Zavrieť

Porady

Ukladanie pokladničných dokladov

Vie mi niekto poradiť, ako opraviť zle poskladané doklady, aby boli v súlade so zákonom o účtovníctve? Podarilo sa mi založiť asi 30ks dokladov v termínoch od 3-30.6.05 mimo obal v ktorom som skladala doklady, takže som urobila pokladnu v PU chronologicky.Ked som zistila,že tých 30dokladov,ktoré patria do 6 mesaica som nezapísala. V jednom mesiaci mám asi tak 100 dokladov. Ako najednoduchšie to opraviť. Prosím skúsených o radu. Je to súrne. Ďakujem.
Usporiadat
babenko1 babenko1

babenko1 je offline (nepripojený) babenko1

Renata :-)
Tie doklady sú zaúčtované alebo nie? Ak nie, tak ich zaúčtuj teraz.. aj ked to nebude dátumovo nadväzovať ale aspoň číselne.. inak.. asi by bolo potom vhodné urobiť aj dodatočné k DPH, ak boli fyzicky vyplatené peniažky ešte v 6/05. Ďalšia rada by bola, ak máš možnosť, poukladaj doklady podľa dátumu a potom všetky tie doklady prečísluj.. ak ti to program dovolí.
0 0
koalko koalko

koalko je offline (nepripojený) koalko

Nie sme platcami DPH. Myslíš, že by sa to dalo takou formou, že síce na PPD je dátum napr.3.6.2005 a ja ešte na ten bloček napíšem zúčtované 30.6.05 a budem v pokladni pokračovať s dátumom 30.6.05 aj ked na bločku PPD je iný dátum a číslovanie v pokladni mi pôjde zaradom? Alebo znova ich poskladať a ako píšeš tak ich prečíslovať. A všade napísať opravila? Tak?
0 0
babenko1 babenko1

babenko1 je offline (nepripojený) babenko1

Renata :-)
Všetko záleží aj od toho, ako máš vedenú knihu pokladne. (to je tá, čo sa vypisuje ručne), ako si kontrolovaná, ako máš uzávierky...
poslala som ti ss
0 0
durisovad durisovad

durisovad je offline (nepripojený) durisovad

uctovnicka na dochodku
Ak nie si platca DPH, tak si myslim, ze je vcelku jedno, ci doklady budes mat v casovom slede alebo nie. Uctovnym obdobim je predsa rok. Ja by som to spravila tak, ze by som dala na zabudnute doklady cisla, ktore nasleduju a na kazdy doklad by som napisala, ze som ho zuctovala napr. 12.8.2005.
0 0
koalko koalko

koalko je offline (nepripojený) koalko

Ja som to tak robila, ale dala som si urobiť kontrolu dokladov u mojej známej je kontrolórka v štátnom sektore. A vyhodila mi doklady,kde som mala na vydavkovom pokl.doklade napísaný dátum napr. 4.3.2005 to je dátum bločku z ERP a hore nad tým dátumom som mala napísané zúčťované dňa 8.3.2005.
Že vraj je to v rozpore so zákonom o účtovníctve. Tak ja už neviem, čo je správne.
0 0
mlyn16 mlyn16

mlyn16 je offline (nepripojený) mlyn16

optimistka
Ja bežne účtujem pokladničné doklady z predchádzajúceho mesiaca v bežnom období a mám to určite dobre (boli aj kontroly z DU). Zamestnanci majú napr. zálohu na nákup tovaru a keď sa im peniažky minú, prídu si vyúčtovať nákupy. Aj DPH si uplatním v tom mesiaci, keď mi predložia doklady na zaúčtovanie.
0 0
alexis alexis

alexis je offline (nepripojený) alexis

Myslim ze ta tvoja kamoska kontrolorka nema pravdu. Mala som uz 5 kontorl z DU a nikdy mi nic take nevyhodili, aj ked som to mala zauctovane o dva tyzdne neskor. Takze kludne to moze zauctovat aj neskor. Len zas nie o pol roka neskor.:-))
0 0
apsgroup apsgroup

apsgroup je offline (nepripojený) apsgroup

koalko
Ja som to tak robila, ale dala som si urobiť kontrolu dokladov u mojej známej je kontrolórka v štátnom sektore. A vyhodila mi doklady,kde som mala na vydavkovom pokl.doklade napísaný dátum napr. 4.3.2005 to je dátum bločku z ERP a hore nad tým dátumom som mala napísané zúčťované dňa 8.3.2005.
Že vraj je to v rozpore so zákonom o účtovníctve. Tak ja už neviem, čo je správne.
Nepis tam dva datumy, ale len jeden,kedy to uctujes. Napr.blocek z registracky je 4.3. a na vydavkovy napises 8.3, t.j.kedy uctujes.Ked su tam dva datumy,tak to myli a nevedela by som, kde to hladat.
0 0
Jana Acsová Jana Acsová

Jana Acsová je offline (nepripojený) Jana Acsová

daňový poradca, audítor
Podľa zákona o účtovníctve § 10 sú povinnými náležitosťami účtovného dokladu okrem iného aj:
- dátum vyhotovenia účtovného dokladu (za jeho uvedenie zodpovedá vystavovateľ)
- dátum uskutočnenia účtovného prípadu, ak nie je zhodný s dátumom vyhotovenia (za jeho uvedenie zodpovedá účtovná jednotka, ktorá o doklade účtuje - v prípade pokladničného dokladu je dátum vyhotovenia zhodný s dátumom uskutočnenia účtovného prípadu, preto sa spravidla neuvádza na doklad zvlášť).
Pokladničné doklady spravidla majú v predtlači okrem dátumu vyhotovenia aj dátum pri účtovacom predpise. Tento dátum môže účtovná jednotka využiť pre vlastné potreby (evidenčné) a uvádzať sem:
- dátum zaúčtovania
- dátum uskutočnenia účtovného prípadu
- resp. nemusí uvádzať nič, v prípade, že dátum vyhotovenia je zhodný s dátumom uskutočnenia účtovného prípadu.
V prípade, že túto kolónku vyplňujeme, doporučujem uviesť v smernici, aký dátum sa bude okrem dátumu vystavenia na pokladničnom doklade uvádzať.

Zaúčtovanie dokladu do účtovných kníh: dátum uskutočnenia účtovného prípadu.
0 0
Janka6685 Janka6685

Janka6685 je offline (nepripojený) Janka6685

mladá začínajúca podnikateľka - účtovníčka, mzdárka, ktorá potrebuje poradiť a ak to bude možné, rada poradím aj ja ...viac
Ahojte.

Ja by som sa chcela opýtať, či máte všetky VPD resp. PPD pokope v jednom šanóne, alebo ich prikladáte do rôznych šanónov k napr. faktúram a v šanóne s VPD je len poznámka, kde je VPD prilepený?

Ďakujem
0 0
Tweety Tweety

Tweety je offline (nepripojený) Tweety

Janka6685
Ahojte.

Ja by som sa chcela opýtať, či máte všetky VPD resp. PPD pokope v jednom šanóne, alebo ich prikladáte do rôznych šanónov k napr. faktúram a v šanóne s VPD je len poznámka, kde je VPD prilepený?

Ďakujem
Fa zvlášť, Pokladničné doklady zvlášť, a pod.
0 0
evina evina

evina je offline (nepripojený) evina

Janka6685
Ahojte.

Ja by som sa chcela opýtať, či máte všetky VPD resp. PPD pokope v jednom šanóne, alebo ich prikladáte do rôznych šanónov k napr. faktúram a v šanóne s VPD je len poznámka, kde je VPD prilepený?

