). Moja otázka: zaúčtujem do r. 2006 nárok na dotáciu vo výške zúčtovaných a vyplatených miezd + odvodov, alebo nezahrniem mzdové náklady + odvody do daňového základu ?
Ďakujem.
0 0
Janca Janca

Janca je offline (nepripojený) Janca

Oprašujem môj dotaz, pomôže mi niekto ?
Taktiež som túto tému nenašla ani medzi najčastejšími otázkami, hoci bol o to tiež záujem aj od iných ?
0 0
Janca Janca

Janca je offline (nepripojený) Janca

Robím posledný pokus - nikto neúčtuje chránenú dielňu v PU ???
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať