slavica ...Vieš ja mám opačný problém ako ona.citujem "...to čo dáš pacientovi ,vezmeš svojim deťom"
Ja čo dám tomuto štátu zbytočne na dani, to zoberiem vlastným deťom....aj tak sa dá nie?
Ide o zásadné nepochopenie vyjadrenia BXLmiami, a možná i systému zúčtovania výkonov lekára so zdravotnými poisťovňami.
Kým Tvoju faktúru, ktorá odzrkadľuje tvoj plný výkon, klient plne uhradí (teraz sa nebavme o insolventnosti klienta), tak faktúru lekára ZP okreše z rôznych dôvodov - a keď iné nenájde, tak sa odvolá na zmluvne dohodnutý objem výkonov....
Ak to robia poisťovne mesiac čo mesiac, a suma neuznaných výkonov dosahuje a 1000 €, tak sa nedivme, že aj lekár hľadá riešenia - ak to nechce platiť zo svojho.
Čo je lepšie riešenie:
1 - objednať pacienta o 2-3 mesiace, keď (možná) budem mať limit na jeho ošetrenie (treba si len v čakárni pozorne sledovať dianie - napr. objednávanie - otázka - z ktorej ste poisťovne? A - tak termín o 10 dní, ak je odpoveď že z B, tak o 9 týždňov. Pritom si zoberme, že ambulancie (čakárne) odborných lekárov praskajú vo švíkoch.
2 - liečiť pacientov bez ohľadu na to, že mi poisťovňa neuzná výkon - a v tom prípade preniesť časť úhrady na pacienta, najmä ak je to kvalitnejším materiálom, vyšetrovacím úkonom ? Prečo ochota lekára liečiť nad zmluvný limit mala ísť ešte na úkor jeho osobnej finančnej straty ?
Aj keď si sa ma nepýtala, nedalo mi neodpovedať - jednak si myslím, že podobná otázka "na telo" môže byť urážajúca (prezumpcia neviny); okrem toho si ctím tých lekárov, ktorý liečia aj bez ohľadu na stav ich limitu v danej zdravotnej poisťovni. Veď keď mám akútny problém, potrebujem liečenie hneď a nie o pár týždňov.