Zavrieť

Porady

reklamácia okuliarov

chcem sa opýtať na takýto problém so zákazníčkou:minulý rok si kúpila značkové okuliare,po roku ich reklamovala na zlomený rám.od firmy sme dostali vyrozumenie,že reklamácia je neuznaná.okuliare sme vrátili s tým,že na vlastné náklady mojej firmy sme jej dali úplne nové okuliare,nakoľko sme jej chceli vyjsť v ústrety/z morálneho hľadiska-asi sa nám to vypomstilo/.po roku prišla aj tieto okuliare reklamovať a vyhráža sa ŚOJ-kou....čo mám robiť?´dakujem
Naposledy upravil Dav : 10.03.10 at 19:01
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    fulmaja je offline (nepripojený) fulmaja

    fulmaja
    Josezizu999 Pozri príspevok
    Dobrý deň prajem, rovnako ako "kolegovia" mám aj ja istý problém s dioptrickými okuliarmi a už dlhší čas sa zdráham, pretože neviem, či mám nárok na reklamáciu, preto by som potreboval poradiť. Ide o to, že sa mi ošucháva lak na okuliaroch a pomaly ale isto strácajú svoju tmavú farbu. Z estetického hľadiska to vyzerá nevábne a z vnútornej strany, medzi jednotlivými sklíčkami je to už na takej úrovni, že sa mi nad nosom vytvárajú vyrážky. Moja otázka teda znie, či je možné reklamovať aj takúto vadu, okuliare majú cca 8 mesiacov, problém sa začal objavovať asi pred tromi. Vďaka za odpoveď
    Mala som podobný problém- ošúchaná farba na rámoch, reklamáciu mi uznali.
    Reklamácia sa nevzťahuje na poškodenia spôsobené nesprávnym použitím, čo nebol môj prípad. Rámy sa mi ošúchali bez môjho zavinenia, pri bežnom nosení. Odporúčam podať reklamáciu.

    Chobot je teraz online Chobot

    Chobot
    polaroid Pozri príspevok
    chcem sa opýtať na takýto problém so zákazníčkou:minulý rok si kúpila značkové okuliare,po roku ich reklamovala na zlomený rám.od firmy sme dostali vyrozumenie,že reklamácia je neuznaná.okuliare sme vrátili s tým,že na vlastné náklady mojej firmy sme jej dali úplne nové okuliare,nakoľko sme jej chceli vyjsť v ústrety/z morálneho hľadiska-asi sa nám to vypomstilo/.po roku prišla aj tieto okuliare reklamovať a vyhráža sa ŚOJ-kou....čo mám robiť?´dakujem
    Neuznať reklamáciu. Zlomený rám nemusí byť výrobná chyba, mohla to spôsobiť nesprávnou manipuláciou.

    zuzulik333 je offline (nepripojený) zuzulik333

    zuzulik333
    Ja mám veľmi podobný problém. Zákazníčka priniesla okuliare na reklamáciu po roku nosenia, so zlomeným rámom. Reklamáciu sme prijali s tým, že ju pošleme na posúdenie, ale že jej nezaručujeme či bude reklamácia vybavená v jej prospech, keďže to vyzerá, že okuliare boli mechanicky poškodené, aj keď pravdepodobne neúmyselne. Tvrdí, že ich mala v tvrdom puzdre a keď ho otvorila zrazu boli okuliare zlomené. To mi je ZÁHADA.
    Tiež potrebujem radu čo robiť a ako argumentovať keď sa bude vyhrážať?
    Ďakujem

    Chobot je teraz online Chobot

    Chobot
    zuzulik333 Pozri príspevok
    Ja mám veľmi podobný problém. Zákazníčka priniesla okuliare na reklamáciu po roku nosenia, so zlomeným rámom. Reklamáciu sme prijali s tým, že ju pošleme na posúdenie, ale že jej nezaručujeme či bude reklamácia vybavená v jej prospech, keďže to vyzerá, že okuliare boli mechanicky poškodené, aj keď pravdepodobne neúmyselne. Tvrdí, že ich mala v tvrdom puzdre a keď ho otvorila zrazu boli okuliare zlomené. To mi je ZÁHADA.
    Tiež potrebujem radu čo robiť a ako argumentovať keď sa bude vyhrážať?
    Ďakujem
    Okuliare sa samé od seba nezlomia, na to treba fyzickú silu. A jedine skúšobňa môže posúdiť, či v mieste zlomu bola vada materiálu alebo nie. Ak tam nebola vada materiálu, tak je to vina spotrebiteľa. Niektorí si myslia, že by veci mali vydržať aj zemetrasenie a výbuch sopky.
    3 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    Ve Ve Dobrý deň,

    rada by som sa informovala či máte kontakt na znalca, ktorý by posúdil podobnú závadu. Konkrétne sa jedná takisto o okuliare, ale takmer po 2 rokoch je tam len odpadnutý šróbik.

