Zavrieť

Porady

reklamácia televízora

Pekný deň prajem. Mala by som nasledovnú otázku:

Majiteľ plazma televízora vyhodil balenie. Teraz tv prijímač je pokazený. Obchodník, ktorí predával televízor je povinný preberať na reklamáciu tovar načo nie je originálne balenie ? tv sa posiela do BA na servis s nákladnou dopravou.
Kto bude zodpovedný keď pri doprave televízor bude poškodený ?
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    dobsony Pozri príspevok
    Pekný deň prajem. Mala by som nasledovnú otázku:

    Majiteľ plazma televízora vyhodil balenie. Teraz tv prijímač je pokazený. Obchodník, ktorí predával televízor je povinný preberať na reklamáciu tovar načo nie je originálne balenie ?
    Áno, je povinný. To sa už viackrát hovorilo aj v médiách, že spotrebiteľ nereklamuje obal, ale tovar. A nie je povinný 2 roky skladovať obal z tovaru pre prípad reklamácie.

    dobsony Pozri príspevok
    tv sa posiela do BA na servis s nákladnou dopravou.
    Kto bude zodpovedný keď pri doprave televízor bude poškodený ?
    Dopravca. Televízor treba riadne zabaliť a prípadne ho aj poistiť.

    duves je offline (nepripojený) duves

    Niekto duves
    Chobot Pozri príspevok
    ....že spotrebiteľ nereklamuje obal, ale tovar. A nie je povinný 2 roky skladovať obal z tovaru pre prípad reklamácie.
    Ja som tiež krabicu z LCD TV vyhodil. Je to veľké, zavadzia. Občas vidim na sidlisku pri kontajneroch, že to tak robia aj iní.

    dobsony je offline (nepripojený) dobsony

    pracujúca mamička dobsony
    duves Pozri príspevok
    O aku znacku sa jedna? Možno pomožem.
    Je to značka Panasonic 106 cm.

    dobsony je offline (nepripojený) dobsony

    pracujúca mamička dobsony
    [quote=Chobot;872978]Áno, je povinný. To sa už viackrát hovorilo aj v médiách, že spotrebiteľ nereklamuje obal, ale tovar. A nie je povinný 2 roky skladovať obal z tovaru pre prípad reklamácie.

    A čo vtedy keď servis neuzná reklamáciu, lebo nie je originálne zabalené.
    A kupujúci odovzdá tovar v obchode kde nakupoval, a predajca posiela do servisu asi do vzdialenosti 150 km.

    dobsony je offline (nepripojený) dobsony

    pracujúca mamička dobsony
    a ešte jedna otázka : Predávajúci je povinný skladovať nijaké krabice, aby vedel zabaliť reklamovaný tovar , ktorí sa dá prepravovať len postojačky ?

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    [quote=dobsony;873201]
    Chobot Pozri príspevok
    Áno, je povinný. To sa už viackrát hovorilo aj v médiách, že spotrebiteľ nereklamuje obal, ale tovar. A nie je povinný 2 roky skladovať obal z tovaru pre prípad reklamácie.

    A čo vtedy keď servis neuzná reklamáciu, lebo nie je originálne zabalené.
    A kupujúci odovzdá tovar v obchode kde nakupoval, a predajca posiela do servisu asi do vzdialenosti 150 km.
    Ty si predajca?

    feron je offline (nepripojený) feron

    feron
    [quote=dobsony;873201]
    Chobot Pozri príspevok
    Áno, je povinný. To sa už viackrát hovorilo aj v médiách, že spotrebiteľ nereklamuje obal, ale tovar. A nie je povinný 2 roky skladovať obal z tovaru pre prípad reklamácie.

    A čo vtedy keď servis neuzná reklamáciu, lebo nie je originálne zabalené.
    A kupujúci odovzdá tovar v obchode kde nakupoval, a predajca posiela do servisu asi do vzdialenosti 150 km.
    Pri reklamácii predsa podrobne opisuješ závadu, hádam nie je reklamovaný preto, že je škrabnutý, píšeš, že je pokazený. Ak do servisu príde poškrabaný, je jasné, že sa tak stalo cestou. Príp.povrchové vady môžeš popísať v poznámke k reklamácii, aby to bolo jasnejšie ak sa cestou niečo stane. Poistenie počas prepravy je práve nato. V zmluve s importérom sa tieto veci neriešia?
    Ozaj, vieš si predstaviť skladovanie krabice a polystyrénových výstuh z americkej chladničky, ak si priplatím 5r.záruku?

    legolas je offline (nepripojený) legolas

    muž legolas
    Ja som nedávno kúpil v Datarte,LCD a tiež som ho musel ísť reklamovať. Informoval som sa priamo v predajni a bolo mi povedané, že televízor musí byť v pôvodnom obale so všetkým príslušenstvom ako som ho kúpil. Tak som to aj urobil lebo som mal pôvodný obal a televízor mi na počkanie vymenili.

    dobsony je offline (nepripojený) dobsony

    pracujúca mamička dobsony
    no viem, že určité veci sú absurdné, ale stalo sa také, že do servisu reklamovaný tovar nebol v originálnom balení posielané, a servis neuznal náklady na dopravu, a to museli sme uhradiť. A to sme nemohli žiadať od kupujúceho . A prečo musí tie náklady znášať predávajúci ?

