Zavrieť

Porady

Upraviť

Hlavné

Pozrieť RSS kanál

Martin Mocko

Cestný zákon vs. imbecilita vodičov

Hodnotiť článok
by , 04.07.08 at 08:48 (2808 Videní)
Taaak...a schválili nám nový cestný zákon. Zase máme späť našu obľúbenú 50tku, ktorá sa u nás v minulosti dlho neohriala...a spolu s ňou i zopár ďalších nenormálne vtipných nariadení našej milovanej NR SR. Sám som zvedavý, či nový cestný zákon pomôže znížiť nehodovosť – alebo naozaj bude lepšie znížiť imbecilitu niektorých vodičov.
Môj postreh z dnešného rána: Išiel som zo Senca po D1 do Bratislavy. Bolo dosť skoro, takže diaľnica nebola ešte preplnená. Idem po pripájacom pruhu..zatiaľ sa všetko zdá byť úplne v pohode, za 10-12 min. musím byť už pri letisku... V tom som spozoroval neuveriteľné myslenie niektorých mojich spolucestujúcich. Každý sa snaží byť v BA tak rýchlo..ako Žitný z Rohožníka v Lamači. Takže jediný nápad je preradiť sa do ľavého pruhu a upaľovať čo motor stačí. Násladok? Jednoduchý...v ľavom pruhu auto na aute a v pravom asi 4 kamióny na kilometer diaľnice. Netrvalo dlho a rýchlejším pruhom sa stal záhadne ten pravý pruh diaľnice... Čo teda podaktorých veľmi nahnevalo a snažili sa „premyškovať“ do BA tzv. „krížovým stehom“. V tom pozriem do spätného zrkadla a za mnou sa po pravom odstavnom pruhu rúti starý strieborný mercedes...TT na ešpézetke a ešte tupší výraz v tvári... Hlavne aby rýchlosť neklesla pod 80km/hod – ako zákon káže.

PS: Nie pokuty treba zvyšovať...imbecilitu je treba znížiť. To hádam pomôže...
Categories
Nezaradené

Reakcie

  1. avatar
    mnoo, ja som zažila minule na kruháči pri senci lepšiu pikošku...nejaká fuňa tam cúvala...zážitok pre bohov
  2. avatar
    Dnešný zážitok, tiež zo Senca z námestia. Novučičký VW Passat, sofér to zobral do protismeru, len aby sa dostal na parkovisko. Vôbec ho netrápilo, že dvakrát tak narazil do obrubníka, že skoro nápravu si odtrhol. O tom ani nehovoriac, že samozrejme oproti išli auta správnym smerom.
  3. avatar
    Kto maká, aby si mohol dovoliť poriadne auto, takto nejazdí. Týka sa to hlavne tých, ktorým takéto autá z neba padajú. Potom sa aj tak správajú. Na cestách aj mimo nich.
    04.07.08 Aktualizoval o 13:36 Milan Benka
  4. avatar
    Prosil by som nezamieňať pojmy.
    Cestný zákon (skrátené pomenovanie zákona 135/1961 Zb o pozemných komunikáciach) rieši inú problematiku ako čerstvo schválený zákon o cestnej premávke, resp. zákon 315/1996 Z.z. o premávke na pozemných komunikáciach, ktorý má byť nahradený novoschváleným zákonom.
    Ďakujem.

    No a žiaden zákon zatiaľ nikde na svete hlúposť nedokázal odstrániť. Toto účelom zákona ani nie je.
  5. avatar
    Čo sledujú všetky zákony, ktoré sa týkajú premávky na cestných komunikáciách?
    1. zníženie nehodovosti
    2. aby sa dalo normálne jazdiť po našich cestách

    A k tomu istému som smeroval i ja...tou imbecilitou. Je mi jasné, že cestný zákon to nevyrieši. Chcel som iba povedať, že ten, kto doteraz jazdil 60..bude jazdiť 50. Kto doteraz svietil v zime..bude svietiť celý rok...
    Ale sú ľudia, ktorým to bolo doteraz jedno a bude im to jedno nadalej. A práve to je tá imbecilita...
  6. avatar
    Krizovy steh zlate .
    Ok. Rychla jazda.
    Ale co ti, co sa motaju na ceste,nikdy nevies kde maju namierene, do zakruty idu tri dni.
  7. avatar
    Nový zákon nebol vytvorený na zníženie nehodovosti ale na zvýšenie príjmu štátneho rozpočtu a súčasne postrčil hlavu Slovenska do zadku EU.
  8. avatar
    S uvedeným príspevkom si dovolím súhlasiť len čiastočne. Pravdou je, že u nás je žalostne málo cyklistických chodníkov a chcelo by to zamyslieť sa nad vhodným riešením. Druhou vecou sú spomínané veci okolo policajtov. Myslím, že tu sú tvrdenia vytrhnuté z kontextu. Je síce pravdou, že chýba asi 1600 policajtov, avšak nie každý bude mať nový radar, ako by sa z príspevku dalo pochopiť. Možno už niekto z vás mal trebárs vykradnuté auto v Bratislave a možno ten niekto z vás musel čakať na príchod policajtov trebárs dve hodiny. Nie je to v tom, že by niekde oddychovali, ale často je na realizáciu niekoľkých prípadov v určitom obvode jedna policajná hliadka a ak trebárs realizácia jedného trvá 30 minút, skúste si vyrátať, koľko trvá trebárs preverenie a realizácia desiatich a koľko budete čakať, ak ste jedenásty... Nové radary sú tiež potrebné, veď niekedy to na cestách vyzerá ako v technickom múzeu, používajú radary z dôb doktora Husáka. Bohužiaľ, v štátnom sektore idú peniaze všade, len nie tam, kde je to treba. Je to vidieť trebárs na dopytoch na výpočtovú techniku pre štátne organizácie, keď si nedávno jedna nemenovaná štátna vzdelávacia organizácia dala požiadavku na x počítačov nie v určitej konfigurácii, ale kus za 45 tisíc. Viete, aku mašinu môžu mať za tie peniaze? Ani ja takú nemám... Policajti jednoznačne potrební sú, aby sa nestávalo, že na mesto, kde trebárs žijem ja a na asi 10 ďalších dedín na území s priemerom 20km bola jedna policajná hliadka. Ak by ich bol dostatok, bolo by ich určite vidno aj v uliciach. No a čo sa týka represie... Skúste sa tak, ako si ľudia dovolia správať sa k policajtom tu, reagovať pred trebárs nemeckým, či rakúskym policajtom. Asi by vás na hodne dlhú dobu prešiel smiech. Všetko je to o právnej kultúre, o inteligencii a ďalších veciach, ktoré nám, Slovákom, bohužiaľ chýbajú. Ak ste sa niekedy túlali napríklad po Viedni, určite ste si všimli, že akonáhle "sa pozriete" na priechod pre chodcov, samozrejme s trochou nadsádzky, všetky autá stoja. U nás je chodec rád, ak ho na priechode niečo nezrazí a na druhej strane sa vodiči boja vyjsť na cesty, lebo nevedia, odkiaľ im niekto skočí pod kolesá. Skúste sa niekedy poobzerať okolo seba, či aj vy niečo nerobíte tak, že vaše právne svedomie aspoň tak málilinko zaplače... A verím, že si na to odpoviete (česť výnimkám) "no a čo, aj iní to robia..."