Nazdar,
Mam Stilo 1.9 MultiJet - kombi (MW) r.v. 2006 150.000 km uz 3. rok
Absolutna spokojnost od trvacnosti karoserie (pozinkovana), cez jazdne vlastnosti, spolahlivost a hlavne super spotreba !
Netecie, nezerie olej, nedymi, absolutne bezva motor.
Nedostatky auta su presne zhodne s popisom uzivatelov. Ked je prazdny, rad nadskakuje na nerovnostiach vozovky - teda hlavne zadna cast. Vtedy je podvozok hlucnejsi. Silentbloky su asi najslabsia cast podvozku. A inak same prkotinky - najma elektricke senzory 5. dvere, mikrospinac ich rucneho otvarania (otvaram ich klucom, alebo dialkovym), ovladanie svetlometov, alebo ine lacne drobnosti. Vsetky udrzbove opravy sa u sikovneho servisaka dali spravit za par euro (praca) a suciastky su cenovo velmi dostupne.
Akurat sa mi nedavno pokazil ERG ventil, ktory je vychyrene kazitko EU - koli emisiam. Da sa jazdit aj bez neho a emisku pravil OK.
Po tychto skusenostiach by som ho urcite nemenil za nemecky voz. Pred kupou som si dobre preklepol co ludia hovoria o Fiatoch - hlavne Stilo. Opakuje sa jeden vzorec: ten co jazdi na nemcovi, kyda na taliana (ktoreho este nevyskusal), lebo za nemca dal tolko prachov, ze si nemoze priznat, ze by talian bol lepsi. Majitelia fiatiek su vo vseobecnosti velmi spokojni.
Objavil som toto vzacne zistenie:
Nemecke vozy su sice ovela drahsie nez taliani, ale zato vo vseobecnosti menej vizualne pritazlive (dobre, to je vec vkusu), ale ked pride porucha - tak poriadna a oprava je pekne mastna.
A neda sa povedat, ze by boli menej frekventovane nez u Talianov. Skor prave naopak ! Su to poruchy motorov, prevodoviek, spojky, turbo a ine zavazne chyby, ktore automobil odstavia od prevadzky. A casto treba menit cely diel. Prave tieto sucasti byvaju u Fiatov mimoriadne spolahlive. Ked sa nieco kazi, tak su to hovadinky. Pripadne niektori majitelia Abbarthov sa stazuju, ze ich auto prepchate elektronikou je nespolahlive - prave koli tej elektronike. Takze tak. Kto chce ojazdeneho Taliana, doporucujem asi radsej voz s primeranym mnozstvom elektroniky. Najlepsie vybrat seriove vybavy - tie byvaju dobre vychytane oproti Abbarth vybavam, ktore byvaju zriedkave.
A mimochodom, otec ma Opel Insignia asi 4 rocny - t.j. nedavno skoncila zaruka. Hadajte co ! Ci mu neodide cely stredny panel ?!? Teraz je bez navigacie, bez radia, bez klimy ?! A bonus je, ze v (s)Opeli mu s tym nevedeli pomoct. Hlavne ze si zapytali 33 evry za neviem co.
Doma si sam zistil, ze asi nedostava stavu.
A z dalsich skusenosti s nemcami z mojho okolia vyberem jednu bonusovu.
Kamos si kupil A4 3 rocnu - tesne po zaruke. Po 1/2 roku mu veselo odide spojka, ktora sa nedala opravit, len vymenit. Cena cca 4500 E. Este stastie, ze mu v Audi udelili vynimku. Platil len spoluucast cca 600 E.
Dalsi znami s diesel vozmi od koncernu VW (do 7-8 rokov) mali problemy s turbami, zadretymi motormi, a pod.
Mercedes ? Tha ! Spytajte sa radsej majitelov...
----------------------
Vidim to tak, ze Nemec sa vezie na dobrej povesti a tak do kvality nemusi investovat. Talian si pokazil povest v 80 rokoch a teraz sa musi mimoriadne snazit, aby ustal obdobie, kym sa mu podari odrazit klišé.
P.S. V rodine mame aj viacere talianske technologicke vyrobky do domacnosti a vsetky fachcia bezvadne. Takze sa nenechajte oblbovat povestami a bajmi....
--== peace ==--