Zavrieť

Porady

daňová kontrola a peňažný denník

Dobrý deň,
Chcem sa opýtať, akú mám mať postupnosť dokladov v peňažnom denníku, práve mi prebieha daňová kontrola .
príklad: 10.1. výdavkový doklad(VD), 11.1. príjmový doklad(PD), 15.1.výdavkový doklad(VD). Koncom mesiaca nahodím výpis z banky(VBU), kde mám doklady s dátumami : 9.1.,12.1.,16.1.
Pri tlači mi vytlačí soft peňažný denník nasledovne :
1./9.1.-VBU
2./10.1.- VD
3./11.1.-PD
4./12.1.-VBU
5./15.1.-VD
6./16.1.-VBU
Myslím si, že to je správne, nakoľko tam je dodržaná časová postupnosť.
Daňová kontrolórka ale odo mňa požaduje, aby som jej Peňažný denník vytlačila nasledovne:
1./10.1.-VD
2./11.1.-PD
3./15.1.-VD
4./9.1.-VBU
5./12.1.-VBU
6./16.1.-VBU
Nakoľko môj soft takúto tlač neumožňuje,( mohla by som jej vytlačiť jedine osobitne Peňažný denník-pokladničné doklady, Peňažný denník – banka, Peňažný denník-interné doklady- ale toto ona odmieta) musela by som to jedine exportnúť do excelu a pracne kopírovaním jej takýto denník vytvoriť. Čo sa mi teda nechce. Máte tiež niekto takúto skúsenosť, prípadne neviete mi poradiť, či náhodou daňové riaditeľstvo nevydalo k peňažnému denníku nejaké usmernenie?

ďakujem
Usporiadat
m.hladka m.hladka

m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

som
Zita5 Pozri príspevok
Ja nevidím problém ani v tom hromadnom mesačnom výpise . Skôr asi ide o pohodlnosť kontrolórky a chaos ktorý má z čísiel .
Ja v tom tiež nevidím problém, ale ak nemá doklady poukladané v časovom slede (t.j. výpis z banky, ktorý je hromadný) a pokladňa je v časovom slede poskladaná, tak aj denník by mal byť tak isto zaúčtovaný ako sú poukladané doklady. Ale nemyslím si že je to veľký problém.
Držím palce.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

m.hladka Pozri príspevok
Ja v tom tiež nevidím problém, ale ak nemá doklady poukladané v časovom slede (t.j. výpis z banky, ktorý je hromadný) a pokladňa je v časovom slede poskladaná, tak aj denník by mal byť tak isto zaúčtovaný ako sú poukladané doklady. Ale nemyslím si že je to veľký problém.
Držím palce.
To je problém mesačných výpisov /ktoré nemôžeme rozstrihať, aby doklady išli pekne v časovom slede. Neviem, či pre takýto výpis je správny názov "hromadný". Na tomto výpise sú zachytené rôzne účtovné operácie v rôznych dňoch , to znamená napr. 15. dňa v mesiaci máme pokladničné aj bankové operácie, tak ich tak musíme v časovom slede účtovať v Peňažnom denníku-pokladňu aj banku. Preto, že mám mesačný výpis mi nenastali tieto účtovné operácie v posledný deň v mesiaci, ale v ten, ktorý je aj zachytený na bankovom výpise.
Denník musí byť podľa môjho názoru účtovaný chronologicky i keď nie sme schopní uložiť doklady za sebou - pokladničná položka - bankový výpis - pokladničná položka. Dôležité je podľa mojej mienky označenie čísla zodpovedajúce príslušnému riadku v peňažnom denníku na doklade...
Naposledy upravil evina : 20.08.08 at 12:12
0 0
m.hladka m.hladka

m.hladka je offline (nepripojený) m.hladka

som
matula18, napíš, ako to celé dopadlo. Ď
0 0
Zoltán Kovács Zoltán Kovács

Zoltán Kovács je offline (nepripojený) Zoltán Kovács

človek, príliš dôverčivý, a niekedy aj idealista, ktorý verí v dobro človeka ...viac
evina Pozri príspevok
To je problém mesačných výpisov /ktoré nemôžeme rozstrihať, aby doklady išli pekne v časovom slede. Neviem, či pre takýto výpis je správny názov "hromadný". Na tomto výpise sú zachytené rôzne účtovné operácie v rôznych dňoch , to znamená napr. 15. dňa v mesiaci máme pokladničné aj bankové operácie, tak ich tak musíme v časovom slede účtovať v Peňažnom denníku-pokladňu aj banku. Preto, že mám mesačný výpis mi nenastali tieto účtovné operácie v posledný deň v mesiaci, ale v ten, ktorý je aj zachytený na bankovom výpise.
Denník musí byť podľa môjho názoru účtovaný chronologicky i keď nie sme schopní uložiť doklady za sebou - pokladničná položka - bankový výpis - pokladničná položka. Dôležité je podľa mojej mienky označenie čísla zodpovedajúce príslušnému riadku v peňažnom denníku na doklade...
PRáve dnes sa mi končila kontrola u jedného klienta s "mesačným výpisom". A DÚ nemal žiadne námietky voči spôsobu účtovania. Pohyb na účtu ku dňu realizácie, a nie ku dňu vyhotovenia výpisu. Teda jeden výpis bol rozhádzaný dátumovo po celom mesiaci, a doklad - výpis bol iba jeden. Dali si tú "námahu" (čo je vlastne ich povinnosťou) si to odfajkať podľa jedného výpisu.
A pritom denník som mal vytlačený chronologický, a žiadnu inú pomocnú evidenciu k výpisu som nedodal.
0 0
pillot pillot