    Na jednej strane zákon píše že kupujúci nie je povinný ponechat originálne balenie, a na druhej strane zase odkiaľ má predávajúci zobrať krabice, aby mohol tovar vrátiť na reklamáciu. A hlavne na také veci, ako 106 cm plazma tv,alebo ako píšte americká chladnička. Ináč chladničku ani netreba vráiť do servisu. ale žiaľ u nás v meste nie je servis ktorí by prijal plazma tv.
    A to musíme posielať do Ba čo je od nás asi 250 km.

    220870 je offline (nepripojený) 220870

    Remeselník,stavbár. 220870
    Keď sa to dá na západ od nás prečo by sa to nemalo dať aj u nás.
    Ahoj,
    tu ide o vymenu. Tam musis dat vsetko ako si prevzal. Pri reklamacii staci ak das len TV.

    dobsony je offline (nepripojený) dobsony

    pracujúca mamička dobsony
    viem že pri reklamácií stačí tv, ale keď to musím posielať do servisu, vtedy nestačí len tv. Treba to zabaliť, a to je otázka do čoho, keď zákazník nemá originálne balenie. A predajca odkiaľ má zobrať takú veľkú krabicu, do čoho sa zmestí plazma tv 106cm.

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    dobsony Pozri príspevok
    viem že pri reklamácií stačí tv, ale keď to musím posielať do servisu, vtedy nestačí len tv. Treba to zabaliť, a to je otázka do čoho, keď zákazník nemá originálne balenie. A predajca odkiaľ má zobrať takú veľkú krabicu, do čoho sa zmestí plazma tv 106cm.
    "Zazmluvni" si bezdomovca, za pár korún ti prinesie toľko kartónov, že do nich zabalíš aj kamión.

    Nikde predsa len zoženieš nejaké kartóny a výplňový materiál, nie? Ved hádam ľudia nereklamujú televízory bez krabice každý druhý deň.

    dobsony je offline (nepripojený) dobsony

    pracujúca mamička dobsony
    Chobot Pozri príspevok
    "Zazmluvni" si bezdomovca, za pár korún ti prinesie toľko kartónov, že do nich zabalíš aj kamión.

    hi,hi,hi

    Nikde predsa len zoženieš nejaké kartóny a výplňový materiál, nie? Ved hádam ľudia nereklamujú televízory bez krabice každý druhý deň.
    ani nevieš predstaviť že koľko krát.

    to je ťažká dilema obchodníkov, a myslím si že nie len u nás. To je večný problém všade. A nedostala som bližšie k vyriešenie problému.

    Taký problém nemal nikto ?!

    Christian7 je offline (nepripojený) Christian7

    Som mladý človek, ktorého zaujíma ako sa legislatívne brániť voči arogantným ľuďom ...viac Christian7
    Ahojte
    Ja mám podobný problém,..a zaujíma ma že podla akého zákona je to ,že nemusím pri reklamáci tovaru doniesť krabicu,...našiel som zatial zákon 250/2007, ale tam som sa nedočítal nič ohladom toho či som povinný skladovať krabicu pre prípad reklamácie alebo nie.
    Lebo dneska som sa pohádal s predajcom ohladom tohto,..lebo v mediach som počul že už netreba krabicu,..ale tak nabudúce aby som bol prirpavený aj so znením zákona-novelizáciou,..
    Prosím o radu
    Ďakujem!
    Christian

    Chobot je offline (nepripojený) Chobot

    Chobot
    Christian7 Pozri príspevok
    Ahojte
    Ja mám podobný problém,..a zaujíma ma že podla akého zákona je to ,že nemusím pri reklamáci tovaru doniesť krabicu,...našiel som zatial zákon 250/2007, ale tam som sa nedočítal nič ohladom toho či som povinný skladovať krabicu pre prípad reklamácie alebo nie.
    Lebo dneska som sa pohádal s predajcom ohladom tohto,..lebo v mediach som počul že už netreba krabicu,..ale tak nabudúce aby som bol prirpavený aj so znením zákona-novelizáciou,..
    Prosím o radu
    Ďakujem!
    Christian
    Nehľadaj to, čo nikde nie je. Nikde nie je určené, že na tovar je záruka len s originálnym obalom. Práveže nikde predajca nenájde podloženie na svoju požiadavku, aby si predložil krabicu. Legislatíva uvádza záruku na tovar, nie na obal, alebo tovar v originálnom balení.

    Takže nech ti predajca ukáže, podľa čoho si povinný priniesť tovar v orig. obale. To len obchodníci kladú prekážky klientom. Pozri aj sem:

    http://staznosti.sme.sk/sp/2/Co-by-s...lamaciach.html

    http://www.zss.sk/dobre_rady/najcastejsie_omyly.html

    Christian7 je offline (nepripojený) Christian7

    Som mladý človek, ktorého zaujíma ako sa legislatívne brániť voči arogantným ľuďom ...viac Christian7
    dakujem,..ale tak potom čo blabotali v mediach,.že sa novelizoval zakon a že už krabice netreba,.....takze ani doteraz netrebalo krabice?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.