Zavrieť

Porady

Pokladničné bločky budú musieť vydávať aj údržbári či účtovníci

Ministerstvo financií tuší, že mnohí podnikatelia sa vyhýbajú vydávaniu daňových dokladov za platby v hotovosti. Bez prieskumov, koľkým podvodom zabránia, a analýz, aké výsledky navrhované opatrenia prinesú, prišli s pomerne radikálnym riešením.

Stanovilo nové technické požiadavky, pre ktoré si bude časť podnikateľov musieť kúpiť nový model. A zavarilo aj živnostníkom.
Ruší im možnosť prijímať hotovosť bez toho, aby vlastnili pokladnicu. Inými slovami, prikazuje ju kúpiť aj tým, ktorí ju doteraz nepotrebovali – ak chcú hotovosť prijímať naďalej.

Povinnosť sa týka všetkých živnostníkov. Navyše, pre nové technické požiadavky budú musieť meniť a upravovať pokladnice aj obchodníci.

Zdroj: http://www.etrend.sk/podnikanie/riad...ic/149527.html
Usporiadat
Téma je uzavretá.
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Ester plus Pozri príspevok
Takže potom táto časť <table class="tborder" id="post870440" align="center" border="0" cellpadding="6" cellspacing="0" width="100%"><tbody><tr valign="top"><td class="alt1" id="td_post_870440">do 31. decembra 2010, t. zn., že do tohto termínu môže v plnom rozsahu uplatňovať postup podľa vyhlášky aj čo sa týka pohľadávky.
</td></tr><tr><td class="alt2"> </td></tr></tbody></table>

už nie je správna, lebo vyhláška 55 prestáva platiť.
Áno, prestáva platiť a v určených paragrafoch platí nový zákon, ostáva legislatívna výnimka na typ používnej ERP.
Naposledy upravil evina : 14.11.08 at 14:14
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Bola som na školení, kde nám bol prezentovaný takýto názor: ak niekto predáva tovar a prijíma platby v hotovosti (PPD)
- a teraz ERP nepoužíva, od 1.3.2009 MUSÍ SI ZAKÚPIŤ a evidovať úhrady faktúr v hotovosti v ERP
- ak používa, ale k 1.3.2009 vymení za novú, zodpovedajúcu zákonu 289/2008 - MÚSÍ evidovať úhrady faktúr v hotovosti v ERP
- ak používa a bude používať súčasnú do 31.12.2010. vzťahuje sa na neho v celej miere "55-ka", úhrady faktúr v hotovosti v ERP NEEVIDUJE.

Je pravda, že je to info len "per huba", nie na papieri.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Rozalka Pozri príspevok
Bola som na školení, kde nám bol prezentovaný takýto názor: ak niekto predáva tovar a prijíma platby v hotovosti (PPD)
- a teraz ERP nepoužíva, od 1.3.2009 MUSÍ SI ZAKÚPIŤ a evidovať úhrady faktúr v hotovosti v ERP
- ak používa, ale k 1.3.2009 vymení za novú, zodpovedajúcu zákonu 289/2008 - MÚSÍ evidovať úhrady faktúr v hotovosti v ERP
- ak používa a bude používať súčasnú do 31.12.2010. vzťahuje sa na neho v celej miere "55-ka", úhrady faktúr v hotovosti v ERP NEEVIDUJE.
Je pravda, že je to info len "per huba", nie na papieri.
Píšeš len o tovare, hovoril aj o službách v takýchto kombináciách? Pri tovare súhlasím s tým, že ak predáva tovar a predával len na faktúry a mal ich platené v hotovosti, tak viac tak robiť už nemôže od 1.3.2009 a musí kasu kúpiť. Služby len podľa prílohy 1 zákona.
Evidovať tržbu v hotovosti podľa platnosti nového zákona musia všetci, ktorí majú povinnosť používať ERP podľa zákona -to v ňom čítam ja, bez ophľadu na typ používanej kasy. Vyhláška k 1.3.2009 stráca platnosť.
Naposledy upravil evina : 14.11.08 at 18:44
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Samozrejme, týka sa to aj vymenovaných služieb. Vyhláška stráca platnosť - to je pravda, no on veľmi prízvukoval: kým nemáte kasu podľa nového zákona, pokračujete podľa vyhlášky.

