Zavrieť

Porady

GOOGLE Adsense

Otázka - vlastnim web stránku, na ktorú som si umiestnil google reklamy. Je potrebné mať na to ŽL? Našiel som totiž v jednom ŽL činnosť - šírenie reklamy... O zdaňovaní tohto príjmu sa nebudem zmieňovať lebo všetci poviete, že áno. Pracujem ako SZČO a mám sprostredkovanie služieb a obchodu v rozsahu voľnej živnosti...
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Filip Glasa je offline (nepripojený) Filip Glasa

    Založil som Finstat.sk Filip Glasa
    Už sa tu o tom písalo:

    Živnosťou je sústavná činnosť prevádzkovaná samostatne, vo vlastnom mene, na vlastnú zodpovednosť, za účelom dosiahnutia zisku a za podmienok ustanovených týmto zákonom.

    Pričom najdôležitejšie z toho je rozhodnúť sa či je to sústavná činnosť. Asi je, lebo reklamu máš zavesenú sústavne a každý deň ti nabieha pár halierov. Aj keď pre väčšinu ľudí je ŽL v tomto prípade dosť od veci, keďže ide často o stovky korún ročne. Ono nie je problém zahrnúť to do daňového priznania ak je to nesústavná činnosť, ale so ŽL (v prípadne sústavnej) prichádzajú aj odvody, rôzne formality a administratíva a potom tie drobné nestoja za to.

    V prípade affiliate programov si zas mylsím, že by to sústavná činnosť nemusela byť. Napr. cez link na tvojom webe si niekto objedná dovolenku 2x za rok. Potom to nevyzerá na sústavnú činnosť.