Prikladám jednu odpoveď zo stránky DRSR.
Ja z toho usudzujem, že nadspotreba, ktorá sa vykáže pri jazde, ktorá nebude zodpovedať spotrebe podľa TP, bude daňovo uznaná. Samozrejme myslím poctivého podnikateľa, ktorý auto používa len na podnikanie a do výdavkov dáva len PHM ktoré naozaj spotreboval do toho auta. Napríklad je v TP uvedená spotreba 4,3. mne ale výde 5,9 . To je podľa mňa reálna spotreba o ktorej sa píše v odpovedi. Nikde nie je napísané, že spotreba pri paušáli má vychádzať zo spotreby podľa TP. A reálna spotreba je podľa mňa taká , ktorú naozaj to auto má. Bez pridávania "zohnaných" dokladov o nákupe PHM.
20. Otázka:
Daňovník si bude uplatňovať paušálne výdavky na PHL 80 %. Spotreba uvedená v technickom preukaze bude pri tomto spôsobe vedenia evidencie prekročená. Bude táto nadspotreba uznaná za daňový výdavok ?
Odpoveď:
Aj pri tomto spôsobe preukazovania spotreby PHL je v plnej výške uznaným daňovým výdavkom len spotreba (nadspotreba) preukázaná na služobné účely a to až do výšky 80 % z celkového preukázateľného nákupu PHL a stavu tachometra. Ak bude nadspotreba PHL spôsobená z dôvodu súkromných jázd daňovníka, prípadne ak správca dane zistí, že počet kilometrov nezodpovedá reálnej spotrebe PHL, potom táto nadspotreba nebude uznaná za daňový výdavok.
Vypracovalo: Daňové riaditeľstvo SR Banská Bystrica
odbor služieb