    Ďakujem.
    lujza.j Chod do optiky...daju ti tam novy....
    arizona ODPADNUTE SROBIKY JA RIESIM VEELMI CASTO... NA POCKANIE V OPTIKE ZA PAR CENTOV. NACO K TOMU PREBOHA POTREBUES SUDNEHO ZNALCA????
      zbaliť

    andreaS je offline (nepripojený) andreaS

    andreaS
    obnovim tuto temu...

    pred 1,5 rokom som si prvykrat kupila znackove slnecne okuliare (polaroid) v nadeji, ze mi okuliare posluzia dlhsie a hlavne lepsie ako okuliare lacnejsie...

    tuto zimu som ich nepouzivala, tak boli odlozene v takom velkom puzdre, kt. som ku okuliarom dostala... teraz som ich vytiahla lebo rano cestou do prace je jeden usek kde mi slnko svieti rovno do oci a ani slnecna clona nestaci... no stale som mala pocit ze sa mi nejako zle pozera a ze zmurim oci aj cez slnecne okuliare a akoby v jednom rohu bolo dokonca cosi biele... (periferne mi to vadilo)... tak som ich vzala do ruky a zacala obzerat proti svetlu... a vsimla som si ze smerom od kraju dovnutra je nieco take ako ked sa spravi na pancuske "rychlik" ... presne rovno ciary, nie skrabance... ale uplne presne rovne ciary jedna pri druhej, kratsie dlhsie, na lavom skle viac ako na pravom...

    moze to byt pricina preco sa mi cez ne zle pozera? a preco sa to stalo? mohla som to dako spravit ja? raz mi spadli a mam na skle taku oskreninu ale ta je zvonku a v strede skla a vobec nezasahuje do toho rychlika, je mimo toho...

    len chcem vediet, ci to je reklamovatelne a ci cesta do obchodu nebude zbytocna... dakujem

    andreaS je offline (nepripojený) andreaS

    andreaS
    andreaS Pozri príspevok
    obnovim tuto temu...

    pred 1,5 rokom som si prvykrat kupila znackove slnecne okuliare (polaroid) v nadeji, ze mi okuliare posluzia dlhsie a hlavne lepsie ako okuliare lacnejsie...

    tuto zimu som ich nepouzivala, tak boli odlozene v takom velkom puzdre, kt. som ku okuliarom dostala... teraz som ich vytiahla lebo rano cestou do prace je jeden usek kde mi slnko svieti rovno do oci a ani slnecna clona nestaci... no stale som mala pocit ze sa mi nejako zle pozera a ze zmurim oci aj cez slnecne okuliare a akoby v jednom rohu bolo dokonca cosi biele... (periferne mi to vadilo)... tak som ich vzala do ruky a zacala obzerat proti svetlu... a vsimla som si ze smerom od kraju dovnutra je nieco take ako ked sa spravi na pancuske "rychlik" ... presne rovno ciary, nie skrabance... ale uplne presne rovne ciary jedna pri druhej, kratsie dlhsie, na lavom skle viac ako na pravom...

    moze to byt pricina preco sa mi cez ne zle pozera? a preco sa to stalo? mohla som to dako spravit ja? raz mi spadli a mam na skle taku oskreninu ale ta je zvonku a v strede skla a vobec nezasahuje do toho rychlika, je mimo toho...

    len chcem vediet, ci to je reklamovatelne a ci cesta do obchodu nebude zbytocna... dakujem
    nikto nemate skusenost?

    andreaS je offline (nepripojený) andreaS

    andreaS
    tak som si bola dnes po tu reklamacku, dali mi uplne nove okuliare, ten isty typ... ale... ja som na tych mojich okuliaroch mala take zlte skla... ked som si ich vtedy kupovala, tak som vyslovene chcela len tie zlte, lebo sa cez ne super pozera, preto som ich aj kupila... a tieto druhe maju normalne skla, ziadny zlty nadych, skor su sede... dokonca nebyva to mojim zvykom ale aj kadejake ustrizky, ci pidiletaciky z okuliarov som si odlozila ku bloku o kupe a je tam aj kod okuliarov prvych, kt. sedi s kodom na druhych... ale preco potom nemaju zlte skla???

    ci tie zlte skla boli chyba tych prvych?

    fakt neviem, ale som z toho magor... slecna mi na moj dotaz o zltych sklach len povedala, ze vymenili vam to za ten isty typ, ja nic viac neviem... ze mam skusit a keby nieco, tak mam prist...

    andreaS je offline (nepripojený) andreaS

    andreaS
    klebetim si tu sama

    volala som priamo autorizovanemu dovozcovi, ci sa moj typ slnecnych okuliarov vyraba aj s inymi sklami (bola som opravena, ze to nie je sklo ale folia )... a ze tento moj typ je len so sedymi foliami... ak chcem inu, tak za priplatok... keby tento ram mal hnede folie, tak by mal ine ciselne oznacenie...

    hm, som z toho jelen...

    skutocne som kupovala hnede skla a nie sede... je mi z toho do placu... tolke prachy stali, reklamacka sice vybavena rychlo a vymenou ale uz nemam tie povodne skla...

