Zdravim Vas poradaci mam zopar otazok na ktore neviem najst odpovede. Teraz som jeden z troch konatelov a spolocnikov v nasej s.r.o a zaroven som jej zamestnancom. Uctovnictvo nam robi externa firma, cize o tom neviem zhruba nic. Mam staleho klienta, ktoremu vystavujem mesacne fakturu na +- 2000e s DPH. Tento klient je tiez s.r.o a je platca DPH. Prva otazka je, ak prejdem na zivnost a budem mu tuto fakturu vystavovat(docasne) ako neplatca DPH co sa na tom zmeni? Bude si moct stale odpocitat tuto DPH? Neposkodim mu tym? V buducnosti sa chcem zaregistrovat ako platca DPH, cize potom by to malo byt tak ako doteraz si myslim, len bude to trvat tak mesiac dva kym sa prihlasim(1-2 faktury). Druha otazka je taka, ze si chcem kupit sluzobne auto na leasing. Niekde som sa docital, ze ako zivnostnik si mozem odpisat kazdy rok stvrtinu ceny auta, cize to pojde do nakladov. Ked vsak kupim starsie auto, ktore viem ze bude potebovat opravy, tak tieto opravy mozem dat do nakladov tiez? A este tretia otazka.. co by ste mi poradili ako usetrit v ramci zakona samozrejme.. naklady budem mat auto, benzin(cca 250e/mesiac), opravy, poistka, mobil, internet + tv doma (mozem to nejako dat do nakladov?), a ake predmety podnikania by som mal zahrnut aby som mohol co najviac "beznych" veci davat do nakladov?