Zavrieť

Porady

Absencia

Pekný deň všetkým prajem.
Mám problém z výpočtom odvodov na ZP. Zamestnanec mal celý mesiac absenciu. Myslela som, že zamestnávateľ má platiť, vychádzajúc z minimálnej mzdy, len minimálne odvody 810,-- a zamestnanec 324,--, ale program mi to ráta úplne inak.
Ako to má byť správne. Poradíte mi?

Ďakujem
Usporiadat
milanr milanr

milanr je offline (nepripojený) milanr

Prosím Vás, nikto mi neporadí ?! Nemá niekto skúsenosti s neospravedlnenými absenciami ? Dosť mi to súri ! Vďaka
0 0
lepka lepka

lepka je offline (nepripojený) lepka

[quote=milanr;762824]
1. Oznámiť na RLFO do SP absenciu. Vzhľadom k tomu, že pracuje na zmeny musím oznámiť každý deň zvlášť ? Napr.: Mal plánované zmeny na 21.,23.,25.06. Takže to je 6x RLFO ? Iba 1x RLFO a prerušenie z dôvodu absencie od 21.,lebo medzitým nič neodrobil,takže nie 6x RLFO.
2. Absencia je prerušenie poistenia, takže ju nebudem uvádzať ani na ELDP ?Neuvádzaš,lebo končíš pracovný pomer dňom prvej absencie,ak som to dobre pochopila.
3. Poistné do SP za uvedené dni neplatí ZC ani ZĽ ? Takže jeho VZ bude iba za skutočne odpracované dni, t.j. 27 KD ? Žiadne poistné na SP nemusíme vymáhať od ZC ? Správne nemáš z čoho odvádzať,lebo má prerušené poistenie.
4. VZ na ZP bude mať vyšší ako je min. VZ, takže ZC aj ZĽ zaplatí iba za skutočne odpracované dní, t.j. za 18 PD ? To znamená, že ZC nám ako ZĽ nebude musieť zaplatiť žiadne poistné za absenciu ?Správne.
5. Za každý deň absencie sa mu bude krátiť dovolenka o 1 deň.Viď prilepený príslušný paragraf.
§ 109Zákonníka práce
Krátenie dovolenky
(1) Ak nepracoval zamestnanec, ktorý splnil podmienku odpracovania aspoň 60 dní v kalendárnom roku, za ktorý sa dovolenka poskytuje, z dôvodu výkonu mimoriadnej služby v období krízovej situácie alebo alternatívnej služby v čase vojny a vojnového stavu, z dôvodu čerpania rodičovskej dovolenky (§ 166 ods. 2) a pre dôležité osobné prekážky v práci, ktoré sa neuvádzajú v § 141 ods. 2, kráti sa mu dovolenka za prvých 100 takto zameškaných pracovných dní o jednu dvanástinu a za každých ďalších 21 dní rovnako o jednu dvanástinu. Dovolenka sa zamestnancovi nekráti za obdobie pracovnej neschopnosti vzniknutej v dôsledku pracovného úrazu alebo choroby z povolania, za ktoré zamestnávateľ zodpovedá.
(účinnosť od 1. septembra 2007)
(2) Za každú neospravedlnene zameškanú zmenu (pracovný deň) môže zamestnávateľ krátiť zamestnancovi dovolenku o jeden až dva dni. Neospravedlnené zameškania kratších častí jednotlivých zmien sa sčítajú.

/quote]
Odpovede uvádzam farebne ,lebo sa mi v tomto teple nechce písať viac ako je nutné
0 0
Jara Jara

Jara je offline (nepripojený) Jara

Všetko Ti Lepka poradila dobre, len neviem či je to s tou výpoveďou celkom OK. Ak mu dávate výpoveď, tak neviem či to beriete ako hrubé porušenie, alebo už bol upozornený v posledných 6 mesiacoch, že to môže byť dôvod na výpoveď.... Aký § ste použili? Alebo odchádza dohodou?
0 0
lepka lepka

lepka je offline (nepripojený) lepka

Sorry,toto som si neuvedomila,máme v práci interný predpis podpísaný zamestnancami,že absencia sa považuje za hrubé porušenie prac.disciplíny a to teda= okamžité skončenie prac.pomeru.
0 0
milanr milanr

milanr je offline (nepripojený) milanr

Ešte zareagujem. V SP mi povedali, že mám poslať 3x RL FO a prerušenie oznámiť na dni, kedy mal plánované zmeny. Na každý deň absenicie 1 RL. Takže nie od 21.06. ?! Tak teraz neviem, čo je správne. Hlásiť každú zmenu zvlášť ? Zatiaľ je jeho výpoveď v štádiu riešenia.
0 0
Jara Jara

