Silvia123 Nie zle si to pochopil on dostal vyplatené 98650 -na začiatku podnikania tak prakticky mal z čoho nakupovať, ibaže mal nakupovať ako prvý materiál, ktorý mal v dodatočných nákladoch a malo to vyzerať akože ho nakupuje zo svojich a dáva si preplácať 90% z nich až do výšky tých 110t. a tých 98650 mal zatiaľ viesť len v záväzkoch voči úradu práce s tým, že ich musí do 2 rokov vydokladovať. Takto to malo byť ako som to všetko vďaka vám pochopila, ale bohužial to tak nie je pretože on si najskôr vydokladoval paušálne náklady len nie v plnej výške ale vo výške 97000 a tie mu potom akosi preplatili ako dodatočné...
A v čom je rozdiel medzi paušálnymi nákladmi a preukázanými dodatočnými nákladmi? ˇUčel je ten istý? Ak áno, DÚ aj úradu práce to môže byť jedno. Uviedla sim že tých 97000,-Sk boli paušálne náklady, ale keď mu ich preplatili ako dodatočné náklady, potom mi z toho vychádza, že účel je ten istý.
Neviem, či mu určili, že najprv má minúť paušálne náklady alebo dodatočné.
V roku 2007 dáš do POZD aj do VOZD tých 97000,-Sk a v roku 2008 dáš sumu, ktorú minieš do konca roku a vroku 2009 zvyšok.
Tá suma 98650,- Sk je uvedená v zmluve v tejto výške? A tie dodatočné náklady sú uvedené len percentom?
Keď hovoríš, že mal z čoho nakupovať dodatočné náklady a aj nakupoval, tak asi nemal zakázané minúť najprv dodatočné náklady. Dosť zle sa radí, keď nevie presne, čo je v zmluve. Možno sa mýlim, ale pre DÚ je jedno, či ti prišiel na účet pauálny príspevok alebo príspevok na dodatočné náklady (najmä keď účel je ten istý).
Najprv si dobre preštuduj zmluvu a až potom choď na úrad práce. A daňové priznania nerieš teraz, ale až potom, keď budeš vedieť, čo a ako.