Znova zdôrazňujem - informácia bez papiera.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Rozalka Pozri príspevok
Samozrejme, týka sa to aj vymenovaných služieb. Vyhláška stráca platnosť - to je pravda, no on veľmi prízvukoval: kým nemáte kasu podľa nového zákona, pokračujete podľa vyhlášky.

Znova zdôrazňujem - informácia bez papiera.
Ja som skôr myslela, či myslel služby ako také /ako článok v Trende, alebo teda tie na ktoré sa to vzťahuje/.

V právnom štáte nemôžu platiť dva predpisy na tú istú vec v danom čase. Čo sa týka typu pokladne , tu dal zákonodarca možnosť používať ten nový typ už od 1.3.2009 a povinne od 1.1.2011. Čo sa týka postupov evidencie....platnosť Vyhlášky končí k 1.3.2009, tak sa logicky nemôžeme podľa nej riadiť nikto /len tá kasa, ktorá už je taká/a platí zákon v daných paragrafoch pre všetkých.
Je pravdou, že §.18 je nakoncipovaný ako je a môže sa z neho vyvodiť takáto konštrukcia ale v ponímaní zákona ako celku podľa mňa určite nie.

P.s. Chcela by som vidieť toho blázna, ktorý by v takomto prípade používal už tú kasu od 1.3.2009 a neriadili by sme sa všetci podľa predchádzajúceho predpisu. Zároveň nemôže tvrdiť, že pre tých, ktorí nemajú kasu si musia kúpiť ak prijímajú hotovosť /teda pre nich platí nový zákon/ a pre ostatných platí po starom. Priznám sa, že v mojom chápaní je to ešte väčšia absurdnosť ako tvrdenie v článku v Trende, že všetci musia na túto akciu použiť kasu /teda nielen Tí vymedzení v prílohe 1/.

Autorovi zákona by naozaj prospelo prečítať si túto diskusiu, aby na vlastné oči videl ako dokázal byť zrozumiteľný ...
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Pozerám znova tento "podarený zákon" a ak sa pozrieme na zmeny, ktoré sa týmto zákonom dotkli zákona č. 511/1992 o správe daní a poplatkov čítame:

5. V § 35 odseky 8 až 11 znejú:
"(8) Správca dane, ktorým je daňový úrad, uloží fyzickej osobe alebo právnickej osobe, ktorá je podľa osobitného predpisu 4aa) povinná používať pokladnicu, pokutu vo výške a) od 10 000 Sk do 100 000 Sk, ak 1. nepoužila pokladnicu,
2. svojím zásahom vyradí pokladnicu z prevádzky,
3. používa pokladnicu, ktorá nespĺňa požiadavky podľa osobitného predpisu, 11c)
4. nevydá paragón podľa osobitného predpisu, 11ca)

b) od 1 000 Sk do 10 000 Sk, ak 1. zaeviduje tržbu v pokladnici, ale nevydá pokladničný doklad podľa osobitného predpisu, 11cb)
2. vydá pokladničný doklad alebo paragón, ktorý nespĺňa náležitosti podľa osobitného predpisu, 11cc)

c) od 1 000 do 100 000 Sk, ak 1. nezaeviduje v pokladnici hotovosť podľa osobitného predpisu, 11cd)
2. nepoužíva pokladnicu na všetkých predajných miestach podľa osobitného predpisu, 11ce)
3. nepožiada servisnú organizáciu o vykonanie povinnej údržby pokladnice podľa osobitného predpisu, 11cf)

kde 4aa je
"4aa) Zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov.".

a 11 cd je:
§ 3 ods. 3 zákona č. 289/2008 Z. z.

a § 3:
§ 3 Povinnosť evidovať tržbu elektronickou registračnou pokladnicou
.....



Takže by som rozhodne nikomu, kto má povinnosť používať ERP či už starú alebo novú neradila prijímať tržby v hotovosti, vrátane pohľadávky bez zaevidovania v ERP.