Jara je offline (nepripojený) Jara

Tak to mate správne ošetrené, len či to tak má aj Milanr. U nás to nepodpísali všetci zamestnanci...
0 0
milanr milanr

milanr je offline (nepripojený) milanr

Jara Pozri príspevok
Tak to mate správne ošetrené, len či to tak má aj Milanr. U nás to nepodpísali všetci zamestnanci...
Bohužiaľ máš pravdu, nemáme to tak ošetrené. Tak nás teraz so zamestnancom budú asi čakať ťahanice.
0 0
lepka lepka

lepka je offline (nepripojený) lepka

Mala som taký prípad,nahlasovala som dodatočne absenciu,až po týždni a SP ma usmernila,že od prvého dňa až do posledného,lebo nič medzi tým neodpracoval a teda nie je dôvod dávať zakaždým nové prerušenie a keďže pracovník ti nenastúpil,tak má absenciu od 21.6.,veď v SP nevedia,že dotyčný mal mať služby 21.6.,23.6.,25.6.,takže má absenciu od 21.6. a v dňoch sú to pre neho 3 pracovné dni,ale kalendárne tieto dni idú za0 sebou,keby to bol pracovník v 40 hod.pracovnom úväzku a dni Po až Piatok,tak je to tiež 23.6-25.6 a predpokladám,že ďalej Vám nenastúpil,tak neviem aký je dôvod na 3x papier,či len tak,že sa v práci nudíš a treba ti preto niečo robiť,napr.prerušenia pre absentétov.
0 0
Jara Jara

Jara je offline (nepripojený) Jara

Urob tak ako hovorili v SP. Na každý deň absencie 1 RLFO. S tým zamestnancom by som sa skúsila porozprávať, že na zápočtovom liste bude mať napísané, že skončenie pracovného pomeru pre hrubé porušenie prac. disciplíny a bude mať problém sa potom zamestnať. Radšej sa dohodnúť na skončení prac. pomeru dohodou. Možno sa dá presvedčiť. Inak to naozaj môžu byť ťahanice a mohli by ste to aj prehrať na súde. Tak držím prsty.
0 0
Ežor Ežor

Ežor je offline (nepripojený) Ežor

My máme so zamestnancom taký istý problém. Pracovný pomer mu končí 30.6.2008. Od 21.6.2008 má neospravedlnenú absenciu. Ja to budem hlásiť na SP dvom RLFO. Na jednom bude prerušenie poistenia a na druhom ukončenie poistenia z dôlvodu skončenia pracovného pomeru. Dovolenku mu krátiť nemôžem, lebo si ju už vyčerpal, iba ak by sa dala krátiť už vyčerpaná dovolenka a spätne žiadať úhradu za neoprávnene vyčerpanú dovolenku. Len neviem, či je to možné.
0 0
Jara Jara

Jara je offline (nepripojený) Jara

§109 ods. 2 ZP. Ja by som mu to zrazila z poslednej výplaty. Veď je to prečerpaná dovolenka z dôvodu absencie.
0 0
KatarínaL KatarínaL

KatarínaL je offline (nepripojený) KatarínaL

Dobré ráno,
potrebovala by som poradiť ohľadom výpočtu VZ na ZP a SP. Zamesntanec nastúpil 9.7. Pracoval 9.7. - 11.7., absencia: 14.7.-30.7., ukončenie PP:30.7., HM za odpracované 3 dni: 1631,- . Systém mi vypočítal VZ vo výške 5965,- na ZP a 1631,- na SP. Je to správne? Tých 1631 rozumiem ale ten VZ na ZP mi vychádza trošku inak....
0 0
Zuzka2510 Zuzka2510

Zuzka2510 je offline (nepripojený) Zuzka2510

dobrý deň. Viem že to bude trápne ale potrebujem zistiť, absencia sa počíta za pracovné dni alebo kalendárne dni? Podľa mňa za pracovné dni, ale ak má napr. zamestnanec pri prac. čase 40 h/týždeň absenciu celý mesiac a dám do výpočtu mzdy všetky kalendárne dni, tak mi počíta program odvody len do zdrav. poisť., ale ak dám len pracovné dni a sviatky, tak mi počíta aj do soc.poisť.odvody. Ako to vlastne má byť? Som trochu z toho popletená a ospravedlňujem sa za takú otázku
0 0
Zuzka2510 Zuzka2510

Zuzka2510 je offline (nepripojený) Zuzka2510

0 0
Murínová Eva Murínová Eva

Murínová Eva je offline (nepripojený) Murínová Eva

Ja dávam neospravedlnénú absenciu za kalendárne dni, pretože na SP to nahlásiš a preto neplatíš odvody.
0 0
VERONIKA6 VERONIKA6

