Rád by som zareagoval na tento príspevok.
Píšete: „Ani to čo vidím na foto ma nepresvedčilo...“
Foto som sem dal (a určite aj Hrdzoska) nie na presvedčovanie ľudí, ale preto, aby ste videli, čo nám na balkóne (v kvetináči) narástlo, aká je realita.
Určite uznáte, že na tak rozsiahlu debatu o pestovaní tohto druhu jahôd, tu je veľmi málo fotografií z výsledkov pestovania. V iných sekciách sa to foto len hemží. Prečo asi?
Že je to reklamný humbug a podvod, môžem súhlasiť len čiastočne. Prečo?
Sú to jahody? Sú.
Dokážu rásť po vyviazaní na oporné steny aj do výšky? Dokážu.
Dokážu tam aj plodiť jahody? Dokážu.
Dočkáte sa úrody po splnení základných podmienok (polievanie/hnojenie)? Dočkáte.
Takže dobre urobená reklama s akým takým výsledkom, v podstate závislým na pestovateľovi.
Ďalej píšete: „Ani raz som nenašla referenciu, ktorá by potvrdila pravdivosť reklamy“.
Súhlasím, ani ja.
Keď tak uvažujem, kde sme ju mali hľadať? A pokúsil sa niekto to tu urobiť s 10-20 mi koreňmi (aj keď to vyzerá ako šialenstvo, vďaka ich cene) vedľa seba a potom tu zverejniť výsledok? Nepokúsil.
Základný problém je asi v tom, že na reklamných letákoch sa prezentuje mohutná stena z jahodových listov obsypaná zrelými jahodami. Tento obraz vzbudzuje u ľudí veľkú, skoro bezhraničnú fantáziu, ako sa budú napchávať jahodami.
Uveria obrazu a za nekresťanské peniaze si sadenice jahody objednajú. Ale len 1 – 2 korene, lebo sú veľmi drahé. Výsledok je však potom žalostný (ako u mňa), mám len jeden koreň.
Napriek tomu som sa nehanbil a (asi ako prvý) som výsledok zverejnil aj obrazom.
Viem si ale predstaviť, že ak by som zasadil vedľa seba 10 – 20 koreňov, aj tá stena z listov by mohla v ideálnych podmienkach narásť. Na reklamnom letáku nie je vidieť základňu, z koľkých koreňov to vzniklo. A v neposlednej rade – robia to odborníci na reklamu a marketing.
Kdesi to tu tiež odznelo, že to je fotomontáž. Som veľmi náchylný (na 99,99999%) tomu uveriť, lebo mi tam chýbajú fázy kvitnutia a dozrievania. Pochybujem, že by to pre účely reklamnej fotografie odstránili, ale aj to je možné, aby to nekazilo výsledný dojem. V reklame nejakých 500€ nehrá rolu.
Reklama na kozmetiku (alebo na chudnutie) to predvádza už veľa rokov a nikoho to zvlášť nevzrušuje. Generácie žien do toho natláčajú obrovské peniaze. A výsledok? Radšej pomlčím.
Pochválila sa nejaká normálna, obyčajná žena, úspechom z reklamy nejakého kozmetického produktu na svojom tele, aby sa to dalo zverejniť? Nepochválila, aspoň o tom neviem.
Prečo asi? Taktiež, málo kto, to verejne označí za humbug a podvod.
Vždy sú „objektívne príčiny“ (vždy na strane používateľky), ktoré konečný očakávaný efekt skrášlenia, alebo schudnutia výrazne posunú do stratena. A pani si kúpi iný produkt, v očakávaní „zázraku“.
A s tým výrobcovia rátajú v prvom rade. Sú šťastní, ak to ženám neuškodí, čo sa tiež občas stalo a u jahôd to nehrozí.
Ďalej píšete:
Takéto „výsledky“ možno získať takmer pri každej bežnej odrode.
Zase môžem len súhlasiť. Nabudúce si donesiem sadenice od mojej mamy.
Doteraz sme sa za 38 rokov nikdy nepokúšali dopestovať jahody na balkóne. Nebyť tohto reklamného ťahu, tak určite by sme sa o to nepokúšali ani dnes.
Pre nás sa to stáva už len úsmevná epizódka s občasnou konzumáciou „balkónových“ jahôd. Každý špás, niečo stojí.
Ale som sa akosi rozbehol...
, ospravedlňujem sa.