P.s. Nechcela som to napísať tak prudko vyznačené, ale neviem to upraviť, nedá sa mi

0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
Vidím, že diskusia pokračuje a to je v tomto prípade určite dobre. Aj ja zastávam názor, že podľa zákona je od 1.3.2009 povinnosť evidovať prijatú hotovosť za pohľadávku v ERP. Dôvodom, na evidovanie resp. neevidovanie prijatej hotovosti predsa nie je typ pokladne, či je nová alebo stará, ved to je logická absurdita.
Takto evidovaná prijatá hotovosť však prinesie určite kopec problémov. A tie v prvom rade budú riešiť učtovníci a nie tvorcovia zákona, resp. kontrolori.
Resume: ak sa niečo nezmení, tak od 1.3.2009 evidujeme prijatú hotovosť za pohľadávku v ERP.
0 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

Zákon je vyšší právny predpis ako vyhláška. Ak je jedna a tá istá vec upravená v obidvoch predpisoch, platí to, čo je uvedené v zákone a nie vo vyhláške.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

JankaO Pozri príspevok
Zákon je vyšší právny predpis ako vyhláška. Ak je jedna a tá istá vec upravená v obidvoch predpisoch, platí to, čo je uvedené v zákone a nie vo vyhláške.
Toto však nie je náš prípad v prípade ERP. Vyhláška 55/1994 /pôvodný predpis bez zákona/ je zrušená zákonom č. 289/2008 Z. z. , a to s účinnosťou od 1. marca 2009. Od tohto termínu nadobúdajú účinnosť predmetné paragrafy 289/2008 - nie sú v platnosti oba predpisy.
0 0
JankaO JankaO

JankaO je offline (nepripojený) JankaO

evina Pozri príspevok
Toto však nie je náš prípad v prípade ERP. Vyhláška 55/1994 /pôvodný predpis bez zákona/ je zrušená zákonom č. 289/2008 Z. z. , a to s účinnosťou od 1. marca 2009. Od tohto termínu nadobúdajú účinnosť predmetné paragrafy 289/2008 - nie sú v platnosti oba predpisy.
Súhlasím, len som chcela všeobecne podotknúť, že aj keby boli v platnosti obidva predpisy, platí to, čo je v zákone. O tom, že riadiť sa do 31.12.2010 pri príjmoch hotovosti za pohľadávky podľa predpisu, ktorý nie je v platnosti od 1.3.2009 už asi netreba hovoriť.
0 0
Rozalka Rozalka

Rozalka je offline (nepripojený) Rozalka

Spoluvlastníčka "Prvého nitrianskeho medveďária" ...viac
Dnes som v nemenovanom materiále znova natrafila na názor jednej daňovej špecialistky, že nie je potrebné evidovať prijatú úhradu faktúry, pričom zdôraznila toto:
§ 18 ods. 1) Zákona 289:
Podnikateľ, ktorý má povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu na evidenciu tržieb, môže používať elektronickú registračnú pokladnicu podľa doterajšieho predpisu (Vyhláška 55/1994 Z.z.) najneskôr do 31.10.2010. Pri používaní takejto elektronickej registračnej pokladnice podnikateľ postupuje podľa doterajšieho predpisu (Vyhláška 55/1994 Z.z.) najneskôr do 31.10.2010.
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
a budeme sa točiť dokola........
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Rozalka Pozri príspevok
Dnes som v nemenovanom materiále znova natrafila na názor jednej daňovej špecialistky, že nie je potrebné evidovať prijatú úhradu faktúry, pričom zdôraznila toto:
§ 18 ods. 1) Zákona 289:
Podnikateľ, ktorý má povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu na evidenciu tržieb, môže používať elektronickú registračnú pokladnicu podľa doterajšieho predpisu (Vyhláška 55/1994 Z.z.) najneskôr do 31.10.2010. Pri používaní takejto elektronickej registračnej pokladnice podnikateľ postupuje podľa doterajšieho predpisu (Vyhláška 55/1994 Z.z.) najneskôr do 31.10.2010.
Mňa osobne udivuje ako môže niekto postupovať podľa niečoho, čo už od 1.3.2009 neexistuje. Hlavne znova upozorňujem na príspevok 47, ktorý jasne hovorí podľa čoho a čo budú event. DÚ pokutovať.
0 0
uzivatel2 uzivatel2

