[quote=dobsony;873201]
Chobot Áno, je povinný. To sa už viackrát hovorilo aj v médiách, že spotrebiteľ nereklamuje obal, ale tovar. A nie je povinný 2 roky skladovať obal z tovaru pre prípad reklamácie.
A čo vtedy keď servis neuzná reklamáciu, lebo nie je originálne zabalené.
A kupujúci odovzdá tovar v obchode kde nakupoval, a predajca posiela do servisu asi do vzdialenosti 150 km.
Pri reklamácii predsa podrobne opisuješ závadu, hádam nie je reklamovaný preto, že je škrabnutý, píšeš, že je pokazený. Ak do servisu príde poškrabaný, je jasné, že sa tak stalo cestou. Príp.povrchové vady môžeš popísať v poznámke k reklamácii, aby to bolo jasnejšie ak sa cestou niečo stane. Poistenie počas prepravy je práve nato. V zmluve s importérom sa tieto veci neriešia?
Ozaj, vieš si predstaviť skladovanie krabice a polystyrénových výstuh z americkej chladničky, ak si priplatím 5r.záruku?