VERONIKA6 je offline (nepripojený) VERONIKA6

Zuzka2510 Pozri príspevok
dobrý deň. Viem že to bude trápne ale potrebujem zistiť, absencia sa počíta za pracovné dni alebo kalendárne dni? Podľa mňa za pracovné dni, ale ak má napr. zamestnanec pri prac. čase 40 h/týždeň absenciu celý mesiac a dám do výpočtu mzdy všetky kalendárne dni, tak mi počíta program odvody len do zdrav. poisť., ale ak dám len pracovné dni a sviatky, tak mi počíta aj do soc.poisť.odvody. Ako to vlastne má byť? Som trochu z toho popletená a ospravedlňujem sa za takú otázku
Počítajú sa pracovné dni. A čo to máte za pracovníka keď má celý mesiac absenciu? Aj také niečo existuje? Prečo ste to už dávno neriešili?
0 0
Barbara Barbara

Barbara je offline (nepripojený) Barbara

no niekedy fakt nevijem gdo som ...viac
Do SP sa píše od 1.8. do 31.8. kalendárne dni, ale na mesačnom výkaze bude mať ako celý mesiac na pracovné dni ako úväzok 157,50 -Abs.
0 0
mirčiak mirčiak

mirčiak je offline (nepripojený) mirčiak

Dobry den, ja by som sa chcela opytat ohladom absencie takuto vec: je to uz sice v pase ale aj tak pre buducnost. Vo firme mame program na mzdy v DOS verzii ale snazime sa prejst na program tej istej firmy vo Windows verzii. Zatial pracujem v DOS vezii lebo Windows este doladujeme. Robila som vyplaty za august 2008 a jeden nas zamestnanec mal za august neospravedlnene dni pracovne 16 a 5 dni odpracoval. Program v DOS verzii mi nevypocital odvody do ZP len z toho co odrobil cize z tych 5 dni. Takze ako tak citam prispevky dozadu je to zle. Program vo Windows verzii mi sice vypocital odvody do ZP viacej ale vyslo za ZL 746 a za ZC 299 co mi nijak nesedi s alikvotnou ciastkou minimalnej mzdy. Zamestnanec mal HM za tych 5 dni 3328,- . Neviem ci som zrozumitelne polozila otazku Nie som si ista ci dobre ratam a som z toho jelen uz naozaj.
0 0
mirčiak mirčiak

mirčiak je offline (nepripojený) mirčiak

Ok polozim otazku inak. Ako vypocitam VZ na odvody do ZP ak zamestnanec nenastupil od zaciatku mesiaca dajme tomu august 2008 do prace mal absenciu (neospravedlnene dni) a dna 15.8.2008 s nim bol ukonceny PP? Cely cas mal samozrejme absenciu (15 dni).
A potom ako vypocitam VZ na odvody do ZP v pripade ak zamestnanec v mesiaci napr. august aj normalne pracuje aj ma absenciu (neospravedlnene dni) napr. 12 dni v tomto mesiaci? (9 dni pracuje, 12 dni absencia)
Prosim poradi mi niekto?? Prosim prosim
0 0
jankasm jankasm

jankasm je offline (nepripojený) jankasm

mirčiak Pozri príspevok
Ok polozim otazku inak. Ako vypocitam VZ na odvody do ZP ak zamestnanec nenastupil od zaciatku mesiaca dajme tomu august 2008 do prace mal absenciu (neospravedlnene dni) a dna 15.8.2008 s nim bol ukonceny PP? Cely cas mal samozrejme absenciu (15 dni).
A potom ako vypocitam VZ na odvody do ZP v pripade ak zamestnanec v mesiaci napr. august aj normalne pracuje aj ma absenciu (neospravedlnene dni) napr. 12 dni v tomto mesiaci? (9 dni pracuje, 12 dni absencia)
Prosim poradi mi niekto?? Prosim prosim
Takže ak časť mesiaca odpracuje a časť má absenciu, tak je podstatná výška mzdy za odpracovanú časť mesiaca. Ak napr. za odpracované dni zarobí 10000,- tak odvody idú za celý mesiac z tých 10000,-. Ak by však napr. zarobil len 5000,- tak odvod musí ísť z minimálnej mzdy, čiže z 8100,-.
No a v druhom prípade, ak mal celý čas absenciu a PP skončí 15.8.2008, tak si vypočítaš výšku minimálnej mzdy za obdobie od 01.-15.08.2008 a z toho potom pôjdu odvody /v tomto prípade by to bolo 8100/21 prac. dní *11 prac. dní počas absencie = 4243,-/.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať