Zavrieť

Porady

Usporiadanie dokladov v JU

Chcem sa spýtať akým spôsobom usporiadavate doklady v jednoduchom účtovníctve.

Dostanete faktúry vydané, došlé, pokladničné doklady, výpisy z účtov a ďaľšie. Potom popriraďujete faktúry k výpisom, pokladničným dokladom atď.

Ja to robím formou jedného šanonu kde su všetky doklady založené v časovom slede, zvlášť banka a zvlášť pokladňa, zvlášť interné doklady.

Robíte to tiež tak? Toto nie je môj vynález a príliš sa mi nepáči, každý mesiac musím totiť preskakovať v tom šanone do pokladne a banky aby som došlé faktúry zadal do knihy došlých faktúr v spárvnom poradí, keďže mám plátcu DPH a tam nato treba dávať pozor.

Je možné to usporiadať po mesiacoch, že by bol Január - Pokladňa - Banka, Február - Pokladňa - Banka??

Ďakujem a ak máte tipy na usporiadanie a prácu s tými papiermi, budem rád ak ich sem napíšete.
Pravidlá a tipy
  • Každý móže napísať len 1 odpoveď. Neskor mozete svoju odpoveď vylepšiť.
  • Odpoveď má priniesť riešenie na otázku, vyvarujte sa hodnotenia otázky.
  • Odpoveď má byť viac o faktoch ako o názoroch.
Dalšie pravidla a tipy
    Ak potrebujete v otázke niečo upresniť, najskôr sa spýtajte na podrobnosti.
    Koncept slúži na uloženie rozpracovanej odpovede, koncept sa zobrazuje len Vám, až kým ho nezverejníte.
    Ak máte podobnú otázku, založte Novú otázku alebo Súvisiacu otázku.
    ❤ Buďte priateľskí ❤
    Sme súčasťou jednej komunity, ktorá si chce vzájomne pomáhať, rozdieľnosť je vítaná ak neubližuje!
    Usporiadať podľa času

    katarina.j je offline (nepripojený) katarina.j

    som len človek katarina.j
    Ja si zavediem tiež stále šanon, v nom si zakladam následne podľa dátumu, napr. Odb.fakt. + Dod.fakt. za január - usporiadam podla datumu uhrady nie kedy dosli, zapinam ich podla uhrad-ak to bola uhrada z/na BU tak davam k vypisu, ak to bola uhrada z pokladne tak k PPD/VPD.Ja v tom mam prehlad ako keby som mala hladat zvlast odb.fakt. alebo dod.fakt. a hladat v poznamkach na fakture kedy a ako bolo uhradene, tak to mam hned pri doklade o uhrade a evidenciu mam predsa v knihe zaväzkov a pohľadávok.

    sway je offline (nepripojený) sway

    som človek ktorého poteší keď niekomu dobre poradí, a nik mu nemá za zlé, keď sa pýta na "samozrejmosti" a hlavne som žena - žienka ...viac sway
    Peter_B Pozri príspevok
    Chcem sa spýtať akým spôsobom usporiadavate doklady v jednoduchom účtovníctve.

    Dostanete faktúry vydané, došlé, pokladničné doklady, výpisy z účtov a ďaľšie. Potom popriraďujete faktúry k výpisom, pokladničným dokladom atď.

    Ja to robím formou jedného šanonu kde su všetky doklady založené v časovom slede, zvlášť banka a zvlášť pokladňa, zvlášť interné doklady.

    Robíte to tiež tak? Toto nie je môj vynález a príliš sa mi nepáči, každý mesiac musím totiť preskakovať v tom šanone do pokladne a banky aby som došlé faktúry zadal do knihy došlých faktúr v spárvnom poradí, keďže mám plátcu DPH a tam nato treba dávať pozor.

    Je možné to usporiadať po mesiacoch, že by bol Január - Pokladňa - Banka, Február - Pokladňa - Banka??

    Ďakujem a ak máte tipy na usporiadanie a prácu s tými papiermi, budem rád ak ich sem napíšete.
    toto mi skôr sedí k PÚ
    ja ukladám osve
    DF - záväzky
    OF - pohľadávky
    ale doklady peň.denníka podľa dátumu doradu, banka, výdaj, príjem aj ID - je to pomiešané - nie zvlášť banku, zvlíšť PPD a VPD, či ID.
    Sedia mi dátumy aj poradové čísla dokladov. - môj systém

    Julča je offline (nepripojený) Julča

    Julča
    Ja mám v Jú založené šanóny:
    došlé faktúry
    vyšlé faktúry
    banka
    pokladňa-výdavky
    pokladňa- príjmy
    interné doklady
    kniha jázd
    Všetky doklady sú očíslované a usporiadané podľa dátumu za sebou. Toto usporiadanie sa mi osvedčilo. V priebehu roka keď sa mi nezhromaždí množstvo dokladov sa mi v nich ľahko orientuje.Pri daňovej kontrole bola spokojná aj kontrolórka.

