Zavrieť

Porady

študent a živnosť

Ahojte všetci,
prosím o malú radu. Som študent uz 5.ročníka v TN a bývam v MT.Mám možnosť začať pracovať od septembra pre v jednom nezávislom finančnom poradenstve ale podmienka je na živnosť!
A tak Vás chcem poprosiť o odpovede na moje otázky:
1) akú živnosť potrebujem a aký je tam poplatok pri nahlásení?
2) ako je to s platením odvodov (čo musím a čo nemusím a hlavne koľko v 1.rok)
3) stratia rodičia prídavky na dieťa a daňový bonus?
4)budem mať ešte stále zľavnené cestovné pri dochádzaní do TN z MT?
5) je potrebné si viesť účtovníctvo?
Ďakujem Vám veľmi pekne ľudkovia za odpovede, ktoré ma trápia.
Diky a pekný zvyšok dňa
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Evanka je offline (nepripojený) Evanka

    Evanka
    1. Živnosť vybavíš na živnostenskom úrade. Živnostenský úrad sám zabezpečí registráciu živnostníka na daňovom úrade a v zdravotnej poisťovni. Tiež výpis z registra trestov pre žiadateľa zabezpečí bezplatne živnostenský úrad.
    Poplatok za vystavenie živnostenského listu je 100 SK. K tomu sa platí poplatok 100 SK za každý jeden predmet podnikania.
    Zo zoznamu voľných živností ti vyberú činnosť priamo na ŽÚ, ak im povieš o akú prácu sa jedná.