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    andreaS
    tak som si bola dnes po tu reklamacku, dali mi uplne nove okuliare, ten isty typ...
    Reklamácia bola vybavená, tu nie je čo riešiť!
    volala som priamo autorizovanemu dovozcovi, ci sa moj typ slnecnych okuliarov vyraba aj s inymi sklami (bola som opravena, ze to nie je sklo ale folia )... a ze tento moj typ je len so sedymi foliami... ak chcem inu, tak za priplatok... keby tento ram mal hnede folie, tak by mal ine ciselne oznacenie...
    Firma (predajňa) postupovala štandardne. Dodala ti rovnaký typ okuliarov (že je tam iná farba skla je asi náhoda). Veď aj výrobca ti to jasne vysvetlil - tento moj typ je len so sedymi foliami, takže ak chceš inú farbu fólie, musíš si priplatiť. Časom si zvykneš aj na šedé.

    BTW: netreba okolo toho robiť vedu, buď prijmeš reklamáciu ako vybavenú a zoberieš šedé sklá, alebo budeš požadovať žlté, ale si priplať.

    martinadib je offline (nepripojený) martinadib

    martinadib
    Reklamovať okuliare? Vážne to by musela byť fakt viditeľná výrobná vada, aby som s tým niekam šla, alebo v opačnom prípade ako predávajúci...aby som uznala reklamáciu. Však to ich treba prisadnúť, aby sa zlomili. Maximum...ja som ich chodila dosť často vycentrovať...kedˇ mi ich drobce sťahovali z očí :-)

    andreaS je offline (nepripojený) andreaS

    andreaS
    martina: to bola reakcia na moj prispevok? mne sa spravili na nich take cmuhy, kt. vadili pri pozerani cez ne a boli to skutocne rovne ciary... nie ciary po pade...

    misoft: s vybavenim reklamacie som spokojna, ze im to netrvalo dlho... aj ten kus za kus je super... len ja fakt neviem, ale mala som tie hnede folie... co uz... kedze dovozca potvrdil ze ten typ je s tymito, tak skutocne nic nenarobim a preto som si to najskor utvrdila u dovozcu, aby som zbytocne nesla do tej optiky... som len z toho trochen nestastna, lebo tie hnede skla boli fakt super... akurat mi povedali ze na zakazku sa to urobit da... na postup optiky vobec nehundrem, to len smutim za tymi hnedymi foliami... ale to snad prejde...
    Dobrý deň prajem, rovnako ako "kolegovia" mám aj ja istý problém s dioptrickými okuliarmi a už dlhší čas sa zdráham, pretože neviem, či mám nárok na reklamáciu, preto by som potreboval poradiť. Ide o to, že sa mi ošucháva lak na okuliaroch a pomaly ale isto strácajú svoju tmavú farbu. Z estetického hľadiska to vyzerá nevábne a z vnútornej strany, medzi jednotlivými sklíčkami je to už na takej úrovni, že sa mi nad nosom vytvárajú vyrážky. Moja otázka teda znie, či je možné reklamovať aj takúto vadu, okuliare majú cca 8 mesiacov, problém sa začal objavovať asi pred tromi. Vďaka za odpoveď

    Chobot je teraz online Chobot

    Chobot
    Josezizu999 Pozri príspevok
    Dobrý deň prajem, rovnako ako "kolegovia" mám aj ja istý problém s dioptrickými okuliarmi a už dlhší čas sa zdráham, pretože neviem, či mám nárok na reklamáciu, preto by som potreboval poradiť. Ide o to, že sa mi ošucháva lak na okuliaroch a pomaly ale isto strácajú svoju tmavú farbu. Z estetického hľadiska to vyzerá nevábne a z vnútornej strany, medzi jednotlivými sklíčkami je to už na takej úrovni, že sa mi nad nosom vytvárajú vyrážky. Moja otázka teda znie, či je možné reklamovať aj takúto vadu, okuliare majú cca 8 mesiacov, problém sa začal objavovať asi pred tromi. Vďaka za odpoveď
    Ťažko povedať, keď to nevidíme.. Ale povrchová úprava okuliarov by mala byť stála a odolná voči bežnému noseniu. Takže ja si myslím, že by to malo byť na reklamáciu, pokiaľ sa to neošúchalo či nepoškriabalo napr. v taške medzi kľúčami.

