Zavrieť

Porady

Ako osloviť zákazníka (veľké firmy) ?

Vyrábam nejake stavebne materialy a snazim sa oslovovat velke stavebne firmy priamo, developerov atd.
Ako by ste ich oslovili ako priamo vyrobca? Mail, výstava zo stavebnymi materialmi, klopanie na dvere...?
Navstevoval som ich bez ohlasenia, proste priamo do firmy, recepcia, nakupca...
Cez 80% firiem som sa nedostal ani cez recepciu, a ked hej, bolo to viacmenej zbytocne...

Budem si velmi vážit kazde vaše skusenosti, rady...
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    arizona je offline (nepripojený) arizona

    arizona
    Je lepsie objednat sa vopred,ak budu mat zaujem.Nahle prepady,ci hromadne maily sa povazuju za otravne,malokto im venuje pozornost.
    A navstevovat veltrhy a rozne prezentacne akcie a pod.

    Vela rad najdes aj na nete... https://www.google.sk/search?q=ako+o...hrome&ie=UTF-8
    marcel3 prezentacne akcie myslis co konkretne?
    Na nete som vyhladaval vela krat podobne tematy, ale neviem ako to funguje pri velkych firmach ako developery atd, vnutorna struktura, kto je zodpovedny za odklepnutie nakupu atd
    marcel3 bohuzial pre drevostavby asi nie
    ale dakujem za pozitivnu reakciu

    misoft je offline (nepripojený) misoft

    misoft
    Bez predbežného ohlásenia sa nikdy nikam nedostaneš. Najskôr sa musia dohodnúť schôdzky, potom sa dá jednať.

    Ako by ste ich oslovili ako priamo vyrobca? Mail - nevyžiadaná pošta = SPAM = žiadna odpoveď, výstava zo stavebnymi materialmi - využiť, ak sú nejaké väčšie prezentačné výstavy, klopanie na dvere... - už dupľom nie - môžeš i do zubov dostať?
    Navstevoval som ich bez ohlasenia, proste priamo do firmy, recepcia, nakupca...
    Cez 80% firiem som sa nedostal ani cez recepciu, a ked hej, bolo to viacmenej zbytocne... a ty sa čuduješ? Takýchto "otravných" tam mávajú dennodenne - takže takto si nikdy nikam nedostaneš. A ak to chceš takto robiť - tak sa tam nechávajú reklamné podklady (na recepcii) s ponukou, cenami a pod., aby sa mohli sami rozhodnť, či ťa ešte oslovia. Ale nasilu - viď vyššie, pokiaľ by mali ochranku, tak by sa to naplnilo (do zubov jedna dobre mierená).
    7 komentáre - rozbaľ     zbaliť
    marcel3 Diky za odpoved.
    Ak teda spravne chapem, jedine tvoje rozumne navrhovane riesenie su vystavy, ano?
    arizona Nepises,o aky produkt sa jedna,kde sa da vyuzit,takze tazko radit konkretne,co je pre teba vyhodnejsie. Tiez nechapem, preco si sa vrhol hned na velke firmy,developerov a pod.,ked nemas ziadne skusenosti.Takato cielova skupina je uz trochu "ina liga".../to je na inu, dlhu debatu/. Mozno by si mal zacat niekde inde.Napr.u mensich firiem,kde sa nemusis prebijat cez recepcie,ale jednas priamo s majitelom, ci nakupcom.Alebo oslov nejake predajne,co predavaju stavebne materialy. Mozno si sikovny vo vyrobe niecoho,ale ak nerozumies marketingu,treba sa dovzdelavat aj v tomto smere.Alebo,dalsou moznostou je zamestnat nejakeho sikovneho cloveka,ktory ma nejake skusenosti a prax a bude vediet chodit v takychto "veciach"...
    jslancik neopakuj
    marcel3 na velke firmy som sa vrhol preto, lebo nemam konkurenciu, nikto to zatial nedistribuuje. A kedze si to priamo vyrabam sam, tak preto som si myslel ze mozem oslovovat priamo. Nechcem to predavat po par kusoch, radsej raz za cas, ale vo vacsom mnozstve.
    Hlupy nazor?
    arizona Podla tvojich prispevkov vidiet,ze nemas ani "sajnu",ako to na Slovensku funguje...zial,aj tu funguje velka konkurencia a korupcia. Na to,aby si ta vobec vsimol nejaky velky developer potrebujes v tom vediet chodit.Takze ano,hlupy nazor...Napisem to tak "prosto"...Nakupca "alebo clovek,ktory rozhoduje od koho bude jeho firma kupovat" je v skutocnosti VELKY PAN. Ked nema z toho on sam nejaky profit,tak kasle na to, ze tvoj vyrobok je jedinecny ny trhu...
    marcel3 Vies co, ano nemam sajnu. Preto sa tu pytam. Miesto konkretne kde beham po zakaznikoch je Kuwait. Myslim si ze to tu trochu inak funguje ako na Slovensku, ale diky, aj ten tvoj nazor mi trochu pomohol.
    arizona To mas pravdu, neviem,ako to chodi v Kuvajte...a nechcela som sa ta dotknut,pisala som to s dobrym umyslom :-)
      zbaliť

    jslancik je offline (nepripojený) jslancik

    bez servítky jslancik
    si ukážkový príklad. vieš niečo vyrobiť, možno super vec v super cene, ale nevieš to predať.
    najprv si urči svoju cieľovú skupinu - ideálne firmy, čo s tým priamo robia. Problémom ale môže byť certifikácia - stavebné firmy nemôžu robiť len tak s hocičím.
    Chodiť po "developeroch" nemá zmysel. Im ponúknuť nejaký materiál nemá zmysel. oni všetko riešia cez subdodávateľov. Kritérium je najnižšia cena a bakšiš.
    Ešte by si mohol osloviť projektantov, ale to je beh na dlhú trať.
    skús sa najprv telefonicky dohodnúť s nákupcom prípadne konateľom firmy stretnutie ohľadom toho, čo by si mu chcel predstaviť. Stručne zhrň (to si treba špičkovo pripraviť) jedinečnosť a výhody svojho produktu.

    Potom pri osobnom stretnutí to na neho rozbaľ.

    Posielať ponuky mailom nemá zmysel, to nik nečíta. ani po telefonickom "schválení" zaslania mailu.
    marcel3 Dakujem uprimne za odpoved, dobry pohlad.

    felix1 je offline (nepripojený) felix1

    ja felix1
    Skôr ako sa dostaneš do platobnej neschopnosti, poobzeraj sa po niekom kto je na trhu a predáva iné produkty, ale tvojim teoretickým odberateľom. Je to najrýchlejšia možnosť naskočiť na trh.
    Je na tebe ako sa s ním dohodneš ( výrazný motivačný podiel na obrate, predaj časti podielu v tvojej firme a.p.). Všetky ponúkané riešenia majú svoje riziko, ale bez toho sa nedá podnikať. Prever si platobnú serióznosť zmluvného predajcu a dobre zvažuj každý podpis na zmluve.
    marcel3 To je super napad, nestretol som sa este s tym, ale skusim nad tym pouvazovat ako by som to vedel spravit.

    Ako osloviť zákazníka (veľké firmy) ?

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.