Ďakujem
Áno spolu, s priloženou vytlačenou pokladničnou knihou.
0 0
alex1 alex1

alex1 je offline (nepripojený) alex1

Všetko zvlášť. Ja mám aj príjmové oddelené od výdavkových. Je to prehľadnejšie. A keď uhrádzam fa cez pokladňu, priložím si kópiu faktúry k tomuto bločku, aby som nemusela potom hladať.
0 0
Janka6685 Janka6685

Janka6685 je offline (nepripojený) Janka6685

mladá začínajúca podnikateľka - účtovníčka, mzdárka, ktorá potrebuje poradiť a ak to bude možné, rada poradím aj ja ...viac
alex1
Všetko zvlášť. Ja mám aj príjmové oddelené od výdavkových. Je to prehľadnejšie. A keď uhrádzam fa cez pokladňu, priložím si kópiu faktúry k tomuto bločku, aby som nemusela potom hladať.
A keď je takto všetko zvlášť, potom stačí písať odkaz, kde sa nachádza doklad, na základe ktorého bol VPD vystavený?
0 0
Dana K. Dana K.

Dana K. je offline (nepripojený) Dana K.

Janka6685
A keď je takto všetko zvlášť, potom stačí písať odkaz, kde sa nachádza doklad, na základe ktorého bol VPD vystavený?

Ale veď VPD vystavuješ buď na základe dokladu z ERP alebo na základe PPD od dodávateľa. A tieto doklady priložíš k VPD. Pri úhrade fa v hotovosti do účelu napíšem: úhrada prijatej fa č. D-2006/232 (tj.naše interné číslo dokladu)
0 0
renatan renatan

renatan je offline (nepripojený) renatan

Aj ja mám všetko zvlášť a je to prehľadnejšie, ako keď je všetko v kope. K VDP neprikladám ani kópie faktúr, veď na čo. Na VDP mám napísané číslo faktúry, ktorú tým dokladom uhrádzam aj jej variabilný symbol a ľahko si to v šanone faktúr nájdem. To by som potom musela mať pomalu každý doklad duplicitne.
0 0
gu100 gu100

gu100 je offline (nepripojený) gu100

zvlast ulozene prijmove pokladnicne dokaldy a zvlast vydavkove...
dve ciselne rady, zvlast na PPD a zvlast na VPD...

na kazdy doklad (PPD alebo VPD), ak sa plati faktura, sa napise odkaz na cislo faktury.. a na fakturu sa poznaci cislo dokladu..

nikde nic nekopirujem, ani neprikladam, staci mi odkaz co sa to plati
0 0
Janka6685 Janka6685

Janka6685 je offline (nepripojený) Janka6685

mladá začínajúca podnikateľka - účtovníčka, mzdárka, ktorá potrebuje poradiť a ak to bude možné, rada poradím aj ja ...viac
Ďakujem.

Stále zisťujem, ako mám mať uložené doklady, aby sa potom kontrola nechyala za hlavu. Nikdy som totiž nevidela nikoho účtovníctvo...
0 0
sta sta

sta je offline (nepripojený) sta

- jeden šanón máš DF - došlé faktúry, chronologicky za sebou uložené podľa čísla
- druhý šanón sú VF - vystavené faktúry, uložené rovnako
- tretí šanón POKLADŇA - kde máš uložené všetky VPD,PPD, každý musí byť očíslovaný a uložený podľa čísiel + ku každému VPD musíš mať podklad na základe ktorého tak účtuješ, t.j. buď blok z RP, alebo PPD od dodávateľa, alebo pri úhrade faktúr, si daj k účelu odkaz na číslo DF pod ktorou ju máš u seba vedenú.
- štvrtý šanón ID - interné doklady
- piaty šanón BANKA - výpisy z účtu

+ ak máš zahraničnú pokladňu/bankový účet v cudzej mene, to treba zakladať zvlášť
0 0
mlyn16 mlyn16

mlyn16 je offline (nepripojený) mlyn16

optimistka
Rada by som uviedla aj moju tridsaťročnú skúsenosť s pokladničnými dokladmi v podvojnom účtovníctve. V programe COMPEKO aj v programe SOFTIP používame jeden číselný rad na príjmové a výdajové doklady. Doklady zakladáme za sebou podľa čísla. Aj pokladničná kniha je prehľadná. Nikdy nám nebol vytknutý tento systém daňovou kontrolou.
0 0
Načítať ďalšie

Sleduj porady, ktoré by vás mohli zaujímať