uzivatel2 je offline (nepripojený) uzivatel2

Kata
Rozalka Pozri príspevok
Dnes som v nemenovanom materiále znova natrafila na názor jednej daňovej špecialistky, že nie je potrebné evidovať prijatú úhradu faktúry, pričom zdôraznila toto:
§ 18 ods. 1) Zákona 289:
Podnikateľ, ktorý má povinnosť používať elektronickú registračnú pokladnicu na evidenciu tržieb, môže používať elektronickú registračnú pokladnicu podľa doterajšieho predpisu (Vyhláška 55/1994 Z.z.) najneskôr do 31.10.2010. Pri používaní takejto elektronickej registračnej pokladnice podnikateľ postupuje podľa doterajšieho predpisu (Vyhláška 55/1994 Z.z.) najneskôr do 31.10.2010.
Čo sa týka vyhlášky 55/1994 Z.z. v § 19 sa síce zrušuje ale pozor v znení ktorej vyhlášky 59/1995.. až ..679/2006, ale vyšla vyhláška 55/1994 Z.z. v znení vyhlášky 371/2008 Z.z. platná od 1. 10. 2008.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

uzivatel2 Pozri príspevok
Čo sa týka vyhlášky 55/1994 Z.z. v § 19 sa síce zrušuje ale pozor v znení ktorej vyhlášky 59/1995.. až ..679/2006, ale vyšla vyhláška 55/1994 Z.z. v znení vyhlášky 371/2008 Z.z. platná od 1. 10. 2008.
Bingo. Táto Vyhláška 371/2008 mne unikla a osobne mi potvrdzuje to, čo som písala vyššie. Hovorí o type kasy /Vyhláška plus §18 nového zákona/ ale vo všetkom ostatnom platí nový zákon. Teda vyhláška 371/2008, ktorá meni ale nedopĺňa Vyhlášku 55/1994 nemení nič na skutočnosti prijímania tržieb v hotovosti cez pokladňu pre vybrané subjekty.
<center> <center> Ministerstva financií Slovenskej republiky

</center> <center>zo 17. septembra 2008, </center> <center> ktorou sa mení vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 55/1994 Z. z. o spôsobe vedenia evidencie
tržieb elektronickou registračnou pokladnicou
v znení neskorších predpisov
</center></center>

Ministerstvo financií Slovenskej republiky podľa § 97 ods. 2 zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov ustanovuje:

Čl. I


Vyhláška Ministerstva financií Slovenskej republiky č. 55/1994 Z. z. o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v znení vyhlášky č. 59/1995 Z. z., vyhlášky č. 353/1996 Z. z., vyhlášky č. 735/2004 Z. z. a vyhlášky č. 679/2006 Z. z. sa mení takto:

1. V § 1 odsek 2 znie:
"(2) Subjekt môže používať len typ pokladnice, na ktorý bolo výrobcom, jeho splnomocnencom alebo dovozcom vydané vyhlásenie o zhode s technickými predpismi3) a akreditovanou osobou3) vydaný certifikát o splnení požiadaviek vyplývajúcich z tejto vyhlášky.".

Poznámka pod čiarou k odkazu 3 znie:
"3) Zákon č. 264/1999 Z. z. o technických požiadavkách na výrobky a o posudzovaní zhody a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.".

2. V § 2 písmeno l) znie:
"l) službou služba označená v Štatistickej klasifikácii ekonomických činností, 4) pričom pokladnica sa používa len pri týchto službách:
45.20 Oprava a údržba motorových vozidiel, a to len pri oprave a údržbe osobných motorových vozidiel okrem inštalovania dielov a príslušenstiev, ktoré nie sú súčasťou výrobného procesu
52.21 Vedľajšie činnosti v pozemnej doprave, a to len pri prevádzke parkovacích priestorov
56.10.1 Jedálne
56.10.9 Ostatné účelové stravovanie
56.21 Dodávka jedál
56.29 Ostatné jedálenské služby
56.30 Služby pohostinstiev
74.20 Fotografické činnosti
77.11 Prenájom a lízing automobilov a ľahkých motorových vozidiel okrem prenájmu podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
77.21 Prenájom a lízing rekreačných a športových potrieb okrem prenájmu podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
77.22 Prenájom videopások a diskov okrem prenájmu podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
77.29 Prenájom a lízing ostatných osobných potrieb a potrieb pre domácnosť okrem prenájmu podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
93.11 Prevádzka športových zariadení, a to len pri prevádzke krytých a nekrytých kúpalísk
93.13 Fitnescentrá
93.21 Činnosti lunaparkov a zábavných parkov
96.01 Pranie a chemické čistenie textilných a kožušinových výrobkov okrem požičiavania bielizne, pracovných odevov, vecí súvisiacich s práčovňou, dodávky plienok a poskytovania pracích a čistiacich služieb u zákazníka
96.02 Kadernícke a kozmetické služby
96.04 Služby týkajúce sa telesnej pohody
96.09 Ostatné osobné služby, a to len pri strihaní psov, ".