    Treba skúsiť v obchode, kde boli kúpené.
    Naposledy upravil Chobot : 19.07.10 at 06:49

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Do 12 mesiacov, ak je potrebné robiť znalecký posudok, hradí výlučne predajca (bez pardónu), po 12 mesiacoch platí zákazník, ale ak je uznaná reklamácia, predajca je povinný všetko preplatiť.

    matax je offline (nepripojený) matax

    matax
    Dobrý deň, prosím o radu, či mám nárok na reklamáciu rámu na dioptrické okuliarky: kúpila som ich trojročnému synovi na začiatku juna 2010, chcela som, čo najviac flexibilné a kvalitné, pretože sú to jeho prvé.. Najskôr sa začala ošupovať farba z rámika, čo ma prekvapilo, ale neriešili sme to.. viackrát sme boli aj na upravovaní v optike, kde sme ich kúpili, no vždy sa "roztiahli" opäť.. napriek tomu, sme boli spokojní a ani synček s nimi nemal žiadny problém a naučil sa s nimi šetrne zaobchádzať...no dnes sa pri prudšom skladaní z očiek v strede zlomili:CC . ďakujem.

    Tinos je offline (nepripojený) Tinos

    Tinos
    Dobrý deň. Približne pred pol rokom sme kúpili kolormatické okuliare s polorámikom za približne 200€. Problém je v tom, že sa začali po bokoch štiepiť. V predajni nám povedali že ide o mechanické poškodenie z našej strany a tak reklamácia nebola uznaná. V predajni nám pritom pri kúpe zabudli povedať že v polorámových okuliaroch s +ovými šošovkami sa šošovka často štiepi a teraz keď už sú poškodené je už neskoro. Okuliare nikde nespadli ani neboli nejakým spôsobom poškodzované jednoducho sa začali samé od seba odštiepať. Ďakujem

    Chobot je teraz online Chobot

    Chobot
    Tinos Pozri príspevok
    Dobrý deň. Približne pred pol rokom sme kúpili kolormatické okuliare s polorámikom za približne 200€. Problém je v tom, že sa začali po bokoch štiepiť. V predajni nám povedali že ide o mechanické poškodenie z našej strany a tak reklamácia nebola uznaná. V predajni nám pritom pri kúpe zabudli povedať že v polorámových okuliaroch s +ovými šošovkami sa šošovka často štiepi a teraz keď už sú poškodené je už neskoro. Okuliare nikde nespadli ani neboli nejakým spôsobom poškodzované jednoducho sa začali samé od seba odštiepať. Ďakujem
    Neviem, ako znie otázka, ale predpokladám, že chceš vedieť, či máš nárok na reklamáciu.

    Treba skúsiť reklamáciu. Ak reklamáciu neuznajú, môžeš sa s nimi súdiť.

    Inú radu ti nevieme dať. Nie sme odborníci či súdni znalci v tomto obore.

    hirea je offline (nepripojený) hirea

    hirea
    Dobrý deň,

    chcela by som túto staršiu tému oprášiť mojou otázkou.

    Predvčerom som bola v optike kúpiť si vytipovaný rámik a dať si priamo tam zmerať aj dioptrie. Dospeli sme k číslu -3,75. Včera som si okuliare vyzdvihla a celá šťastná si ich nasadila na nos. Hneď v optike sa mi však zatočila hlava. Pokračovalo to celý deň - plávajúci obraz, zdeformovaná perspektíva, pocit, akoby som musela škúliť. Dnes som bola okuliare zaniesť naspäť a uviedla som vyššie menované dôvody. Znova mi premerali zrak a zistilo sa, že potrebujem o pol dioptrie slabšie sklá. Pani z optiky mi okuliare zobrala povedala, že sa na to skúsi pozrieť. Ale vraj, či budem ochotná si priplatiť.

    Mala by som platiť? Je to moja chyba, že sa mi pri meraní v optike zdalo všetko ok a hotové okuliare mi nesadli?

    Ďakujem.

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Ja to vidím takto: v optike zmerali dioptrie - zle zmerali, tebe mohli spôsobiť zdravotné problémy. Je ich chybou, že to zle zmerali a na základe ich merania ti zhotovili nekvalitné okuliare (prakticky nepoužiteľné) - nemáš prečo priplácať, nakoľko reklamuješ ich chybu, resp. ich neodborné vyšetrenie (kto ho vie, či to vedia poriadne premerať).

    Za ďalšie: pokiaľ máš problémy so zrakom - nespoliehaj sa na "premeranie" v optike - skôr u odborného lekára, ktorý ti presne určí, aké máš kukadlá a s tým ideš do optiky. Toto bola tvoja chyba.

    hirea je offline (nepripojený) hirea

    hirea
    Ďakujem. Po prečítaní niekoľkých tém a hrôzostrašných diagnóz to aj plánujem urobiť. Chcela som mať všetko rýchlo vybavené, a takto to dopadlo.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.