V r.2008 nám stavebná firma zatepľovala bytový dom. V byte som už mala vymenené pôvodné okná za plastové. Pri zatepľovaní firma vyhodila nové parapety a namontovala nové tak,že ich iba nalepila na rám okna zvonka, pričom odvetrávacie otvory na oknách boli upchaté-okná neboli odvetrávané. V rámci reklamácie kolaudačných závad som na to upozornila v októbri r.2007 (v čase, keď ešte prebiehali tieto práce). Stavebná firma to vzala na vedomie s tým, že to budú riešiť neskôr. Plastové okná som chcela reklamovať u pôvodného dodávateľa, ale neurobila som to z dôvodu, že dodávateľ sa vyhovorí na to, že k problémom došlo zlým namontovaním parapet.dosky - bez jeho viny. V novembri 2008 stav.firma prišla odstrániť závadu - vybrali parapet. dosky a zistili, že chybu urobila firma, ktorá mi okná predala a nesprávne osadila okná. Parapety mi síce opravili,ale vyfakturovali čiastku 3.000 Sk za práce.
Medzitým, keďže na opravu som čakala vyše roka, mi uplynula reklamačná lehota u pôvodného dodávateľa okien.
Otázka: Má stav.firma právo na zaplatenie faktúry, keďže ich vinou už nemôžem uplatniť reklamáciu u pôvodného dodávateľ ?