Poznámka pod čiarou k odkazu 4 znie:
"4) Vyhláška Štatistického úradu Slovenskej republiky č. 306/2007 Z. z., ktorou sa vydáva Štatistická klasifikácia ekonomických činností.".

3. V § 2 písm. u) sa slová "ktoré získali certifikát, 3)" nahrádzajú slovami "na ktoré bolo výrobcom, jeho splnomocnencom alebo dovozcom vydané vyhlásenie o zhode s technickými predpismi3) a akreditovanou osobou3) vydaný certifikát o splnení požiadaviek vyplývajúcich z tejto vyhlášky, ".

4. V § 3b ods. 1 písmená a) a b) znejú:
"a) vlastnú náhradnú pokladnicu, na ktorú bolo výrobcom, jeho splnomocnencom alebo dovozcom vydané vyhlásenie o zhode s technickými predpismi3) a akreditovanou osobou3) vydaný certifikát o splnení požiadaviek vyplývajúcich z tejto vyhlášky, ktorej bol pridelený daňový kód pokladnice a ktorá nemá určené stále miesto prevádzky,
b) náhradnú pokladnicu, na ktorú bolo výrobcom, jeho splnomocnencom alebo dovozcom vydané vyhlásenie o zhode s technickými predpismi3) a akreditovanou osobou3) vydaný certifikát o splnení požiadaviek vyplývajúcich z tejto vyhlášky, ktorej bol pridelený daňový kód pokladnice a ktorú poskytne servisná organizácia.".

Čl. II


Táto vyhláška nadobúda účinnosť 1. októbra 2008.

<center>Ján Počiatek v. r.</center>
Takto som to pochopila ja. Ak ju mení v celom rozsahu, /čo zas môže niekto pochopiť./ že platí celá s týmito úpravami/ tak stejne by mala zaniknúť 1.3.2009 Pekný legislatívny guláš vyrobili, že aj školiteľom uniká zmysel tejto Vyhlášky...
P.s. myslím osobne, že aj § 18 by bol vcelku zaujímavým orieškom pre právnikov v prípade súdneho sporu, lebo jeho dikcia naozaj nabáda, že jedni budú v jednom štáte používať jeden predpis a druhí zas iný neexistujúci /čo je nemožné...

Naposledy upravil evina : 19.11.08 at 07:12
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Vymenované služby v o Vyhláške 371/2008 nie sú totžné s novým zákonom
1. Opravy a údržba osobných motorových vozidiel
1.1. Bežné opravy a údržba osobných motorových vozidiel
1.2. Opravy elektrického systému osobných motorových vozidiel
1.3. Opravy pneumatík vrátane nastavenia a vyváženia kolies osobných motorových vozidiel
1.4. Opravy karosérií osobných motorových vozidiel
2. Umývanie osobných motorových vozidiel
3. Parkovacie služby
4. Služby spojené s podávaním jedál a nápojov okrem služieb poskytovaných v ležadlových alebo lôžkových vozňoch a iných dopravných prostriedkoch
4.1. Reštauračné služby s obsluhou
4.2. Služby v samoobslužných zariadeniach
4.3. Služby v bufetoch, stánkoch a v cukrárňach
4.4. Služby spojené s dodávkou hotových jedál vrátane nápojov pre iné podniky a inštitúcie
4.5. Služby spojené s dodávkou hotových jedál vrátane nápojov pre domácnosti
4.6. Služby spojené s podávaním nápojov
5. Nájom a lízing
5.1. Nájom a lízing osobných motorových vozidiel a ľahkých motorových vozidiel do 3,5 t určených prevažne na prepravu osôb a služby s tým spojené; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
5.2. Nájom a lízing tovaru osobnej spotreby a potrieb pre domácnosť a služby s tým spojené s výnimkou zdravotníckych a parazdravotníckych pomôcok a potrieb, požičiavania kníh a časopisov; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
5.3. Nájom a lízing predmetov a zariadení na rekreačné účely a športové účely a služby s tým spojené; nepatrí sem nájom podľa zmluvy o kúpe prenajatej veci
6. Fotografické služby
6.1. Portrétne fotografické služby
6.2. Reklamné a súvisiace fotografické služby
6.3. Fotografické služby a video služby poskytované pri rôznych spoločenských a iných udalostiach
6.4. Zber filmov, vyvolávanie filmov okrem filmov z produkcie filmových a televíznych ateliérov a vyhotovovanie diapozitívov, fotografií, kópií filmov a audiovizuálnych nosičov
6.5. Reštaurovanie, kopírovanie a retušovanie fotografií
7. Prevádzka krytých a prevádzka nekrytých kúpalísk
8. Služby lunaparkov a služby zábavných parkov
9. Služby zberní odevov, bielizne a ich rozvoz
10. Pranie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín a čistenie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín okrem poskytovania takýchto služieb u zákazníka
11. Chemické čistenie odevov, kožených výrobkov, textilných výrobkov a kožušín okrem poskytovania takýchto služieb u zákazníka
12. Úschova kobercov, závesov, kože a kožušín a chemická údržba kobercov, závesov, kože a kožušín
13. Služby žehliarní a služby mangľovní
14. Farbenie odevov a textilných výrobkov okrem farbenia vlákien a priadzí a tónovanie odevov a textilných výrobkov okrem farbenia vlákien a priadzí
15. Služby kadernícke pre ženy a dievčatá
16. Služby kadernícke a holičské pre mužov a chlapcov
17. Služby kozmetické, manikúra, a pedikúra vrátane poradenských služieb týkajúcich sa starostlivosti o pleť a služby tetovacie
18. Služby na zlepšenie telesnej pohody
19. Strihanie psov