    Peter_B je offline (nepripojený) Peter_B

    Peter_B
    Čítam aj tu druhú tému, hm, keď máte zvlášť DF, OF, PPD, VPD, Banku, to znamená že došlú faktúru uhradenú z banky založíte do DF a výpis ktorým bola uhradená zase do banky?

    Ide mi o to aby sa mi faktúry došlé čo najlepšie radili do knihy došlých faktúr podľa dátumu prijatia...

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    Spôsob ukladania je na Tebe.... ako sa Tebe najšikovnejšie/najprehľadnejšie pracuje.

    renča1 je offline (nepripojený) renča1

    :-D renča1
    Peter_B Pozri príspevok
    Čítam aj tu druhú tému, hm, keď máte zvlášť DF, OF, PPD, VPD, Banku, to znamená že došlú faktúru uhradenú z banky založíte do DF a výpis ktorým bola uhradená zase do banky?

    Ide mi o to aby sa mi faktúry došlé čo najlepšie radili do knihy došlých faktúr podľa dátumu prijatia...
    Je len na tebe akým spôsobom budeš zakladať doklady do šanónov. V prvom rade sa musíš ty v nich sám vyznať hlavne neskôr, keď budeš niečo hľadať v prípade daň.kontroly...

    remenka je offline (nepripojený) remenka

    remenka
    Ja zakladám doklady jednoznačne chronologicky po sebe tak, ako sú zapísané v peňažnom denníku. Bankový výpis dávam na konci mesiaca s tým, že na každej faktúre ak je zaplatená cez banku, dám poznámku, že BU č. trebárs január 1/ za lomítkom označím každú operáciu číslicou. Na faktúru zapíšem ešte aj číslo pod ktorým je zaučtovaná v peňažnom denníku. Faktúru nájdem veľmi rýchlo podľa dátumu uhradenia, ktorá je v knihe faktúr. Mala som kontrolu na rok 2004 a nemali námietky, dokonca sa im to páčilo. Ale je to fakt pravda, hlavne sa musíš ty v tom vyznať a vysvetliť im spôsob kde majú čo hľadať.

    daniek je offline (nepripojený) daniek

    daniek
    môj názor je že záleží od účtovnej jednotky ak účtuješ firmu ktorá nie je platcom dph a má zopár dokladov môžeš to všetko ukladať zaradom ale keď účtuješ platcu dph je prehľadnejšie zakladať systémom DF,OF,POKLADŇA,BANKA,MZDY osobitne.

    JankaV je offline (nepripojený) JankaV

    JankaV
    Prebrala som JU v ktorom nemá vystavené pokladničné doklady. Napr. nákupy z Metra nie sú doložené ničím, má len zápis číslo VPD, ale to je všetko. Ja robím na každý doklad aj z Metra aj z ERP VPD. Čo je správne? Alebo aj aj?

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    JankaV Pozri príspevok
    Prebrala som JU v ktorom nemá vystavené pokladničné doklady. Napr. nákupy z Metra nie sú doložené ničím, má len zápis číslo VPD, ale to je všetko.
    Toto som pochopila tak, že chýba doklad z Metra( nie je doložené ničím) a existuje iba zápis o výdaji za nákup.... tak na základe čoho sa účtovalo? Ak máš na mysli iba vypísanie VPD, tak ten sa k dokladu o nákupe vypísuje.
    Naposledy upravil Paula : 30.04.07 at 04:50

    JankaV je offline (nepripojený) JankaV

    JankaV
    Presne naopak, doklad z Metra má, ale nemá tam výdavkový pokladničný doklad. O ten mi ide, musí byť alebo stačí len ten doklad z Metra?

    betka je offline (nepripojený) betka

    betka
    Nestačí len doklad z Metra, musíte k nemu urobiť aj VPD. Ak robíte v softe, nie ručne, skúste si ich všetky vytlačiť ako dávku, a potom si ich popripínajte k daňovým dokladom, t.j. dokladom z Metra, z ERP, k Fa, ak boli uhrádzané v hotovosti.
    (zrejme ich daná účtovníčka nevypisovala ručne, a možno si ich tlačila za nejaké obdobie, možno sa jej stávalo, že dostala doklady neskôr a pridelila im číslo PD, a takisto aj VPD mal nejaké číslo, potom sa jej to poprehadzovalo a musela prepisovať všetky čísla.)

    *agatha* je offline (nepripojený) *agatha*

    *agatha*
    ahojte,mne sa jedná o zakladanie došlých fa v PÚ.ja ukladám došlé fa podľa dátumu prijatie fa a tak ich aj účtujem.robí to niekto ináč v PÚ?je môj spôsob nesprávny?ďakujem.
    Naposledy upravil *agatha* : 08.05.07 at 10:45

    Paula je offline (nepripojený) Paula

    Paula
    Prijaté faktúry zaúčtujem a založím v poradí, v akom prišli /kedy som ich obdržala.

    Porady, ktoré by vás mohli zaujímať

    Prihláste sa a sledujte len tie Porady, ktoré Vás zaujímajú.