pillot je offline (nepripojený) pillot

obyčajný človek
matula18 Pozri príspevok
áno, máš pravdu, výpis mám hromadný za celý mesiac, ale SW mi to tlačí aj tak podľa dátumov.Čo je podľa mňa v poriadku, pretože pre možnosť kontroly jej môžem vyfiltrovať len účet a môže si to odfajkať rad zaradom. Ale ona aj túto možnosť odmieta-a priznám sa, že skúšala som si aj demo verzie ešte dvoch SW a v oboch je možnosť buď tlače podľa dátumov, alebo podľa dokladov. Čiže žiaden soft nemá parametre, ktoré požaduje kontrolórka. Ak tam dám tlač podľa dokladov, tak mi vytlačí napr. celý rok najprv PP,potom VD,potom ID a nakoniec VBU. Túto možnosť mám aj ja vo svojom softe prostredníctvom filtrovania, ale to nie je to, o čo jej ide. Hľadala som aj nejaké metodické usmernenie na DRSR, ale nič som nenašla. Chcela by som sa spýtať účtovníkov, ktorí prešli daňovou kontrolou na JU(ja som zatiaľ mala kontrolu len na PU), či im kontrolórka tiež vytkla niečo podobné a na základe čoho....
V akom smere podnikáš? Jednoznačne má kontrolórka o niečo záujem...
0 0
matula18 matula18

matula18 je offline (nepripojený) matula18

ďakujem vám všetkým, práve som jej odovzdala výstupy tak, ako mi to robí soft , vytlačila som jej k tomu aj podpornú evidenciu a povedala som jej k tomu, že SW spoločnosť sa mi vyjadrila k jej požiadavke na tlač PD, že by to bolo v rozpore so zákonom. Už k tomu nepovedala nič, len že mi zavolá, ak bude ešte niečo potrebovať, ale že tú info ohľadne PD si ešte preverí....
tak keď skončí kontrola, tak sa ozvem, ako som dopadla - aj s PD.
ešte raz díky

p.s. to nie je moje účto, len spracúvam zákazníkovi. Väčšinou mám podvojné, preto som si nebola pri tomto jednoduchom istá v tej kontrolórkinej požiadavke
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

smith Pozri príspevok
PRáve dnes sa mi končila kontrola u jedného klienta s "mesačným výpisom". A DÚ nemal žiadne námietky voči spôsobu účtovania. Pohyb na účtu ku dňu realizácie, a nie ku dňu vyhotovenia výpisu. Teda jeden výpis bol rozhádzaný dátumovo po celom mesiaci, a doklad - výpis bol iba jeden. Dali si tú "námahu" (čo je vlastne ich povinnosťou) si to odfajkať podľa jedného výpisu.
A pritom denník som mal vytlačený chronologický, a žiadnu inú pomocnú evidenciu k výpisu som nedodal.
Tak to aj má byť ...
0 0
Gima Gima

Gima je offline (nepripojený) Gima

Kontrolórka jednoznačne nemá pravdu, v prípade ďalších problémov sa obráťte na DR SR v B. Bystrici alebo na MF SR.
0 0
betka betka

betka je offline (nepripojený) betka

Neviem si predstaviť, čo by som tlačila pri ručnom vedení účtovníctva
0 0
cactus cactus

cactus je offline (nepripojený) cactus

nezaškodí čítať návody na rôzne veci.... ...viac
betka Pozri príspevok
Neviem si predstaviť, čo by som tlačila pri ručnom vedení účtovníctva
Dobrý postreh, betka, to by mi v živote nenapadlo...
0 0
Bobusko Bobusko

Bobusko je offline (nepripojený) Bobusko

V MRP nahadzujem príjmové a výdavkové pokl. doklady aj interné zoradené podľa dátumu za celý mesiac, za nimi na konci nahodím mesačný výpis z účtu s jednotlivými dátumami a takto to dookola robím každý mesiac, na konci roka vytlačím PD. Mesačne sú najprv dátumovo zoradené výd. a príj. doklady a na konci výpis z účtu zase nahodený za sebou ako je vo výpise, nezoraďujem to podľa dátumov dohromady, zdá sa mi to neprehľadné. Myslím, že stačí, keď je to takto nahadzované mesačne. Čo vy na to?
0 0

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať