Zavrieť

Porady

Poruchy pri stavbe - dovod na reklamaciu?

Zdravim!

Cez weekend som si obzeral nove rodinne domy vo vystavbe v pribratislavskej obci Oldza a vsimol som si ako laik par nedostatkov. Neviem vsak nakolko su toto dolezite veci a nakolko su to len nepodstatne detaily. Viete mi v tomto poradit?

Povedzme ze svoj RD nechcem zateplovat a teda hruba stavba ma byt spravena kvalitne, bez tepelnych mostov.

Spozorovane nedostatky:

- namiesto jedneho kvadra ytongu (asi nezvysil?) naliali jednoducho beton! Toto by som povazoval za hrubu chybu, tepelny most ako hrom, a dovod na reklamaciu (foto v prilohe).

- videl som v inak pekne murovanej tehlovej stene zopar tehiel zvislo prasknutych. Co sa s tym da robit? Je mozne ze tehla praskla dodatocne (uz zamurovana) a nic sa s tym neda robit, len napr. osetrit nejakym lepidlom?

- kvader ytongu ponad dvere bol dodatocne osekany a teraz svojou vahou drzi len na v jednej casti muru (na druhej strane dveri len na 2 cm). Toto je v poriadku?

- kvader ytongu mal z plosnej strany odlupenu 1/3 svojho objemu

- polystirenova izolacia okolo okien bola spravena pekne zo vsetkych stran az na hornu stranu okna, kde namiesto jedneho kusa bolo poukladanych asi 8 malych kuskov izolacie (10 cm) a medzi nimi 0.5-1 cm medzery

- prizemie bolo vymurovane tehlou pekne sumerne, ale poschodie malo tehly "nahadzane" ze vyzerali viditelne nesumerne "hala-bala" s nerovnomernymi medzeramy a dokonca nie jednotlive tehly vo vodorovnej linii.


Ako buduceho stavebnika ma zaujima:
- Co z tohto je problemom a pripadnym dovodom na reklamaciu a napravu /pokutu pre stavebnu firmu?
- Na akej urovni sa da zmluvne zabezpecit aby firma stavala "poriadne"? Ako zmluvne zabezpecit, kvantifikovat taketo nedostatky?
- Ak by som bol ja, alebo moj stavebny dozor fyzicky pritomny na stavbe, je vobec mozne podobne veci ustrazit, aby sa nevyskytli (prasknuta tehla)?
Naposledy upravil mlaco : 01.04.08 at 08:24
DSC00421.jpg  
Pravidlá a tipy