Milá "Fany", aj pre mňa je to stále skúmanie, pretože ja to nové vidím iba v zmene plánovania, nepáči sa mi rozdelenie v ISCEDe, ale musíme to brať ako to je. Takže zmena je podľa mňa v stanovovaní cieľov, aj keď Program (podľa mňa) vystihoval základ, možno potreboval nejaké zmeny, ale dotkol sa takmer všetkých oblastí - okrem počítačovej a čitateľskej gramotnosti, ale doba ide dopredu, je to samozrejmé a nemuselo by tam byť toľko prosociálnej - lebo sa robí stále, bez ohľadu na tie ciele. Teraz si aj ja naplánujem aktivity podľa cieľov a tie hlavné robia všetky deti, ako systém centier - a ostatné, kto chce. Ale mám veľmi dobré skúsenosti s deťmi, pretože pracuje každé dieťa, má oveľa väčší priestor na realizáciu, tým pádom je oveľa pripravenejšie do školy - dokáže sa dlhšie sústrediť a hlavne je stále zamestnané činnosťou. Deti to dokážu zvládnuť, ale ťažko sa to takto píše. Je to náročné na prípravu, aby každé jedno dieťa mohlo "manipulovať" s pomôckou v centre. Čo je ťažké je dať dokopy ten ŠKOLSKÝ PROGRAM - čo sa týka plánov, lebo nikto nám nepovedal, čo tam má byť - aké ciele, či kompetencie - to je pre mňa stále akosi neznáme..., ale idete na to dobre s deťmi, narobíte sa omnoho, omnoho viac, ale uvidíte výsledok sa dostaví ....