0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Začínam mať z toho pocit, že sme nesvojprávni... /nemyslím nás na Porade /

http://www.sered.sk/data/prilohy_pdf/20080812210040.pdf

http://www.porada.sk/t87509-p7-potre...tml#post874581
0 0
ekopo ekopo

ekopo je offline (nepripojený) ekopo

JA
Dávam do popredia diskusiu, nakoľko je potrebné sa problémom zaoberať. Bolo by dobré, keby ešte niekto napísal svoj názor na problém. Otázka je či evidovať úhradu pohľadávky v ERP od 1.3.2009 alebo od 1.11.20010. Sú tu pádne argumenty že od 1.3.2009 a potom sú tu viac menej poznatky zo školení...atd. ktoré sa priklánajú k neskoršiemu dátumu.
0 0
skaspa skaspa

skaspa je offline (nepripojený) skaspa

Oficiálne vyjadrenie z MFSR k úhrade pohľadávok od Ing. Mastihubovej:

K úhrade pohľadávky po 1. marci 2009

Podľa zákona č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona Slovenskej národnej rady č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon“) sa na platbu prijatú podľa § 2 písm. h) zákona za úhradu pohľadávky vzťahuje povinnosť evidovať ju na elektronickej registračnej pokladnici (ďalej len "pokladnica").


Podľa § 2 písm. c) vyhlášky MF SR č. 55/1994 Z. z. o spôsobe vedenia evidencie tržieb elektronickou registračnou pokladnicou v znení neskorších predpisov (ďalej len „vyhláška“) sa úhrada pohľadávky nepovažuje za úhradu v hotovosti, a preto sa na takúto úhradu nevzťahuje povinnosť evidovať ju na pokladnici.

Podľa § 18 ods. 1 zákona podnikateľ, ktorý má povinnosť používať pokladnicu na evidenciu tržieb môže používať pokladnicu podľa doterajšieho predpisu (vyhlášky) najneskôr do 31. decembra 2010, t. zn., že do tohto termínu môže v plnom rozsahu uplatňovať postup podľa vyhlášky.

Z uvedeného teda vyplýva, že podnikatelia, ktorí uplatňujú inštitút pohľadávky, si od 1. marca 2009 nemusia kúpiť novú pokladnicu, resp. nemusia používať žiadnu pokladnicu.

Pre úplnosť uvádzame, že ak podnikateľ bude po 1. marci 2009 používať pokladnicu, na ktorú akreditovaná osoba vydala certifikát o splnení požiadaviek ustanovených v zákone, je povinný postupovať podľa tohto zákona v plnom rozsahu, t. j. musí na pokladnici evidovať aj úhradu pohľadávky.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať